-
Skönt ändå att det du slipper tänka på mötet nu även om det inte riktigt blev som du tänkt dig. Men sa dom varför du inte fick hjälpa till att hitta något ställe att vara på?Ysta skrev 2009-04-22 12:30:13 följande:Kommit hem från mötet just... Med blandade känslor. Visst de var jättetrevliga och de vill göra det som är bäst för mig och min situation, målet är ju att jag ska få ett arbete så småningom. Men tyvärr så har jag ingenting att säga till om i val av arbetsträning. Nu kommer jag nog inte höra nåt på några veckor för de ska kolla vars på kommunens vuxendagis det finns plats. Men nu är det gjort iaf -
Ahh, då förstår jag. Vad har man för "stämpel" på sig då man går igenom det där? Är du arbetslös eller har du sjukpenning lr hur fungerar det?Ysta skrev 2009-04-22 12:47:35 följande:För att det ska vara på kommunens verksamheter för de som har psykiska och sociala problem, för där har handledarna förståelse för "mina problem och svårigheter". Första tre-fyra veckorna så ska jag utredas av arbetsterapeut hur jag fungerar praktiskt och hur mycket jag klarar av att jobba. Sen får vi se vad som händer efter det... Med lite otur så dröjer det till efter sommarn innan jag får en plats.
Jag kommer säkert hamna på något sånt där till slut jag med eftersom jag bara har klarat av att jobba några månader och sen blivit sjukskriven för depression och ångest i nåt år och sen några månaders jobb o så tillbaka igen..
Nu börjar det ju klarna att det är min adhd/add's "fel" eftersom jag inte vetat något och trott det bara var jag som var puckad o lat osv.. nu vet jag ju vad det är och kan jobba efter det typ..
Den rosa grejjen är då man är guide.. man har varit med på fl ett tag och ska "hjälpa till" litegrann typ
-
Jag gick ner 0.7kg sen igår.. Nu är jag ju iofs viktopererad oxå men det fler flera månader sen jag gick ner så mkt på så kort tid så jag undrar om concertan har lite med saken att göra oxå..Aquagreen skrev 2009-04-22 15:00:03 följande:Känns som jag frågat förr men är det bara jag somäter så hög dos Concerta? Trappar ni andra upp försikigt? jag gick på 72 mg direkt o nu 90 mg o ska öka mer :-OHar tappat 1.5 kg på en vecka.
Jag trappar upp med en vecka i taget jag och dos 18,36,54 -
Känner mig som inte riktigt hungrig bara men jag hade lite så innan.. vet inte hur mkt som är tabletterna och vad som är "jag" så att säga.. Och det är bara andra dagen jag äter tabletten än så länge så jag ska väl inte tro att nåt är på tabletten egentligen men menAquagreen skrev 2009-04-22 15:25:24 följande:Känner du olust inför mat?Har läkaren sgt vad du max ska ta för dos?
Nej, jag ska upp på 54mg iaf och sen ska jag tillbaka till läkaren den 12e.. Han sa att det kan ta tid att komma till rätt dos och att jag eventuellt kommer få börja äta något komplement till concertan senare men jag skulle börja med detta så länge
-
Ni som äter/ätit concerta..
Fick ni hjärtklappning som biverkning?
Jag har ju ätit concerta i två dagar bara o räknar väl egentligen inte med att det ger nåt än,men efter jag har läst så kan det kicka igång direkt första dagen med biverkningar och verkning?
Igår var jag rätt lugn hela dagen och fick en del saker gjorda.. på kvällen så vart jag tokslut men var lite "orolig" i bröstet men tänkte inte så mkt på det..
Idag vart det samma sak.. Dagen har varit jätteskön och jag har gjort massa saker och varit som småglad o så hela dagen.. Nu för ett tag sen blev jag väldigt slut men nu har jag fått oroliga i bröstet och hjärtklappning.. :S har även fått tryck över bröstet..
Lite som en ångestattack men jag har inte ångesten i skallen oxå som jag alltid har, utan allt sitter i bröstkorgen och så känner jag mig lite svag mot armarna typ..
-
Anpnym (Hej), ska leta om jag hittar inläggen, tack
Aquagreen, aahh tack
ensamhemma, jag ska ju till läkaren den 12e maj igen så då får jag väl ta upp om att kanske få något på eftermiddagen.. annars kanske det blir bättre då jag får öka dosen nästa vecka, får avvakta och se. Tack för dina svar
Hoppas det gick bra för dig igår oxå
-
Idag har jag höjt från 18 till 36mg på concertan och 30min efter kom hjärtklappningen.. Nu har det börjat avta litegrann så jag hoppas det bara var nu då jag ökade på nu första dagen.
då det gäller elakheter och sånt så är jag en sån där som blir ledsen och upprörd men jag låter folk "trampa" på mig hela hela hela tiden och jag tänker varje gång att det nog inte var meningen av dom.. att dom kanske bättrar sig... osv osv..
Sen om jag för en gångs skull faktiskt säger nåt så vänds det direkt så att JAG får skiten...
Jag tycker sånt är tokjobbigt
-
Men du klarar av att "sätta stopp" till slut ändå?Himmelkropp skrev 2009-04-27 12:39:16 följande:Funkar så jag med tills jag blir less och säger upp bekantskapen om det är nån i min närhet.
Jag har ju oxå valt bort lite folk till slut men jag klarar inte av att säga det till dom och varför utan jag drar mig tillbaka och hör inte av mig till dom och låter det lite rinna ut i sanden typ..
Önskar jag kunde stå upp lite mer för migsjälv utåt.. Mot min mamma och min man klarar jag av att va mig själv till 100% o säga om jag blir arg lr ledsen över nåt osv.. Men inte mot nån annan. Jo min son naturligtvis men det är ju lite annorlunda. man tänker ju lite ändå på hur man beter sig.. oftast iaf
-
Jag tycker ni ska ta med ADD i trådstarten oxå...
-
åhh.. sitter med "paniken" i bröstkorgen nu.. ca 30min efter tabletterna.. Det börjar bli en vana men tur det går över sen.
Men har nog lite extra panik idag eftersom vi åker på semester till svärmor i morgon på morron 100 mil härifrån och kontrollfreak som jag är så måste JAG sköta all packning osv.. o med tanke på formen jag är i så har jag redan glömt bort hälften av allt som ska hinnas med innan vi åker och är stressad för det och jag ska hinna hämta en gps, hinna på stan, hinna duscha, hinna packa allt.. mina, sonens o mannens grejjer.. Hinna betala klart alla räkningar.. Hinna storstäda här hemma för jag vill komma hem till ett fint hem igen..
hmm.. var flera saker till men har ju som sagt glömt
En positiv sak är att jag gått ner 2kg sen förra måndagen
Antagligen pga tabletterna eftersom jag tappat matlusten av dom men får ändå i mig dom "stora" målen på dagarna.. Frukost o middag o oftast lunch och skippar allt småätande på kvällen o det gör väl att allt sätter fart på min viktnedgång igen.