Inlägg från: ensamhemma |Visa alla inlägg
  • ensamhemma

vuxna med adhd add as

Aquagreen skrev 2009-04-04 20:54:15 följande:
    Grattis *Tummen upp*
    tacka gumman...

fattar mig ej på folk som medvetet skadar andra???det är som en gåta för mig.
    nu bönar o ber han att vi ska gå på fam,rådgivning hahahahha
    ska han sitta där och malipulera kuratorn oxå??jepp det klart att han kommer så det finns inte en chans i h******e att jag går dit med han.
  • ensamhemma
    Ysta skrev 2009-04-05 12:20:13 följande:
    Jag är så ledsen just nu.. Precis allt jag gör och säger blir fel och min pojkvän blir arg på mig. När jag försöker förklara hur jag menar så tror han ändå inte på mig utan påstår att jag har "bakomliggande motiv". Vi har ju vart tillsammans i snart åtta år (till sommaren) och bott ihop nästan hela tiden tills han flyttade hux flux i slutet av januari. Han har flyttat in i en lägenhet som vi tillsammans vart och tittat på och bestämde att vi skulle flytta till tillsammans men helt plötsligt så flyttade han ut ensam en helg när jag var bortrest och sa att han ville bo ensam. (kort historia om hur det är mellan oss bara).I fredags så var han hemma och umgicks med sin lillebror. Och eftersom jag hade tvättat på dan och skulle in till stan sen på kvällen så tog jag med en påse med lite kläder åt honom som jag tvättat åt honom och gick förbi och lämnade hos honom. Försökte bara vara snäll...Nu idag så kommer det fram att han är skitsur för det! För han tycker att jag kontrollerade honom och inte kunde låta bli att komma dit för att jag trodde han var med nån tjej... Allt jag gjorde var att försöka vara snäll och lämna lite rena underkläder för jag visste att han inte hade det hemma. Så nu har jag fått be om ursäkt hundra gånger idag och han tror ändå inte på mig varför jag gjorde det. Blir så jävla ledsen för jag menar ju inget illa och ändå så gör jag alltid fel. Känner ni också så? Att vad ni än gör så blir det fel?? När jag försöker förklara för honom att jag tänker inte på samma sätt som honom och att jag fungerar inte på samma sätt så säger han bara att det är bara som jag tror, att han vet att jag tror att jag är annorlunda. Han är världens goaste kille i vanliga fall men jag blir så ledsen när jag hela tiden får höra vad jag gör fel och inte vad jag gör som faktiskt blir rätt eller som är bra. Förlåt att jag skriver av mig här men jag tänkte att ni kanske förstår den där känslan av att alltid göra fel... Ordet förlåt är nog det ord som jag använt oftast sen han flyttade för jag ber om ursäkt tusen gånger i veckan känns det som för att allt blir just... fel.
    är lite tom på ord men har läst,,,kramar om dig gumman
  • ensamhemma
    Aquagreen skrev 2009-04-05 13:28:44 följande:
    Du gör rätt, tror sällan ett förhållande som gått så pass långt att man psykar o förnedrar kan fixa sig med rådgivning, nej stå på dig, du är en stark kvinna ensam.har ni barn tillsammans?
    nej vi har inga barn ihop, han var väldigt pådrivande i den frågan o ville ha barn rätt fort efter att vi träffades men jag har en härlig 10-åring och är inte ett dugg sugen på att skaffa fler barn övht.
    nu tar jag en dag i taget o snart så är the bitch back,ingen trampar på mig nånsin igen.
    fortsätter han o terra mig med sms så byter jag nr.
    han kan väl gå till sin andra flickvän o låta mig vara........pass på killar jag mår bäst när jag bor ensam.
  • ensamhemma
    Ysta skrev 2009-04-05 14:12:28 följande:
    Jag har haft tre såna förhållanden tidigare i mitt liv, fast då har det handlat om både psykisk och fysisk misshandel. Du gör helt rätt som står på dig! Saker blir aldrig bättre hur mycket man än hoppas på det. Önskar dig all lycka till och är glad att du verkar vara starkare än vad jag var Ingen är värd att behandlas illa.
    tack för stödet och uppmuntran.
    jag mår rätt ok med tanke på omständigheterna men självklart så kan det svida till då o då men jag går ju igenom en process o kommer säkert att känna alla möjliga känslor men i slutändan kommer jag att vara en lycklig ensamstående stolt kvinna som jag en gång har varit.
  • ensamhemma
    Ysta skrev 2009-04-06 21:22:14 följande:
    Känner mig så less just nu... Alltså jag vet inte om det är ett "vanligt" problem eller om det bara är jag som är knäpp... Men jag tycker inte om att prata med och träffa okända människor i situationer där jag känner mig "utsatt"/obekväm.Som idag var jag och min kille iväg och köpte ett barbord åt mig som jag hittat på Blocket. Till att börja med så när jag ska svara på en annons så skickar jag mail eller sms för jag vill inte ringa...Sen när vi kommer dit så vill jag knappt titta på bordet och kolla så att det är fint utan vill bara betala och komma ut därifrån för jag mår skitdåligt av det. Nu kollade ju min kille så att allt var fint och bra men han blir irriterad på mig för att jag är så här.Det är samma sak om vi är på tex Elgiganten och ska köpa en grej och han säger åt mig att gå fram till en säljare och prata med dem, jag totalvägrar så han måste göra det och envisas han med att jag ska göra det så kan jag nästan börja gråta för så jobbigt är det.Är det bara jag som är så här???
    jag är oxå likadan,har jättesvårt för att ringa vissa samtal och gå prata med försäljare,vill bara därifrån fort som fan.
    jag kan känna paniken komma om jag måste stanna i en affär för länge.
    det är hemskt jobbigt att ha det så men concertan hjälper mig att klara av dessa saker lite bättre men jag går fortfarande till vår mat affär som e 100 m härifrån fast det ligger än som är mycket billigare en liten bit längre bort. jag klarar bara inte av att handla där för det är så stort o rörigt o mycket folk.
  • ensamhemma

livet går ju vidare oavsett man vill eller ej,men hur går man vidare o läker o blir hel igen efter ett förhållande som knäckt en helt,jag känner mig så splittar att jag går under snart.
    vad ska jag fylla dagarna med nu? vad händer nu kommer det ta lång tid innan jag mår bra igen som singel?
    jag tänker aldrig mer vara ihop med den mannen,han har förstört min självkänsla min livslust o hela mitt egenvärde.
    han har trampat på mig hånat mig,ljugit om allt det bara går att ljuga om,
    har nu spärrat han för inkommande samtal,en bra början iaf.
    jag ber till gud att jag snart börjar må bättre o kan njuta av livet som en fri glad person......jag vill gråta ut min smärta men jag kan ej bryta ihop nu när barnet är hemmma......

• ensamhemma

Malin 74 skrev 2009-04-07 23:35:08 följande:

Känner mig helt nere,idag har jag inte ens orkat klä mig.Har gått i pyjamas hela dan,bara gråter.Känner mig helt knäckt.Orkar inte se glädje i någonting,allt känns bara tungt och jobbigt nu.Vill bara gömma mig från världen ett tag,bara vara ensam.Vill inte...orkar inte....orkar inte vara social.Vill skita i allt och bara fly...men det kan jag inte.Måste ta hand om barn och allt...
    känner mig oxå helt nere,går i pyjamas o oborstat hår....inget lockar inte ens att prta med nån kompis känns givande.
    jag vill oxå bara skita i allt o dra täcket över huvet fram till ungen kommer hem.
    som tur är ska hon iväg o äta middag med en kompis så jag behöver ej laga mat idag
  • ensamhemma
    Aquagreen skrev 2009-04-08 08:08:28 följande:
    Alltså är det bara jag som tycker concerta är en skit medicn? Upplever inte att min nuvarande dos ger ngt, blää
    concertan funkade på mig första veckan men inte nu längre så jag har inte ens tagit den idag,varför peta i sig nåt som ej funkar ändå???
    tog ett par lugnande istället o en kopp kaffe eller rättare sagt 4.
  • ensamhemma

sen jag började med cs så försvann min mens men jag har jordens mensvärk och en del pms besvär....märkligt
    nån mer som har haft samma problem?

• ensamhemma

det värsta e att jag fått för mig att jag e gravid,fattas bara det nu när jag e på väg ur helvetet.
    måste köpa ett test imorgon.

Svar på tråden vuxna med adhd add as