Inlägg från: ensamhemma |Visa alla inlägg
  • ensamhemma

vuxna med adhd add as

HellviHumle skrev 2009-05-01 11:04:33 följande:
    Då förstår jag mer. Det är tråkigt att barnen ska komma i kläm, tycker jag.
    jaa det är hemskt,men vad gör man åt situationen när ens barn är så ledsen för sina saker?
    man gör ju allt i sin makt för att skydda sitt barn, o den kvinnan har fått flera uppmaningar om att inte på nåt sätt kontakta min dotter men hon gör det ändå...rena rama psykningarna så nu är hon polisanmäld för trakasserier förtal och egenmäktig förfarande så därför vill jag inte ha nåt med den familjen att göra.
  • ensamhemma

Anonym (asbramamma) skrev 2009-05-01 11:34:23 följande:

ensamhemma:tycker du gör helt rätt. tyvärr får ju den andra familjens dotter lida, men jag förstår dig. spelar inte de vuxna i familjen där rent spel så kan de inte förvänta sig att deras barn ska få vara med.de verkar ha betett sig helt jävla galet!! och att inte lämna tillbaka hennes saker är helt FEL ju!! hur kan de bara göra så?!lider både med er och med flickan som inte kan komma pga detta.
    ja hela situationen är absurd,nu håller kvinnan på messar mitt ex att han är en korkad dumskalle som låter ett barn bestämma vem som ska komma på kalaset..men herregud,barnet är 10 år gammalt o får bestämma själv vem hon ska bjuda tycker jag.
  • ensamhemma
    Aquagreen skrev 2009-05-01 18:44:14 följande:
    FIA - Nu när du nämner det, jag har aldrig sett mig själv som att ha prob med mat el ngn ätstörning men jag börjar ju tro efter de du skrover om dig själv att du springer iväg o hittar massa måsten att jag med har ngn störning.Jag äter tex aldrig frukost, nästan aldrig lunch, middags äter jag oftast men skulle lika kunna hoppa över det, känner att jag hittar andra måsten ist, men inte medvete för att slippa ätas.Min AS märks otroligt tydligt just när det kommer till mat o dryck, det är ngt panik artat över det, otroligt jobbigt faktisktVarit på sjukhuset idag, började kissa blod inatt, levervärderna var bättre så de var ju bra, men jag undrar ju fortfarande vad som är fel, tänker inte låta läkaren "komma undan" vill gå till botten med detta.Nu har jag fått en njurbäcken inflamation o kissar blod, har feber, mår illa o har otroligt ont i rygg o mage.
    åh men gud vad jobbigt för dig...hoppas du snart blir bättre! tänker på dig
  • ensamhemma

Malin 74 skrev 2009-05-01 21:47:10 följande:

Började med concerta igår,äter 18 mg.Ska äta 18 mg i 14 dar,sen höja till 36 mg.Hoppas jag kommer att må bra,vill så gärna att concertan ska hjälpa mig.
    ja hoppas att det funkar för dig,fick oxå 18 mg i två veckor sen 2ggr 18mg för det gick ur kroppen så fort,jag var pigg först sen sjukt trött så jag fick byta till ritalin tabletter istället som är snabbverkande och jag tar dom 3 ggr om dagen.
  • ensamhemma
    Anonym skrev 2009-05-02 09:31:16 följande:
    aquagreen:har concertan hjälpt dig mot din ångest oxå? eller har du ångest?
    den hjälpte inte mig med ångesten men iof så åt jag inte dom mer än en månad..
  • ensamhemma

Anonym (concerta) skrev 2009-05-02 23:11:08 följande:

hmm funderar...har aldrig gillat mat,blev vegetarian för ca 9 år sen för jag inte klarar av svälja/äta kött länge...inte pgr av någon värdering eller nått fick bara avsmak, har funderat på varför...jag har aldrig gillat mat utan ser det som en nödvändigt ont...är det fler med Adhd som inte kan äta kött eller har svårt att äta? är det en "ätstörning" ?
    jag kan inte heller äta kött,,men fisk o kyckling går bra.
  • ensamhemma

Anonym (ADHD?!!) skrev 2009-05-03 05:56:59 följande:

Vad har ni för ventil när det blir FÖR mycket för er? Jag kan bara inte handskas med det, jag exploderar totalt och blir ihjälstressad och oron i kroppen är bara för mycket
    jag får utbrott och helt galen,sen får jag kraftig ångest.
  • ensamhemma

igår drack jag lite vin typ 5 glas.men aj vilken migrän jag har nu.
    undra om det är pga ritalinet som det gör så jäkla ont nu,tog 2 alvedon och hoppas att det ska gå över,usch jag som brukar vara så skötsam med sånt.

har funderat ett tag på att flytta ut från stan till ett mindre samhälle ute på landet men ändå pendelavstånd till stan,tror att jag skulle må bra av att slippa stressen i stan.

• ensamhemma

usch nu har jag ångest igen,har liksom ingen lust att göra nånting men är rastlös som fan...känner mig stressad för snart fyller dottern år o jag måste iväg o handla presenter...pallar inte vara i affärer just nu...för mycket folk o liv o rörelse..

varför ska den här ångesten sabba allt jämt o ständigt??

• ensamhemma

Anonym (ADHD?!!) skrev 2009-05-04 09:28:21 följande:

idag är jag världens minsta lilla hjälplösa mes. saknar nått men vet inte vad. nån som kan ta hand om mig eller stötta mig bara.  åker rätt ner i svackor ibland när allt blir för mycket o svämmar över. känns det igen??
    sådär känner jag med rätt ofta,har det så nu och sitter bara o väntar på att det ska vända till det bättre.
    blir tröttare o tröttare för varje dag som går, jag måste ringa läkaren och prata om medicinen om jag ska höja dosen.
Svar på tråden vuxna med adhd add as