Ysta skrev 2009-04-21 12:00:16 följande:
Jag har e-faktura och autgiro på det mesta men vissa räkningar (som hyran och elräkningen) måste jag skriva ut varje månad och lämna in på soc så de ser och sen månaden efter ska jag lämna in dem tillsammans med ett kvitto på att det är betalt *suck*. Annars har jag autogiro på det som går just för att slippa fundera på om det blir betalt
Visst ja!!
Jag kommer ihåg när jag hade soc. Handläggaren säger åt mig och lämna in el-räkningar. Jag frågade om jag kunde maila räkningen. Ja de gick ju bra. Jag mailade den från internetbanken, lämna in ansökan och pengarna för elen uteblev. I ansökan står det "sökande har sökt 272:- men jag vet inte vad hon söker. Jag fick ligga ute med dom pengarna. Jag ringer upp honom och säger att pengarna du har struntat i att betala ut är el-pengar. Han påstår att han fick inte med nån räkning. På mailen säger jag. Jaha men jag vill ha räkningen på papper. Jag ringer el-bolaget, får räkningen hemskickad som var betald, lämna in och han skicka inte ut pengar. Jag hota honom och sa att "nu jävlar betalar du ut pengarna för jag har tamefan lagboken till hands"
Pengarna betalades ut och två dagar senare fanns dom på kontot.