vuxna med adhd add as
www.svd.se/nyheter/idagsidan/psykologi/artikel_891631.svd
Kände så igen mig i artikeln o blev rörd till tårar.
www.svd.se/nyheter/idagsidan/psykologi/artikel_891631.svd
Kände så igen mig i artikeln o blev rörd till tårar.
Minoosmamma - Nej du är inte ensam om såna idiotiska kommentarer, jag blir oxå ledsen o förbannad men säger aldrig ngt tillbaks, tyvärr men nu blev jag peppad att göra det.
ska nog minsann ri nga min far o bråka lite med honom, jag frågade om vi hade ngt på hans sida av släkten o då frågade han varför jag undrade, jag svarade jo för att det är mycket troligt att jag har det.. till svar fick jag "Inte har du det, du är så fin så" WHAT, vilken jävla idiot, till saken hör att han aldrig funnits i mitt liv fören nu på senare år då jag fått ringa för att hålla kontakten, så ngt spydigt svar efterlyses, känner för att bråka med honom. *Djävuls hornen*
Jag hatar honom!
Åh måste få gråta ut min besvikelse här bland er, jag ska börja min utredning idag, kl 13 hade jag tid o så igår em ringde telefonen o jag kände direkt på mig att de var ngt, ja det var ADHD sköterskan jag ska träffa idag som ringde o var ledsen över att behöva meddela att det inte blir ngt för hennes son är sjuk ( visst förstår jag att hennes son är sjuk jag är inte genom egoistisk) men jag bröt ihop o började stortjuta o sa att jag fixar inte att det blir uppskjutet igen el längre.
Måste säga att hon var otroligt förstående o gav mig ny tid imorgon redan.
Har beställt ut mina journaler från tiden på barnpsyk o den utredningen jag gjorde där för... 13 år sen?? som inte tydde på att jag har ADHD, men tilläggas bör att jag på den tiden var missbrukare o verkligen drev med allt o alla i personlaen så dörför anser jag inte att de då kunde ställa diagnos.
Min mor som var sååå emot hela vistelsen där o "det är inget fel i huvet på dig" var så emot att vi var där så så fort ngn i personlaen pratade med mig betedde jag mig "normalt" o gav de svar jag trodde var "friskast".
Jag fick aldrig veta vad de skrev i mina journaler heller aldrig svaren på EEG o datortomografin annat än att EEG visade ett "bifynd" ngt mer har min mamma aldrig berättat o nu vill jag faktiskt veta vad som står.
Hon vet inte om att jag nu är under utredning, eftersom hon aldrig accepterat det (mig) så ska hon inte få veta ngt innan allt är klart.
Wii, Nu har jag varit på mitt samtal som varade i TIMMAR, träffat psykiater? + en ADHD/AS utb sköterska som igår i teamet, de hade fått alla papper o journaler redan + de som jag fyllt i, så nu är min utr "klar" el jag har iaf fått diagnoser, som jag visste ADHD o som jag misstänkte Aspbergers.
Vet inte riktigt hur det känns ännu.
Kommer få börja med Concerta 54 mg + 10 mg Ritalin o även få Litium.
Kaldorei - Tack
Lägger din blogg i favoriter o ska nu lägga mig o läsa,