Inlägg från: Aquagreen |Visa alla inlägg
  • Aquagreen

vuxna med adhd add as

Queentissan - Att jag inte äter o dricker beror på stort obehag, inte att jag äter el dricker dåligt utan jag verkligen inte äter el dricker alls ibland, får kvävnings/äckelkänsla o säg är detta normalt? Helt klart att detta hänger ihop med något.
    Obehag av vissa lukter så som mat då menar jag inte mat som luktar illa så som surströmming tex utan vanlig mat, men mat som enl mig inte är okej mat (jag har viss mat som jag har "fobi" för.
    Om du läser på vissa sidor på nätet så beskrivs detta med mat/dryck "difficulties" som förekommande bland AS.

• Aquagreen

Himmelkropp - Gaahh tokläkaren hade "sett fel" de var inte den 13 mars den började utan KLOCKAN 13 den 1 April, hur drygt känns inte de då :-/

Anonym hej - Ja justde, ja men känner du att du vill så gör det gärna jag håller tyst, lovar.

• Aquagreen

Himmelkropp - I know, klantigt, men de var ju ändå bara en diff på 3 veckor, vilket för oss/mig känns som ÅR
    Nejje lägg inget mer i TS, de är ju så fint nu som det är

• Aquagreen

Ha inte fööör höga förväntningar på någon direkt skillnad, men hoppas de hjälper o du blir nöjd =)

• Aquagreen
    Svar på #418
    Hehe, jag märker av att mitt humör blivit värre än vanligt
    Men de kanske går till sig efter ngn vecka el så kanske du kan byta till Ritalin, hoppas de funkar o du slipper biverkningarna.
  • Aquagreen
    tristania skrev 2009-03-14 07:13:00 följande:
    Jag är inte anonym, jag tryckte fel
    Jag äter Efexor vilket ska vara bra mot ångesten men vet inte om jag är helt enig i det, tyckte nästan Citalopram var bättre.
    Nu ska jag få vid behovs bedicin mot ångesten som jag ska ta när den är som värst.
  • Aquagreen
    ensamhemma skrev 2009-03-14 13:00:34 följande:
    [citat]
    mitt mående blir inte bättre,jag har sån ångest o panikattacker att jag vågar inte gå ut längre.har försökt att få lugnande av min läkare men utan resultat,,härom kvällen så hade jag sån ångest att jag var tvungen att ringa jouren o dom kom med 6 atarax.jag fick theralendroppar tillslut av min läkare men dom hjälper inte...nu är det ju helg och min dotter är hemma o ska egentligen på fotbollsträning men det är omöjligt pga mitt jäkla mående.min man ska åka bort i 10 dagar så då e jag helt solo och ska klara det här ensam men jag e så slut, jag orkar inte längre....o psyk skiter fullständigt i vad jag säger,ska det vara så svårt att skriva ut lugnande vid behov?
    [/citatStackare, jag upplever inte att det varit svårt att få det, Ska få lugnande vid behov läkaren ville jag skulle prova Ecu** nånting men jag är skeptisk då dom är väldigt svaga o eg ges mot illamående men har verkan som lugnande då man blir dåsig av dem.
    hade tänkt höra om Theralen men du upplever inte att det hjälper?
    Guud de finns ju så mycket men samtidigt vill man ju inte (iaf inte jag) vara helt nerdrogad
    När är din oro/ångest som starkas?
    Jag upplever min komma smygande mot kvällen, härom natten när jag inte kunde vsova låg jag o slet lös ögonfransar, bet mig i läppen så nu har jag halva ögonfransar o en rejälv knöl o sår på läpparna + att jag sliter av mig hår.
    Hur får du "utlopp" för din ångest?

Stora kramar på dig
  • Aquagreen
    Himmelkropp skrev 2009-03-17 11:46:27 följande:
    Nervöst!! imorrn ska jag träffa han som ska ha hand om min utredning för första gången. Får inte glömma kallelsen.
    Skönt att det är på G nu, hoppas du trivs med han som ska göra din utr o att du slipper vänta onödigt länge på att bli klar.
    Har du bestämmt om du ska ta concerta om du får den utskriven el kör du utan medicin?

Jag ska få Esucos utskrivet, ngn som har erfarenhet av den?
  • Aquagreen

Anonym HEJ - Esucos är ungeför ett mildare benzo, används tydligen med god effekt för ångest, används ofta innom missbruks vården eftersom det inte är vanebildande.

• Aquagreen

Anonym (ADD?) skrev 2009-03-17 22:48:26 följande:

Tack för att ni orkade lyssna o delade med er av era egna erfarenheter. Som förälder undrar an ju jämnt om man gjort rätt val...
    TS har länkat till en tråd för föräldrar till barn med ADHD/ADD, kanske kan få hjälp där.
Svar på tråden vuxna med adhd add as