-
Haha jag veeeet, men det är så typiskt mig att oroa mig för allt som jag inte kan påverka ändå... Innerst inne så tror jag att mötet kommer att gå bra för psykologen är jättefin, handläggaren har jag aldrig träffat. Men ändå så oroar jag mig för hur det ska gå... Jag kommer ju förhoppningsvis få all information om min diagnos skriftligt imorrn, hon lovade att sammanställa allt och skriva ut det åt mig så jag hoppas att hon har hunnit göra det nu. Men som sagt så är jag expert på att oroa mig för precis allt... Jag är sån att jag tror att allt som KAN gå fel KOMMER att gå fel *suck*. Men nä nu ska jag ta mig i kragen och fortsätta kolla Hells Kitchen, i löööv det programmetAquagreen skrev 2009-04-21 21:45:30 följande:Jag fundera lite, mitt möte med arb förmedlaren var helt klockrent, hon sa att jag skulle få hjälp av dom o kände jag att jag inte orkade stå¨som jobbsökande skulle jag bara få bli sjukskriven, ville jag gå ngt utb var de in ge problem alls. Kanske beror på att jag inte "bara" har ADHD? el ja missuppfatta mig inte, men jag vet inte riktigt. Håller tummarna o tror nog de kommer gå bra, försök släppa panik o katastroftänket
-
Kommit hem från mötet just... Med blandade känslor. Visst de var jättetrevliga och de vill göra det som är bäst för mig och min situation, målet är ju att jag ska få ett arbete så småningom. Men tyvärr så har jag ingenting att säga till om i val av arbetsträning. Nu kommer jag nog inte höra nåt på några veckor för de ska kolla vars på kommunens vuxendagis det finns plats. Men nu är det gjort iaf
-
För att det ska vara på kommunens verksamheter för de som har psykiska och sociala problem, för där har handledarna förståelse för "mina problem och svårigheter". Första tre-fyra veckorna så ska jag utredas av arbetsterapeut hur jag fungerar praktiskt och hur mycket jag klarar av att jobba. Sen får vi se vad som händer efter det... Med lite otur så dröjer det till efter sommarn innan jag får en plats.Felicia6 skrev 2009-04-22 12:37:50 följande:Skönt ändå att det du slipper tänka på mötet nu även om det inte riktigt blev som du tänkt dig. Men sa dom varför du inte fick hjälpa till att hitta något ställe att vara på? -
Vad betyder de där rosa små söta knapparna som en del har?
-
Jag är med i något som heter Jobb- och utvecklingsgarantin som innebär att jag får aktivitetsstöd på 177 kr per dag. Istället för att de skulle sparka ut mig på vanlig praktik som tidigare så begärde jag att få utredning hos AF´s psykolog först... Och nu när den teoretiska delen är klar så fick jag en funktionshinders-kod hos AF som gör att de kan gå in med helt annat stöd och hjälp än till en "vanlig" arbetslös. Så jag har ingen sjukpenning eller nåt sånt utan bara aktivitetsstöd från FK.Felicia6 skrev 2009-04-22 12:51:07 följande:Ahh, då förstår jag. Vad har man för "stämpel" på sig då man går igenom det där? Är du arbetslös eller har du sjukpenning lr hur fungerar det? Jag kommer säkert hamna på något sånt där till slut jag med eftersom jag bara har klarat av att jobba några månader och sen blivit sjukskriven för depression och ångest i nåt år och sen några månaders jobb o så tillbaka igen.. Nu börjar det ju klarna att det är min adhd/add's "fel" eftersom jag inte vetat något och trott det bara var jag som var puckad o lat osv.. nu vet jag ju vad det är och kan jobba efter det typ.. Den rosa grejjen är då man är guide.. man har varit med på fl ett tag och ska "hjälpa till" litegrann typ -
Jag har haft en riktigt bra dag... Orkar inte skriva mer än så för jag är helt slut i skallen men jag mår bra idag
-
Och inte kunde man få en dag då man mådde bra och var glad... Det är förbanne mig alltid nånting!!
-
Himmelkropp skrev 2009-04-23 21:47:27 följande:Det är en lång historia men min farfar har långt framskriden cancer och de vet inte hur länge han har kvar... Han bor i lägenhet tillsammans med min farmor 25 mil från mig. Han mår verkligen inte bra alls, han har gått ner runt 30 kg i vikt sen jul och han sover 20 timmar av dygnet. Han har ramlat flera gånger för att han är för svag för att gå.
Och nu ringer mina föräldrar idag vid 19 och säger att han har ramlat igen, på toaletten och slagit hål i huvudet så de var på akuten med honom, igen. Jag orkar inte med detta också nu... Har så mkt annat kring mig och jag orkar bara inte med allt.
Dessutom är inte min kille direkt förstående när jag är ledsen utan tycker bara att jag är jobbig och han vill inte ens prata med mig fst jag inte har nån annan... Ville inte ens prata om nåt speciellt, bara prata en stund rent allmänt för att tänka på nåt annat men då blir han sur och säger att han vill inte prata med mig.
Mina föräldrar ringde alldeles just igen och sa att han är inlagd på sjukhus igen min farfar och sen får vi se om han får komma hem i helgen eller vad som händer. Känner mig så jävla maktlös som ingenting kan göra!! -
tack för kramarna... har bråkat som fan med killen på telefon, igen. mycket av det var mitt fel det erkänner jag. mår skit men ska försöka sova lite... har en skitjobbig dag framför mig imorrn.
-
Skulle ni säga att detta kännetecknar adhd? Lättstött, lättirriterad, får vredesutbrott av minsta lilla grej, har svårt att förstå andra och tänker bara på sig själv och sin egen situation och har svårt att sätta sig in i hur andra mår? Har svårt att föra normala samtal utan att skrika, bli arg och tjata och hela tiden ska ha sista ordet? Vill inte låta andra prata utan vill att det ska handla om en själv och hur man mår och hur man har det? Kanske svårt att säga på rak arm men jag funderar på om det är något som ni som är diagnostiserade känner igen