Inlägg från: Anonym (ADHD?!!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (ADHD?!!)

vuxna med adhd add as

hur gör ni med alla papper föresten? mina ligger i höga på köksbordet. sen kollar jag dom ibland hatar papper.

• Anonym (ADHD?!!)
    ensamhemma skrev 2009-04-21 12:26:00 följande:
    fy fan vad arg jag är nu.jag bollas mellan bup och specialpedagogen på skolan ang, att jag vill att min unge ska utredas,en rekommendation från min adhd-utredare plus att min dotter har det väldigt jobbigt just nu och behöver nån form av samtalsstöd.skolan säger ring till bup och när jag ringer dit säger dom att jag ska ringa skolans specialpedagog.snacka om att bolla med folk....ursinnig nu.iaf så gav jag numret till skolan så tanten på bup för prata direkt med dom för nu har dom bollat med mig 4 ggr o jag orkar inget mer.varför ska det vara så svårt att hjälpa ett barn som behöver extra stöd o utredning?så som det känns nu så lär ju jäntan vara 30 innan hon får rätt hjälp o gud vet vad för slags liv hon hamnar i om jag inte får hjälp av bup fort som fan.
    jag vet hur det känns. dom höll på så med oss i 2-3 år. jag har gått igenom ALLT det där. äntligen är vi rätt tillslut.
  • Anonym (ADHD?!!)
    ensamhemma skrev 2009-05-02 11:04:57 följande:
    Malin 74 skrev 2009-05-01 21:47:10 följande: ja hoppas att det funkar för dig,fick oxå 18 mg i två veckor sen 2ggr 18mg för det gick ur kroppen så fort,jag var pigg först sen sjukt trött så jag fick byta till ritalin tabletter istället som är snabbverkande och jag tar dom 3 ggr om dagen.
    så blir jag oxå på concertan, först jättepigg sen sjukt trött framåt 3-4 på eftermiddagen. sen kan jag ändå inte sova på kvällen. var det så för dig med? och av 27 mg blev jag helt speedad & kunde inte varva ner alls.
  • Anonym (ADHD?!!)

Vad har ni för ventil när det blir FÖR mycket för er? 
    Jag kan bara inte handskas med det, jag exploderar totalt och blir ihjälstressad och oron i kroppen är bara för mycket

• Anonym (ADHD?!!)
    Himmelkropp skrev 2009-05-03 08:20:11 följande:
    Jag har upptäckt att vid vissa miljöer får jag ångest. Exempelvis vid en miljö med mycke skräp och smuts. Jag kan åka hem till en kompis som har det skitigt och då får jag ångest. Nu har inte jag befunnit mig i en sån miljö på ett tag men reflektera över de nu när jag läste i tråden. Jag har ätstörning. Vet inte vad den går under men jag kan glömma att äta under en dag. De håller i sig så pass kort tid att jag varken går upp eller ner i vikt. (jag påverkas inte utav de)
    jag har oxå ätstörningar, har haft hela livet och försöker få hjälp med detta. men min kurtator som har KTB litar inte på att jag kan klara av KTB just nu. för jag har alltid olika mål varje gång jag går dit. men dt är ju så att saker och ting får ju olika betydelser från olika veckor så nästa gång jag kommer till henne så har jag mer fokus på nått annat så hon blir inte klok på mig.
  • Anonym (ADHD?!!)

........så därför får jag ingen hjälp med maten skulle jag skriva
    men jag tänker på min vikt dygnet runt och mår as över den. Den äter upp hela mig snart. jag kan inte tänka på nått annat, jo när jag får fokus på nått annat men sen kommer det tillbax igen. Men concertan tar ju bort aptiten som tur är, så lite kan jag slappna av iallafall.

• Anonym (ADHD?!!)

jag har inte tid att tugga maten så jag sväljer den nästan hel   jag äter inte med känsla utan med stress för att fort bli mätt   ni då??

• Anonym (ADHD?!!)
    ensamhemma skrev 2009-05-03 10:36:50 följande:
    Anonym (ADHD?!!) skrev 2009-05-03 05:56:59 följande: jag får utbrott och helt galen,sen får jag kraftig ångest.
    jag med.   Rejäla utbrott och slår sönder saker tyvärr. sist tog jag sönder mobilen och hemtelen och höll på att kasta ut Tv´n.  men min sambo fångade upp mig. så jag kastade porslin istället, man blir ju helt galen. pinsamt ju

usch, idag behöver jag en start-knapp, kommer inte igång idag. måste ut och ha luft.
  • Anonym (ADHD?!!)

Det är som nått måste hända för att få igång mej. nått som får pulsen att öka och adrenalinet att skena iväg.

• Anonym (ADHD?!!)

usch, denna ständiga oro i magen Brukar ni har det oxå periodvis? Det känns som något ska hända närsom. Man väntar på att nått ska hända och man ställer in kroppen på flykt.
    Det verkar vara många här som inte må så bra just nu (mår vi nånsin bra då) inte så som "normala" kanske. Skulle vara kul att känna lycka nångång utan att vara på språng och högvarv hela tiden. själv måste jag ha ett mål för att vara lycklig och må bra.

Svar på tråden vuxna med adhd add as