Inlägg från: Anonym (ADHD?!!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (ADHD?!!)

vuxna med adhd add as

Anonym (Hej) skrev 2009-04-21 11:00:15 följande:
    Haft både blandras och renrasigt innan. Den ras vi var intresserade av kostade 16.000 sist vi var runt bland olika kennlar. Om du har en fastställt diagnos, så be att få en "god man" eller någon person som kan hjälpa dig med alla pappare o mydighetssamtal.de är jätte jobigt o då man pressas blir allt bara så mkt värre.
    ja men innan jag får en god man så tar väl det över 45 år och då har jag suttit på kumla 20 år   i nuet vågar jag inte ha med nångon att göra för jag litar inte på mig själv. jag är rasande. jag måste landa ett bra tag innan dess så det nästan är obetydligt igen. för när jag väl vill nått så ska det ske fort fort fort. nästan igår helst. och folk ska fattar vad jag vill GENAST!!! annars spricker det.
  • Anonym (ADHD?!!)
    Felicia6 skrev 2009-04-21 11:07:10 följande:
    Sån där är jag med. Fast även om jag blir tokarg så klarar jag inte av att visa det utåt utan då sitter jag som lilla snälla fromma flickan och bara tar all skit Ahh okej Måste jobba på det hela för jag har stark ångest och depression (dom tror det är kopplat till adhd/addn) och det gör att jag blir ju sämre då jag hamnar i såna där situationer :S
    är inte ADD mer inåtvända? Fast det kan nog adhd var med föresten. jag är sånn periodvis, då är jag konflikträdd på jobbet men sen lossnar det när jag fått nog efter flera månader och DÅ kommer ALLT på en gång och jag drar igång en jävla cirkus.
  • Anonym (ADHD?!!)
    Felicia6 skrev 2009-04-21 11:08:49 följande:
    Det är klart du blir tagen på allvar här! Det är bara kasta ur dig hur du känner. Dock ibland får man inte svar här har jag märkt, men så verkar det vara för alla. Jag har oxå varit utan svar på vissa inlägg jag skrivit
    Det är bara för vi är så EGO allihopp   alla vill tala om sitt och ha ut sitt fortast möjligt. hahaa......sånna är vi:/
  • Anonym (ADHD?!!)
    Ysta skrev 2009-04-21 11:09:18 följande:
    Anonym (ADHD?!!) skrev 2009-04-21 11:05:47 följande: Jag har fått andra diagnoser genom psykologutredning hos Arbetsförmedlingen. Men jag står i kö sedan ungefär 1½ månad till utredning hos vuxenpsykiatrin. Har fått ett brev där det står att jag ska kallas till bedömningssamtal inom tre månader som är vårdgarantin så vi får väl se.
    jag skulle oxå fått min via AF men han flyttade bonnjävlen så det blev inget. Det borde jag vetat eftersom folk som jobbar inom all myndighet är efterblivna
  • Anonym (ADHD?!!)
    Anonym (Hej) skrev 2009-04-21 11:15:08 följande:
    Här jag bor ringer jag abra kommunen säger att ja undrar omd efinns ngn som hjälper folk med funktionshinder med papper ect.. ja säger dem , ger mig telenr eller så kopplar de mig..  får prata med den och säger vilken diagnos och problem så hjälper de mig .. (men har inte utnyttjat den hjälpen än)
    dit måste jag flytta, vart bor du??
  • Anonym (ADHD?!!)
    ensamhemma skrev 2009-04-21 11:14:35 följande:
    Anonym (ADHD?!!) skrev 2009-04-21 10:45:05 följande: förlåt,jag måste ha missat ditt inlägg,det klart att du blir tagen på allvar men ibland så missar man bara vissa inlägg...ska leta reda på det o svara dig..kram
  • Anonym (ADHD?!!)
    Kaldorei skrev 2009-04-21 11:16:21 följande:
    Suck. jag ringde försäkringskassan nu på morgonen, för å höra om jag kommer få bostadsbidraget retroaktivt denna månad. å ja, dem kommer jag få, men sen såg hon att soc hade begärt in pengarna.... dem har inte sagt NÅNTING till mig om det, FÅR dem verkligen göra så på soc? Ringde soc direkt efteråt, men då satt min handläggare i möte, sa åt hon i receptionen att hon SKA ringa upp mig idag, å inte om en vecka som det brukar bli....suck. jag som hade sett fram emot att få dem därpengar å kunna betala hyran i TID för en gångsskull.... jag som hade börjat må lite bättre, åsså så händer en sån här sak å jag e nere på botten igen. jävla skit =/

jag vet hur dt känns. man blir totalt skogtokig. som adhd måste ju iallafall jag har ett mål att se fram emot jämt sen när nån slår bort det så kan dom hälsa hem.

Ang. soss vet jag inte alls, dom lever ju sitt eget liv. men jag vet att alla pengar man får över kan dom ta.

• Anonym (ADHD?!!)

usch, jag är ständigt stressad. sitter här men har massor att göra. ni som har barn här inne, tycker ni det är svårt att få ihop jobb,barn och allt annat  sen att visa kärlek till barnen? jag tänker på dom jämt och vad vi ska göra och mysa men sen far vi åt alla håll här inne eftersom dom oxå har ADHD. ja den ena är utredd och den andra är misstänkt bara än så länge. men han är värre än den äldsta. åhhhhhh, vad jag tycker livet är svårt ibland. och ibland är det lättare än allt och man är superglad att leva och vill hjälpa alla och bäst är nog att åka fort på motorvägen med musik på högsta volym, då känner man att man lever och hela livet leker eller hur?

• Anonym (ADHD?!!)
    Ysta skrev 2009-04-21 11:30:24 följande:
    På tal om soc så fick jag en utskällning av min handläggare igår... för att jag har ordnat en BILLIGARE lägenhet själv! Hon tyckte att jag skulle inte flytta mitt i en månad (flyttar 14 maj) för det var så besvärligt för henne att räkna ut hyran och hur mkt jag skulle få då...Sen får jag stå för den dubbla hyran 1300 kr själv, det tyckte hon att jag skulle ta från matnormen... Som tur är så går mina föräldrar in och hjälper mig med den summan.Tycker soc ska vara glada att jag på eget bevåg vill ha en mindre lägenhet som dessutom är 600 kr billigare i månaden.
    hon har nog oxå adhd hahahahaha......
  • Anonym (ADHD?!!)
    HellviHumle skrev 2009-04-21 11:44:02 följande:
    Anonym (ADHD?!!) skrev 2009-04-21 10:28:17 följande: Myndigheterna består av ett gäng tjänstemän. Det hörs på namnet vad deras jobb består i, nämligen att utföra tjänster. Lämpligen då åt folket som behöver hjälp. Tyvärr har de flesta inte förstått detta utan tror att de har jobbet för att spara pengar åt sin myndighet.Jag kan hålla med dig i allt du skriver. Jag ser rött bara jag ska ha det minsta med dem att göra! Förbannade paragrafryttare nästan allihop. Det finns undantag. När jag stöter på ett så'nt, så försöker jag få namnet på denne och använder denne framöver. Tyvärr brukar dessa inte bli långvariga utan skaffar sig nya och antagligen bättre jobb.
    perfekt. jag har oxå tagit namn på en del men sen slarvar jag bort det i mina pappershögar.
Svar på tråden vuxna med adhd add as