Inlägg från: Aquagreen |Visa alla inlägg
  • Aquagreen

vuxna med adhd add as

Himmelkropp skrev 2009-04-24 10:14:59 följande:
    Förstår de! Hur funkar de att börja medicinera imorrn igen?
    Jag vet inte, ngn som vet? kan man ta medicinen när man vaknar efter en fylla el ska man vänta ett dygn?
    Blää va jag är sur o ovillig att göra ngt
  • Aquagreen

Hej på er, krya på er sjuklingar o hoppas ni mår bättre ni som har det jobbigt just nu.

• Aquagreen

Anonym - Hjälper inte på mig heller, har också Atarax men vet inte om jag eg tycker de hjälper, när de är som värst har jag vissa grejer jag kan göra för att dämpa ångesten (inte piller)

• Aquagreen
    Himmelkropp skrev 2009-04-27 10:05:56 följande:
    Förstår inte varför jag har sånt otroligt medlidande i andras sorg.

Är det adhd-grej eller vad beror de på?
    Jag känner ju verkligen inte så, tyvärr måste jag säga, önskar jag kunde ha lite medlidande o få vara (delaktig) i vänner o familjs sörjande, låter väl konstigt inte så att jag vill att dom ska må dåligt men önskar jag kunde finnas där o förstå o känna med dom.

Kan någon kunnit svara på hur det kommer sig att jag inte tappat vikt men ändå bivit smalare sen jag började med Concertan? kan de vara vätska el?
    Känner mig riktigt lynnig idag, exploderar för inget, de som går mig på nerverna just nu är barnen, blir suuuper stressed över att dom har rena kläder o smutsar ner sig, de kryper i kroppen på mig, jag får ångest o har de jobbigt, samma om de spiller ut ngt.
    Försöker säga till mig själv, luuuugn, de är barn o de går att torka upp o tvätta kläderma, slappna av.
    Men de går inte.
  • Aquagreen

Jag blir GALEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Mina lever värden är absolut lååångt ifrån bra så nu får jag inte fortsätta med Concertan Blir sååå less.
    VAd finns de mer förutom Ritalina man kan få?

• Aquagreen

Anonym (fia) - Jag vill gärna höra.

Himmelkropp - Inte Stratera (stavas?) aldrig provat men orkar inte ens göra de¨

Fjärilen - Jo super trist, var nöjd med den när jag kom upp i höga doser, inte alls kännt av några biverkningar, förutom nu då att levern inte alls mår bra o jag har ONT.

• Aquagreen
    Anonym skrev 2009-04-27 21:12:08 följande:
    aquagreen: du kan inte ha problem med gallan då? kan ge dåliga levervärden och ont..
    Jag har ingen aning alls, tror inte de, aldrig haft.

Anonym (Hej) skrev 2009-04-27 21:22:24 följande:
    Aquagreen,  men vad tråkigt att läsa att de blivit så illa..  (du äter inte minipiller , p piller ?  tänkte bara en tanke då jag fick förhöjda levervärden av sånt)har du hunnit ha ngn kontakt med din beh. läkare? om du kan få pröva ngt annat av desa medicner då värderna blivit bättre?har idag vart rätt deppad och arg då jag märkt att en av våra katter pissat ner vårt hem på div ställen.. 
    Inga mini el P piller, känns skit trist, deppigt o som att man tappat ens livlina
    Min kontakt på psyk skulle samtala med min beh läkare för att jag skulle få byta, medicin.
    Nej va trist, å katt piss som luktar så starkt o illa, kanske kastrera?
  • Aquagreen

Anonym (Hej) skrev 2009-04-27 23:04:03 följande:

har inga pengar...  och allt den "förstört" nu kostar också att laga.   hoppas hon kan skynda på att prata med läkaren
    Typiskt Är det möbler? finns de inget medel som tar bort lukt?

Kaldorei - Bra jobbat Här har du en tillNagelbitare/ hårryckare/ ögonbryn/ögonfrans ryckare, sitter med pincett o tar bort hår på intima ställen, kan inte sluta trots att det gör ont.
    Jag har fått diagnosen Tricotillomani.

Anonym (asbramamma) skrev 2009-04-28 07:56:28 följande:
    Glad att jag hittade denna tråden.Finns det fler mammor eller pappor här inne med AS?Jag har 2 barn och är ensam med dem och varit från start.Hoppas hitta fler som har AS här. Jag väljer att vara anonyn till en början men kommer komma ut lite senare då jag landat i allt. Hadt diagnos i 2½ år nu men fortfarande inte landat i det än..
    Här har du en till mamma med AS/ADHD mm mm *S*
    Hur gammla är dina barn?
  • Aquagreen

Anonym (hej) Jo precis AS - Aspergers Inga döda djur här inte

(FIA) - Tack, jag tror faktiskt inte de går att göra ngt åt de, ska få byta medicin men de känns ändå inte bra, concertan känner jag mig rätt påläst på, Ritalin vet jag inte om jag vill ha, hellre då Metamina, men vet inte om man får önska själv. Tack för kramen

• Aquagreen

Anonym (fia) skrev 2009-04-28 13:17:22 följande:

nej det förstår jag. men vet dom att det är concertan som levern inte tål eller kan det va nåt annat? ursäkta tjatet men jag kan inte släppa det. Varför tvekar du på ritalin? Skadar ju inte att kolla om doktorn kan ge metamina om du hellre vill prova det. Känslig fråga-har du provat amfetamin ? inte för att jag tipsar men bara för att veta vad i cs som dämpar dina symtom.,,
    Dom vet inte om de är de, men mina besvär med smärta kom 2 dagar efter Concerta blev insatt, så den är helt klart misstänkt som bov.
    Jag vet inte varför eg, jag är sådär att jag "låser" på saker o jag har bestämmt att Ritalin är skräp (utan att ens ha provat) Metamina känns "renare" jag har varit Amf missbrukare några år o haft god effekt, lite därför jag tror Metamina kan hjälpa mig mer.
    Concertan funkar ju till viss del men först efter ha höjt upp till 90 mg, vilket är en ganska så hög dos.
Svar på tråden vuxna med adhd add as