Inlägg från: Aquagreen |Visa alla inlägg
  • Aquagreen

Minoosmamma - Nej du är inte ensam om såna idiotiska kommentarer, jag blir oxå ledsen o förbannad men säger aldrig ngt tillbaks, tyvärr men nu blev jag peppad att göra det.
    ska nog minsann ri nga min far o bråka lite med honom, jag frågade om vi hade ngt på hans sida av släkten o då frågade han varför jag undrade, jag svarade jo för att det är mycket troligt att jag har det.. till svar fick jag "Inte har du det, du är så fin så" WHAT, vilken jävla idiot, till saken hör att han aldrig funnits i mitt liv fören nu på senare år då jag fått ringa för att hålla kontakten, så ngt spydigt svar efterlyses, känner för att bråka med honom. *Djävuls hornen*
    Jag hatar honom!

• Aquagreen

Åh måste få gråta ut min besvikelse här bland er, jag ska börja min utredning idag, kl 13 hade jag tid o så igår em ringde telefonen o jag kände direkt på mig att de var ngt, ja det var ADHD sköterskan jag ska träffa idag som ringde o var ledsen över att behöva meddela att det inte blir ngt för hennes son är sjuk ( visst förstår jag att hennes son är sjuk jag är inte genom egoistisk) men jag bröt ihop o började stortjuta o sa att jag fixar inte att det blir uppskjutet igen el längre.
    Måste säga att hon var otroligt förstående o gav mig ny tid imorgon redan.

Har beställt ut mina journaler från tiden på barnpsyk o den utredningen jag gjorde där för... 13 år sen?? som inte tydde på att jag har ADHD, men tilläggas bör att jag på den tiden var missbrukare o verkligen drev med allt o alla i personlaen så dörför anser jag inte att de då kunde ställa diagnos.
    Min mor som var sååå emot hela vistelsen där o "det är inget fel i huvet på dig" var så emot att vi var där så så fort ngn i personlaen pratade med mig betedde jag mig "normalt" o gav de svar jag trodde var "friskast".
    Jag fick aldrig veta vad de skrev i mina journaler heller aldrig svaren på EEG o datortomografin annat än att EEG visade ett "bifynd" ngt mer har min mamma aldrig berättat o nu vill jag faktiskt veta vad som står.
    Hon vet inte om att jag nu är under utredning, eftersom hon aldrig accepterat det (mig) så ska hon inte få veta ngt innan allt är klart.

• Aquagreen

Wii, Nu har jag varit på mitt samtal som varade i TIMMAR, träffat psykiater? + en ADHD/AS utb sköterska som igår i teamet, de hade fått alla papper o journaler redan + de som jag fyllt i, så nu är min utr "klar" el jag har iaf fått diagnoser, som jag visste ADHD o som jag misstänkte Aspbergers.
    Vet inte riktigt hur det känns ännu.
    Kommer få börja med Concerta 54 mg + 10 mg Ritalin o även få Litium.

• Aquagreen
    Himmelkropp skrev 2009-04-02 20:49:14 följande:
    Jävlar va snabbt! Jag får noga vänta till i höst innan min är klar då min utredning sträcker sig över sommarn och då läggs allt som har med utredning och göra på is.
    Vart chockad själv, typ jaha ska vi inte ses mer?
    De hade samlat så mycke info av mina journaler + anteckningar av min samtals konakt o saker jag själv berättat & alla papper jag fått fylla i.

Nu återstår de bara att infomera min mamma, men hur ska jag göra det? jag behöver lite "råd" då hon tidigare slagit bort allt när jag försökt säga att jag misstänker detta.
    Hon blir typ arg, säger att jag svammlar
  • Aquagreen
    Himmelkropp skrev 2009-04-02 20:59:17 följande:
    Jag kommer få göra röntgen och skit på skallen eftersom jag har hjärnskakningar och misshandelshändelser mot huvet. Dom måste kolla så allt är som det ska i huvet som inte påverkar mina begränsningar och som liknar "adhd-grejer"
    Ah okej, har oxå gjort de, bra att de utesluter vissa skador i skalle o hjärna.
  • Aquagreen
    Himmelkropp skrev 2009-04-02 21:38:53 följande:
    Var de läskigt och ligga där inne? Fick du göra de samband med utredningen?
    EEG', är inga problem förutom att man blir trött, DM upplevde jag lite obehaglig men då har jag svårt för trånga utrymmen så.
    Har även gort en magnetröntgen o det är läskigt, då ligger man inne i maskinen helt de gör man inte på en DM.
    Gjort de i samband med utr för 13 år sen, som jag iofs fick veta igår int evar en ADHD utr för de gjorde dom aldrig (vilket jag trodde dom gjort)
  • Aquagreen
    Himmelkropp skrev 2009-04-02 22:00:18 följande:
    Vad gjorde du för utredning för 13 år sen?
    Jag trodde o har trott fram tills nu att de gjorde en ADHD utr men de gjorde de aldrig utan de var någon typ av personlighetsstörnings bla bla bla.
  • Aquagreen
    Himmelkropp skrev 2009-04-02 22:23:36 följande:
    Va konstigt! Fick du diagnose borderline?
    Ingen diagnos vad jag kan se på papprerna annat än att de står att jag var psykotisk då.
Svar på tråden vuxna med adhd add as