• Ysta

vuxna med adhd add as

Har försökt släppa det där nu och vet att jag inte borde ta åt mig... Men jag har rätt dåligt självförtroende så ibland blir man mer ledsen än man vill.

• Ysta
    ensamhemma skrev 2009-04-19 22:18:32 följande:
    imorgon ska jag till doktorn för undersökning o allt skit inför själva skrapningen o jag har sån ångest nu,,,jag e rädd o nervös. usch först en jobbig separation o nu detta....känns som om jag går i tusen bitar. inte nog med det,..min dotter var ute o skulle bara leka på en gård med sin kompis o ha mobilen på så vi kunde nå dom men hon stängde av mobilen o försvann i flera timmar. vi letade överallt men kunde inte hitta dom...tillslut så kom dom o jag va så orolig o arg att jag kunde inte prata..teg hela vägen hem. känner mig så slut ikväll men jag pallar inte lägga mig än heller...behöver få lite ensamtid o tänka.
    Hoppas att det går bra för dig idag.. Jag finns på msn ikväll om du vill prata, kommer dock inte vara där förrän ikväll. Kram på dig!
  • Ysta

Jag har en bra dag idag... min kille sov här igår och idag har vi varit och handlat och gjort en massa grejer tillsammans. Det kom ett ögonblick då vi nästan började diskutera vilket oftast resulterar i bråk... Men jag fick min åsikt sagd och han sin och sen enades vi om att vi tyckte olika och släppte det. Så himla skön upplevelse!! Så jag har faktiskt en bra dag idag

• Ysta

Tänkte bara berätta att tack vare min väldigt tekniska sambo (ja fd sambo) så spårade vi ip-nr till en adress i Tallinn och det visade sig vara en person som min kompis (andra tjejen som bloggar tillsammans med mig) retat upp på en fest i lördags. Alltså gällde kommentaren aldrig mig utan henne, skönt på ett sätt för mig...

• Ysta
    Aquagreen skrev 2009-04-20 15:15:30 följande:
    Anonym (Hej) skrev 2009-04-20 10:19:05 följande: Jag är arbetslös o väntar på att fp komma till arbförm o där få ngn slags utr om det är möjligt för mig att arbeta o isf med vad. så för tillfället har jag A kassa men känns ju inte helt rätt eftersom jag inte står till arbetsmarknadens förfogan, känns väl mer som jag skulle ha sjukpenning el ngt sånt.
    Är det till psykologen på AF du ska få komma? Det är ju där jag varit, ska träffa henne på onsdag igen. Har du stått i kö länge? För mig tog det från början av december till mitten av februari ungefär men sen gick det undan.
  • Ysta

Jag har en Staffordshire Bullterrier på snart sju år... När vi köpte honom så var vi ju två som delade ansvaret, visst har det varit jobbigt och tufft men det har fungerat och vi älskar våran hund. Men nu när jag har blivit ensam med honom så tycker jag det är väldigt tungt att ha allt ansvar själv... Helt ärligt så skulle jag inte rekommendera någon att köpa en hundvalp om de inte var i balans så att säga, att köpa en hund när man mår dåligt för att man tror att det ska bli bättre är ingen bra idé. Sen tycker jag personligen att ett hundköp är något man planerar under lång tid och kollar upp kennlar, stamtavlor och hälsostatus på föräldrarna (som naturligtvis ska vara renrasiga och registrerade).

• Ysta
    Kaldorei skrev 2009-04-21 09:13:58 följande:
    Min drömhund är en Engelsk staffe också... vad e det du har ysta?
    Jag skrev ju att jag har en Stafforshire Bullterrier... Finns bara en sån ras och den kommer från England. Sen finns det ju American Staffordshire terrier men den har inget bull i namnet och är större och annan mentalitet.
  • Ysta

Anonym (Hej) skrev 2009-04-21 09:28:45 följande:

Jag har redan katter. och hund har vi pratat om under något år till ofrån. men min diagnos gör mig så osäker som människa då folk har så mkt åsikter om allt vi gör o inte gör i vårt hem o familj. Tänkte skaffat en blandras bara.  vi har vart inne på en annan hund men ge 16000 gör jag inte. jag är en väldigt impuls människa.. vill ja ngt skaffar jag. (oftast) Orkar, de vet jag aldrig med något. Ibland undrar ja ens om ja orkar vara  en fru, en mamma eller bara människa.. min energi går upp o ner. Men har under så lång tid drömt om en liten hund, vara ute i naturen o gå promenader. ev börja på lydnads och lära både mig o hunden. o för att träna mig kommaut bland andra.  skriver mer sen.. bilen måste in på verkstaden o ska snart vara där.. opps.
    Men snälla du.. skaffa inte blandras, det är vansinne. Du vet aldrig vad du får, du har ingen koll på föräldrarnas hälsa, du vet inte als vad du får för typ av hund i mentalitet, storlek, hälsa. Jag har själv haft blandras och säger bara aldrig aldrig mer. Jag är så fruktansvärt emot blandrasavel som är fullständigt oseriöst! Det finns över 400 olika renraser att välja mellan och alla kostar inte 16000 kr. Fundera ut vad du vill ha för typ av hund och besök olika kennlar och framförallt kolla upp föräldrarnas hälsa.
  • Ysta

Anonym (ADHD?!!) skrev 2009-04-21 10:28:17 följande:

HJÄÄÄÄÄLP!!!!!!! jag har tappat humöret totalt och mitt tålamod är helt slut. jag hatar myndigheter och bråkar med dom varje dag. jag tycker folk är alldeles för långsamma och mesiga. dessa samtal med alla tröga myndigheter som sitter och bara är tafatta har kostat mig mobiltelefonen och hemtelefonen och massa andra saker. jag får sånna utbrott så jag vet fan snart inte vad jag ska göra. Det är alldeles för krånglig för mig att ha med dessa människor att göra. jag VET att dom bara jävlas med mig hela tiden, jag skulle vilja ha ihjäl dom allvarligt!!!!!!!!!! Dom ska vara glada för att dom sitter i annan ort, jag med för den delen. Har bråkat med facket för jag ska byta fack, sen januari. har skickat in papper i 3 omgångar och idag säger dom samma sak som alltid: tyvärr vi har inte fått några papper så vi skickar hem igen till dig så får du försöka. Dom vet ju att jag spyr rätt ut på dom, dom kan ju mina utbrott men för fan, ska jag ligga och betala dubbla fackavgifter och a-kassor för dom inte kan göra sitt jobb??????? räcker det inte att man har fullt upp med sitt eget heltidsjobb utan man ska passa deras telefontider och alla papper hela jävla året oxå?? jag blir vansinnig Jag finner inga ord längre, nu är det nävarna som gäller. hela samhället har gått för långt och jag får bara åka med helt maktlös som vanligt. hela vården och allt annat är förjävlligt. nån mer som håller med?
    Jag känner igen mig i det du skriver... Jag får världens vansinnesutbrott vissa dagar. Det behövs inte mkt för att jag ska svänga från glad till arg på nån sekund bara... Oftast så är det soc, försäkringskassan, arbetsförmedlingen eller vården som jag blir vansinnig på.

Vissa dagar går det hur bra som helst att kontakta såna där ställen och jag har världens tålamod, men andra dagar så har jag 3 mm stubin som brinner sekundsnabbt om det strular.

Jag har ju inte fått någon diagnos ännu så jag vet ju inte om mina utbrott beror på det eller något annat, men som sagt känner igen mig lite i det du skriver.
  • Ysta

Anonym (ADHD?!!) skrev 2009-04-21 11:05:47 följande:

jag har inte heller fått nån diagnos än, bara muntilg. stått i kö 1 år. och bara det gör mig galen. det är livsfarligt att lova mig saker för jag bli psykopat. som du säger så kan man ha bra dagar då man är översocial och förstår allt och alla. men när det gått för långt så blir jag tvärtom. när ska du utredas?
    Jag har fått andra diagnoser genom psykologutredning hos Arbetsförmedlingen. Men jag står i kö sedan ungefär 1½ månad till utredning hos vuxenpsykiatrin. Har fått ett brev där det står att jag ska kallas till bedömningssamtal inom tre månader som är vårdgarantin så vi får väl se.
Svar på tråden vuxna med adhd add as