Inlägg från: Anonym (Skåne) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Skåne)

vuxna med adhd add as

Ja jag vet ärligt inte vad jag ska säga eller göra för att de ska förstå vad jag säger. Ibland så känns de som om jag pratar utomjordiska med dem. Jag berättade för dem om mina misstankar om att jag ev har ADHD och de bara viftade bort det och nonchalerade det. När jag då hade varit hos min ADHD läkare i januari och fått det bekräftat att det troligtvis är så även då så väljer de att blunda.

Jag vet bara inte vad jag ska göra för att de ska förstå mig. HellviHumle skrev 2009-03-21 00:20:43 följande:

Anonym (Skåne) skrev 2009-03-21 00:10:08 följande:
    Det tycker jag låter bra. Det kan inte vara meningen att det ska kännas negativt att försöka göra något positivt för sitt barn.Naturligtvis finns det en möjlighet att du misstolkat/missuppfattat det kuratorn sagt men då ska denne inte uttrycka sig på det viset. De måste ju uttrycka sig så att risken för missförstånd är så liten som det bara går. Det är deras sak att göra det, inte din.
  • Anonym (Skåne)

men om du har msn och din vän har msn. så skaffa en billig webcam med camera och be honom/henne göra samma så kan nu juh prata över msn. kostar inget

• Anonym (Skåne)

Grattis

ensamhemma skrev 2009-03-27 10:28:10 följande:
    Happy Birthday 2 me!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!fyller 34 år idag,fast egentligen är jag bara 24 hihihiidag åker vi på en weekend till helsinki och det ska bli så kuuuul att få klä upp sig med nya fina kläder,min man har sett mig i mysdress det senate halvåret.kan inte säga nåt än att jag kan med handen på hjärtat säga att jag mår bra idag,sådär riktigt bra som man bara tror finns i filmer..kraaaamar om alla!
  • Anonym (Skåne)

hej allesammans.
    hoppas att ni har det bra idag. Sj så är det som vanligt bommul i skallen. Men jag hade tänkt råda bot på det genom att fortsätta att organisera mina singlar..
    Lovad att uppdatera er om mitt läkarbesök.

Hon sa väl inte så mycket min läkare.. hon mest bara noterade att jag sa till henne. kändes lite konstigt. Men men... vi får se..

ska få ett nytt LOH nu.. är sjukt nervös för att det inte ska gå igenom.. Jag fixar inte att jobba just nu.. jag har bönat och bett FK nu i 2 år att jag ska få komma ut och börja arbetsrehab men de har inte ens hört av sig. jag vet inte ens vad min handläggare heter om jag ens har någon.

Nej en kopp kaffe nu och en date med min lp-spelare..

ha det bra

• Anonym (Skåne)

Ysta:
    Läste din lista inne på den andra sidan. och jag måste bara fråga dig. vad har du för diagnos? sj så utreds jag just nu för ADHD.

jag tyckte det var jättbra skrivet och det är väldigt mycket som stämmer in på mig.

• Anonym (Skåne)

Min huvud är en torktumlare just nu.. vet inte vart jag ska ta vägen.. alla tankar bara maler och maler och maler. Jag kan inte få stop på dem.. det känns som om huvuder skulle explodera...

• Anonym (Skåne)

Fan Fan Fan blir inte av med mina tankar... har en sådan ångest just nu för att skallen går på högvarv.... hur gör ni som inte går på medicin för att så skallen att vila...

• Anonym (Skåne)

Jag har haft en sådan underbar dag idag. Jag och lill tjejen tog en 30 min promenad innan dagis och sedan i em så var vi på lekplatsen och gungade och blåste såpbubblor i över 45 minuter..

och hela tiden så sken solen *ler*

• Anonym (Skåne)

Fundera på vad du tycker om att göra? några intressen som du kanske kan arbeta med?

Ysta skrev 2009-04-07 20:47:40 följande:
    Jag har världens dilemma... Den 22 april så ska jag träffa min handläggare och psykologen på AF. Då ska vi gå vidare med arbetsträning/praktik för min del... Psykologen tyckte att jag kunde fundera själv på vad jag skulle vilja göra och komma med lite förslag. Men jag har verkligen ingen aning om vad jag vill och kan göra! Jag vet att de kommer sätta mig på nåt riktigt vuxendagis om jag inte kan komma med någon bra plats själv. Men hur ska jag kunna veta vad som är bra och passar mig?
  • Anonym (Skåne)

Idag så mår jag skitdåligt. Jag känner mig ärligt sjuk i huvudet. Jag vet att detta som jag kommer att skriva inte stämmer. men jag känner att mitt barn hatar mig. Hon vill vara hos alla andra förutom mig. Igår satt jag och försökte trösta henne i ca 30 minuter mendans hon satt och storgrät och sträckte sina små händer efter min man. jag bara känner mig så jävla värdelös. jag vet inte vad jag gör för fel. jag har försökt prata med min man och han blev så rädd/ledsen så han ringde min bästa vän som pratade/skällde på mig i ca 45 min och sa att det var mitt eget fel att lilltjejen inte vill vara hos mig. För jag då skriker åt henne.. men som jag sa då att jag är inte lika änglalik som min man då han kan i lugn ton säga till henne när hon biter/klöser/sparkar honom.. nej lilla gumman så får du inte göra.. jag själv kämpar med min inpuls att inte göra henne illa. jag har kommit en LÅNG bit i min prövning för jag har nästan slutat skrika åt henne nu. Som idag så både rev och slog och knep hon mig så att jag fick stora revor i ansiktet. jag förklarade lugnt för henne att det gjorde ont och att man inte fick göra så.. så det är jag jäkligt stolt över. Men det gör bara så ont när hon markerar så tydligt at jag inte duger när min man är i närheten (eller någon annan som är nära i våran krets). Jag känner mig så värdelös. sitter här och gråter nu.. har gråtit mig till sömns nu de senaste dagarna. Hela jag skriker att jag ska ge upp för det inte är värt det. men hur kan jag göra det när detta handlar om mitt barn. Jag älskar ju henne.. varför älskar hon då inte mig tillbaka.. Fan vad värdelös jag känner mig. Det känns som om jag inte får någon förståelse någonstanns ifrån. varken från mina nära och kära eller från psykvården. Jag saknar min samtalskontakt som fan. men tyvärr så kan jag aldrig få träffa honom mer då han dog nu i slutet av förra året.
    så hur fan ska jag göra.. finns det någon här som har haft liknande problem eller känns samma som jag och hur har ni löst det???

• Anonym (Skåne)

Är så uppe i varv just nu. Ska till gyn nu i em och ta ett cellprov. alltså det är det vanliga som de rekommenderar alla att göra vart 3:e år eller vad det nu är. Det är bara det att jag är så nervös för undersökningen. Ok alla måste väl hålla med om att det inte är så roligt att ligga där och sära på benen men jag har riktigt jävla ångest för det. och det har jag haft ända sedan min förlossning då en idiotläkare skulle kolla om jag hade haft vattenavgång.

Han tog "skohornet" som då var i metall. inget glidmedel ingenting och bara körde upp den så att säga.. och det gjorde så ont.. jag bara skrek att han skulle sluta men det gjorde han inte... så efter det så mår jag dåligt när jag ska göra gynundersökningar..

men jag hade väl kunnat fixa det om det inte var för det faktum att de ska kolla mitt blodtryck.. jag är sjukt nervös för att jag ska ha högt blodtryck.. och JA jag vet att bara det faktum att jag sitter och har ångest över det nu får trycket att stiga.. men jag kan inte låta bli... jag vill verkligen inte dit idag... men jag vet också om att jag måste....

• Anonym (Skåne)

Skickar en stor bamsekram till dig och hoppas att du mår lite bättre idag.

det är aldrig kul att få tråkiga besked..

Anonym (Hej) skrev 2009-04-14 18:55:37 följande:

Med risk att jag avslöjar "mig".har idag fått ett för mig oehört tungt bsked, som nog innebär att de nog kommer krävas en operation, så att jag inte kommer kunna få bli gravid av mig/oss själva mer. en stor jevla sorg.är så trött och illamående efter all morfin och  domicum. och kräkts,
  • Anonym (Skåne)

Jag klarade det.. jag lyckades ta mig till gyn

fick både en glad nyhet och en mindre bra nyhet. Mitt blodtryck är ok.. det ligger på 130/80 så det fick godkänt av sköterskan. Sedan så var det bara något som sa mig att jag borde kolla mitt järnvärde då jag känt mig lite tröttare än vanligt..

kan säga att det var inte konstigt att jag har varit så trött och yr.. mitt järnvärde låg på 103 första tagningen och 111 andra.. oas vilket man än väljer att gå på så är det åt helvete för lågt..

så det blev riktigt blodprovs tagning.. de ska tydligen kolla mig för en massa sjukdommar nu :-s

men troligast är att det är min koppasspiral som gör att jag blöder mera och därav så får jag dessa låga värdena.

så nu går jag tills vidare på niferx.. så får vi se hur jag mår..

min Gyn ville ta ut spiralen redan idag och hon sa rakt ut att om jag på något sätt mår sämre eller börjar blöda mer så ska jag genast ta kontakt med henne så de kan ta ut spiralen. hon tycker att jag ska sätta in en hormonspiral istället för den kopparspiralen som jag har nu. men jag vet inte hur jag ska göra.. för när jag gick på p-piller så mådde jag så dåligt av hormonerna. men min gyn menar på det att denna hormonspiralen inte innehåller östrogen så därav så ska jag inte må dåligt av den. men jag vet inte...

jag vet ärligt inte vad jag ska göra.. för jag vill verkligen inte bli med barn och att använda endast kondom känns inte så säkert..

det enda positiva som kom ut av detta är att jag nu vet att min orkeslöshet beror på något och att det går att fixa.. så ge mig nån vecka och jag kommer att orka leka och ta hand om lilltjejen igen

• Anonym (Skåne)

har kollat upp den spiralen som hon ville att jag skulle ta... den har som vanliga biverkningar.. humörsvängningar, nedstämdhet, huvudvärk och viktförändring.

och det stod klart och tydligt att man inte ska ta den om man har migrän eller svår huvudvärk. och det har jag och det sa jag till gyn..

suck... jaja... nu är det bestämt... om jag nu tar ut min kopparspiral så blir det till att använda gummi.. för inga förbannade hormoner kommer in i min kropp.. inte en gång till..

men jag måste fråga.. ni som har använt p-piller/hormonspiral.. har ni märkt någon skillnad mot när ni inte använde det så att säga??

• Anonym (Skåne)

Skickar en bamsekram till dig. Du verkar verkligen behöva en idag

Ysta skrev 2009-04-15 22:47:52 följande:
    Faan vad jag är arg och ledsen och besviken just nu!!!! Har haft en så himla bra dag idag och varit glad och allt har känts bra... Tills nu ikväll. Naturligtvis fick jag redan på en sak som min fd sambo gjort och som gjorde mig skitledsen... Och han fattar verkligen ingenting. Kommer inte kunna sova inatt, mår skit och är skitledsen igen
  • Anonym (Skåne)

hej alla,
    hoppas att ni har det bra. sj så har min lilla tjej smittat mig med influensan delux. har legat däckad i snart 1 vecka nu och det verkar aldrig ta slut. jag har ett viktigt möte med adhd-läkaren och fk imorgon så jag kan inte avboka.. men jag önskar så att jag hade kunnat.. fan det känns som om mina bihålor ska sprängas... och mina ögon rinner som om jag storgråter hela tiden

• Anonym (Skåne)

Det som hjälper mig det är att andas.. att fokusera på ett ställe på väggen tex.. Jag hatar själv sjukhus.. så jag vet vad du går igenom..

Skickar en massa styrke kramar

Ysta skrev 2009-04-29 21:51:59 följande:
    Imorgon kl 8 så ska jag sätta mig på en buss och åka i 3½ timme för att hälsa på min farfar som ligger på sjukhus med långt framskriden cancer.. De tror inte att han har många dagar kvar. Ska bara åka upp över dan, kommer fram 11.40 och ska åka igen kl 15.03Mina känslor far upp och ner hela tiden kring detta.. Måste säga att jag får jättebra stöd från min kille, han har tagit ledigt från jobbet bara för att jag ska kunna åka upp.. Han ska ta hand om hunden så jag får åka.Jag vill åka samtidigt som jag inte vill. Vill minnas min farfar som den stora, starka, glada, underbara farfar han alltid har varit. Har växt upp hos farmor och farfar för jag gick aldrig på dagis och sånt utan var hos dem så jag står dem otroligt nära.Dessutom så hatar jag verkligen sjukhus, jag får ångest bara av att tänka på det för jag förknippar det med så dåliga saker. Min familj vet ingenting om hur jag känner för sjukhus och jag orkar inte med att de ska veta just nu.Har ni några bra råd och tankar åt mig? Hur ska jag kunna hålla samman och inte bryta ihop när jag är där? Är livrädd att få en ångestattack eller något. Ska rota igenom alla medicinskåp och se om jag inte kan hitta nån endaste Atarax men jag tror inte jag har några.Förutom detta så har jag haft en ganska bra dag trots allt, trots det jag kände förra natten.
Svar på tråden vuxna med adhd add as