Inlägg från: ensamhemma |Visa alla inlägg
  • ensamhemma

vuxna med adhd add as

nu orkar jag inte längre med det här,min ritalin medicinering tar slut nu och jag ska fan aldrig mer trycka i mig den skiten,det är ju kemisk lobotomering för fan.

jag har aldrig mått såhär dåligt i hela mitt liv som jag gör nu.
    ska bara ta omega 3 och träna det får bli min medicinering framöver.

• ensamhemma

Licens To Kiss skrev 2009-05-12 12:39:41 följande:

Jag kommer också vägra medicinering. Jag simmar och äter omega3. De funkar alldeles utmärkt.
    jaa jag kommer att börja träna igen och ta omega 3....det här är ju totalt värdelöst att man ska gå utan energi dag ut o dag in,jag är som en levande död.
  • ensamhemma

Anonym (Hej) skrev 2009-05-12 15:21:35 följande:

Hur länge gav du medicinen en chans??
    två månader men det känns som en evighet,jag håller på att tappa greppet om tillvaron helt,klarar inte av nåt av det som jag gjorde förut.
    jag va social aktiv och glad men nu e jag inåtbunden tyst nästan apatisk...
    jag orkar inte prata med folk eller träffa någon heller.

jag föredrar mitt riktiga hyper jag istället för den zombie jag förvandlats till.
  • ensamhemma

Vanna K skrev 2009-05-12 15:37:57 följande:

Hoppar in till er: har add-diagnos med lite frågetecken kring eventuellt h. Trevlig tråd!ensamhemma - usch vad jobbigt du har det med ritalinet. Det kan inte vara så att du fått för hög dos? Jag känner mig precis som du beskriver när jag prövat doshöjning som inte fungerat.
    jag hade 10 mg 3ggr om dagen och det funkade inte nu har jag 20 mg på morgonen 20 igen efter 4 timmar sen 10 mg.
    jag ska iallafall sluta med cs nu,jag har fått nog två månader helt åt helvete.....kunde ha gjort en massa roliga saker istället för o sitta hemma som ett miffo utan energi.
    finns inte en chans att jag tar det igen...
    och det värsta av allt är att min läkare vägrar att skriva ut lugnande till mig fast jag berättat hur jag mår,,,,men öka dosen går bra. jävla idioter
  • ensamhemma

Anonym (Hej) skrev 2009-05-12 15:49:01 följande:

Hur gjordes dos höjningen? hur snabbt? och vilken dos var du uppe i?de som var bättre förr var att man fick bättre hjälp att hitta rätt dos till sig själv än vad som erbjuds idag.mådde du bättre på någon av doserna du var uppe i, eller dos höjningen gick så fort så kroppen inte hann med  och känna "resultat"  (inget negativt menat i min text)jobbigt du mår som du gör. men har bara en tanke, då jag vet hur mitt liv själv ser ut. så är det vad ja uppfattat de som mycket som händer runt omkring dig i ditt liv på olika fronter. och ibland inte så konstigt att man faller och känner liknande känslor som du skriver.har dagar då jag inte knappt orkar upp. att prata, träffa, göra något bara känns skit och känslan "ger upp".tar stesolid varje dag, och vissa dagar insomningstabletter. jag tycker mkt ilivet är för mycket press och stress och det går ut över särsklit alla i min familj.sänder över kramar till dig

välkommen! och fråga på
    doshöjningen gjordes successivt typ 3 veckor tror jag,kommer inte ihåg riktigt
    men det sjuka är att jag mår bra de 2 första timmarna på morgonen när jag tar ritalinet men sen faller jag och kommer inte upp ur sängen/soffan utan blir liggandes med jordens ångest....jag orkar sköta barn o hem men inget mer,går inte ens ut på mina promenader för jag är så slut...det känns som pacman käkar upp mina hjärnceller o jag blir dummare för varje dag som går.
  • ensamhemma

min läkare ger ingen anledning till varför jag inte får stesolid,,,hon är bara helt anti det enda jag får är theralen droppar.

idag har jag inte tagit ritalin och jag känner mig mycket klarare och lugnare inombords.
    det är stor skillnade frånigår och nu....

• ensamhemma
    Kaxelina skrev 2009-05-13 12:59:36 följande:
    Min fjärde tablett Lamotrigin idag. Ingen biverkning än så länge. Första dagen var hemsk och andra inte lika farlig som första och tredje typ ingenting och idag ingenting.Vad kan jag äta sen när jag får tourette och adhd-diagnosen? Någon som har en aning om det?
    strattera,concerta eller ritalin och så finns det metamina men det är på licens.
    om det finns nå mer vet jag inte.
    vad får du lamotrigin emot?
    jag har zeldox som dom påstår ska vara stämningsstabiliserande med egentligen är det mot psykoser tror jag,,,
  • ensamhemma
    Ysta skrev 2009-05-13 20:55:52 följande:
    Hela mitt liv är ett stor kaos just nu.. Minsta lilla grej som händer nu och jag kommer att bryta ihop totalt och då är det kört. Orkar verkligen inget mer nu. Lägenheten ser förjävlig ut, det är skitit, grisigt, stökigt, grejer överallt och jag får panik. Får nycklarna till nya lägenheten imorrn och imorrnkväll kommer killen hit och ska hjälpa mig att flytta lite smågrejer sen på fredag så ska vi flytta alla möbler och sådant. Jag är en person som verkligen inte klarar av stora förändringar och vad kan man kalla detta?!Dessutom har jag fortfarande inte fått nån kallelse till psykiatrin trots att jag väntat över tre månader (vårdgarantin).
    jag ringde vårdgarantin efter tre månader sen fick jag vänta en månad till tills jag fick börja min utredning,hade jag inte ringt så skulle jag förmodligen fortfarande vänta på att bli kallad,så ring dom för då går det snabbare.

jag tycker oxå det e skitjobbigt med stora förändringar allrahelst flytt när allt bara känns kaotiskt runt en men tänk att det är bara övergående,snart har du ett nytt hem som du kan inreda och pyssla med,,,det är härligt att få bo in sig i nåt nytt.
    hoppas det känns lite bättre när du får nycklarna till nya lägenheten för då blir ju flytten mer konkret o då kanske du börjar tänka lite mer positivt.....
    jag tycker du är stark som klarat av allt runt dig just nu.....kram
  • ensamhemma

helt ärligt tjejer, det känns så orättvist att nu när jag ätit circadin (sömnhormon)
    så har jag inga somhelst problem med sömnen,sover hela natten utan att vakna men pga att jag inte hittat rätt nivå på ritalinet så är mina dagar sabbade istället.

varför hittar jag inte rätt dos att ligga på så jag funkar på dagarna???
    o varför får jag inget lugnande när jag har GAD bland diagnoserna?

vad ska jag säga till min läkare så att hon förstår mig,för jag har så jäkla svårt att va på möten eller i butiker eller bara sitta på ett fik om jag inte tar nåt lugnande.det borde väl inte så svårt att förstå att jag behöver nåt för ångesten...ja just det...social fobi står det i mina papper så vad är det som gör det så svårt för min läkare att förstå??????

• ensamhemma

fick ett brev från soc där det står att dom ska utreda mitt boende, mao kolla om jag e sambo eller inte och dom kommer att göra planerade och oplanerade besök.

och jag vet vem det är som ringt och anmält mig o sagt att jag är sambo vilket jag garanterat inte är.
    på måndag ska jag ringa upp dom och ge dom ett av mina utbrott för inte ens snuten får komma in utan husrannskningsorder så varför ska soc göra det??

ingen kommer oanmäld hem till mig för att snoka det är en sak som är säker.
    men dom kan gärna bok tid för o komma o se att jag har första handskontrakt och inte sambo.

jag är så galen nu så att jag skulle kunna slå sönder nåt...vilken kränkning va?

• ensamhemma
    HellviHumle skrev 2009-05-15 17:11:10 följande:
    Och glöm inte kolla badrumsskåpet!
    jag ska ta bort allt som kan antyda på att jag är sambo,för jag är inte sambo och jag kommer att ringa soc och säga att min soc,sekreterare är välkommen hit när hon vill men det är tamejfan ingen som kommer in oplanerat,thats it.

jag vet att jag är envis som en åsna nu men its myway or the highway som gäller.
  • ensamhemma

en nytråd nu...har tiden gått så fort????

men iallafall ta rubriken kort o konscist...plz

• ensamhemma
    Kaxelina skrev 2009-05-15 21:41:47 följande:
    25mg är det.
    jag var tvungen att ta minst 100mg atarax för det skulle funka på mig o min ångest,men konstigt nog så behöver jag bara 2 st 25 mg lergigan för o somna sittandes,men ångesten försvinner ändå inte.
Svar på tråden vuxna med adhd add as