Inlägg från: Anonym (ADHD?!!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (ADHD?!!)

vuxna med adhd add as

ensamhemma skrev 2009-05-04 12:19:25 följande:
    Anonym (ADHD?!!) skrev 2009-05-04 11:43:46 följande: jag började med concerta men det funkade inte övht....det var som o åka bergodalbana varje dag.hade 2 ggr 18 mg men effekten gick ur redan efter 3-4 timmar..min kropp absorberar allt så snabbt verkar det som...fick jobbiga avtändningar av concertan..kändes som tjack at 2 gånger om dagen.....inte kul alls
    jasså hur då menar du? hur kändes avtändning?
    min concerta går ur kroppen med tidigt, äter 18 mg nu men den hjälper ju inte. bara aptiten som avtar. och det är ju kanon
    hade du biverkningar?
  • Anonym (ADHD?!!)
    Himmelkropp skrev 2009-05-04 12:31:12 följande:
    Jag har suttit och fixat med FP så nu jäklar funkar de. HELA sommarn ska jag ha dottern hemma. Hoppas på fint väder så vi kan bosätta oss på stranden.
    kan du sitta på stranden helt mållös   Det kan fan inte jag. jag får panik, då måste jag hålla igång o ha mobilen på högvarv så nån skrickar sms o ringer så det händer nått hela tiden. och massa tindningar jag kan bläddra i och sen ha ett annat mål efter stranden då jag vet att jag har nått att göra så jag inte ligger där  i tomma intet.
  • Anonym (ADHD?!!)
    Anonym (ADHD?!!) skrev 2009-05-04 12:46:38 följande:
    kan du sitta på stranden helt mållös   Det kan fan inte jag. jag får panik, då måste jag hålla igång o ha mobilen på högvarv så nån skrickar sms o ringer så det händer nått hela tiden. och massa tindningar jag kan bläddra i och sen ha ett annat mål efter stranden då jag vet att jag har nått att göra så jag inte ligger där  i tomma intet.
    HAHAHAAHAHAHAHAA..........jag är ju för fan som en anfetaminpåverkad hahaaa....man är ju värre än en pundare så fladdrar man ju runt.
  • Anonym (ADHD?!!)
    Anonym (fia) skrev 2009-05-04 13:50:18 följande:
    Anonym (ADHD?!!) skrev 2009-05-04 12:46:38 följande: i tomma intet hahaha fan vad du är rolig idag!! hoho vad roligt sagt! Jag känner likadant, kan inte heller med sånt där! Fast för min del förra sommaren kunde jag ändå va på stranden en hel del pga att jag har ett par småbarn som jag ändå konstant måste jaga runt efter, de är som jag haha. Tomma intet haha du är ju för bra!
    visst är jag
  • Anonym (ADHD?!!)
    Aquagreen skrev 2009-05-04 14:04:28 följande:
    Väntar på att dom ska ri nga från sjukhuset ang Concertan, är det rimligt att höja dosen? äter 90 mg som går ut innan kl ens är 14 o jag har provat ta den senare typ 10 ist för 8. ska jag ta att de fortsätter höja den el fråga om att gå över på Ritalin?Ngn som kan "tipsa" om ngt bra ångestdämpande till kvällen?Snabba svar tack.
    äter du 90 mg concerta? jag blir helt stimmig av 27 mg. så jag äter 18 mg.
  • Anonym (ADHD?!!)
    Himmelkropp skrev 2009-05-04 12:55:01 följande:
    Jag kan inte bara ligga ner. Jag skruvar på mig och grejar men de är gratis att ligga på straden en hel dag och dottern har skoj.
    Ja dt är huvudsaken iallafall. men tyvärr så kan jag knappt slappna av ändå, fast det är väl för mina grabbar är så stökiga och har adhd så det blir mer kaos än lugn.
  • Anonym (ADHD?!!)
    carita1974 skrev 2009-05-05 18:44:47 följande:
    Heh hej tjejer..har en sån där ångest svacka igen...det kommer och går...ser ut som det är vanligt bland oss adhd´are? Eller?!Kram C
    ja här har du en till. kan aldrig vara glad och normal en hel dag.
  • Anonym (ADHD?!!)
    Licens To Kiss skrev 2009-05-05 18:50:42 följande:
    Jag har komit underfund med varför jag har så förbannat ont i svanken. Jag har en nerv som ligger i kläm. När det knyter sig i svanken låser sig ena benet. Det gör ONT! 
    var det den nerven jag skrev om  
  • Anonym (ADHD?!!)

hej på er tråden

va ni skriver mycket, dt ärkul   jag har ätit concerta 18 mg en vecka nu. Visst den funkar kanon och dt är en bra start-knapp MEN  nu de sista 2 dagarna har jag bara sovit o sovit. Vart som helt utbränd. tung i bröstet vid minsta ansträngning och igår var jag så deppig så jag ville bara dö.  sånn här blir jag när jag ätit medecin 1 vecka.

Det va likadant av Stratteran. funkar kanon i början sen går dt utför.    finns dt ingen medecin då som funkar?????????

jag jobbarju heltid o kan inte gå supertrött på jobbet, jobbar ni andra?

vad känner ni av concertan, känns detta igen????

• Anonym (ADHD?!!)
    Aquagreen skrev 2009-05-09 15:01:53 följande:
    Min skalle är också "tystare" sen jag började med medicin o d njuter jag av.På väg till sjukhuset snart, något är jävligt fel med min kropp, jag har ont i magen? bak mot ryggen som dessutom är stel, jag har feber frossa, mår lite illa, ont i axlar o över bröstet. fan fan fan.FIA - Svarar dig sen på Mailet
    usch, är det medecinen som utlöst detta? jag blev sånn av Stratteran. låg inne 1 vecka och hade världens magkramper.
  • Anonym (ADHD?!!)
    Anonym (fia) skrev 2009-05-10 21:25:17 följande:
    Anonym (ADHD?!!) skrev 2009-05-10 17:28:42 följande: Kanske tröttheten kommer med omställningen som blev iom att du börjat medicinen? Sen kan jag tänka mej att du kanske behöver höja dosen, då kanske det rättar sig. Fast jag vet ju inte, har inte känt nån sån trötthet själv, medicin sedan ett par månader. Jag började på 36 o gick sen till 54 efter en vecka o sen har jag inte höjt mer, tänkte vänta tills jag ev börjar jobba för kan klara mig på de timmar det funkar med 54.Kul att du är tillbaks, skrattar fortf i huvet åt det där tomma intet du sa, haha, salting!
    hahaaa......ja och nu sitter jag här i tomma intet IGEN och vet inte om jag ska ta min concerta eller inte. suck, :-/
  • Anonym (ADHD?!!)
    Felicia6 skrev 2009-05-10 13:16:10 följande:
    Jag är uppe på 54mg nu med concertan och nu har jag lite kraftigare biverkningar känner jag.Jag får ångest lite nu och då (hade jag iofs innan oxå, eftersom jag är sjukskriven för det, men nu kommer dom lite kraftigare o hursomhelst).Jag blir matt vissa stunder och ibland känner jag att jag toksvettas som om jag vore i klimakteriet.I morgon har jag ätit 54mg i en vecka oxå, har haft 7dagar mellan varje höjjning så det är väl rätt snabb höjning oxå vad jag förstått?Känner oxå att jag kan bli mer ledsen (redan på 18mg) och nere men jag är hellre det än att jag får utbrotten som jag fick innan jag började med concertan för dom har lugnat ner sig mkt mer sen jag började.En annan sak oxå jag märkt är att jag blir lite muntorr (speciellt nu på 54mg) och att jag inte har så stor matlust..Har gått ner 2kg på en vecka då vi dessutom var på semester och åt ute på restauranger o sånt hela veckan typ..Tycker ändå att det är mer positivt än negativt för mig med concertan så då jag träffar läkaren min på tisdag så kommer jag säga att jag vill fortsätta med den men att jag kanske får en middagsdos eftersom det verkar som om dom slutar verka efter middagen på mig. Kanske även måste höja dosen, men måste få biverkningarna att trappas ner lite innan jag höjer igen
    hej
    började du äta 18 mg concerta och hur länge??
    kännde du av några biverkningar av det?
    jag har varje gång påbörjat 18 mg concerta sen efter 1 vecka så blir jag helt trött och orkar inte. ökade till 27 mg och fick ännu mer trötthet och somnade efter 4 timmar som en klubbad säl. och fick lite ökad ångest. ökade till 36 mg EN dag bara och höll på att slå ihjäl nån av ilska, nerverna hängde utanpå och kunde inte varva ner alls. va svårt dt är med alla medeciner.
    Dom funkar kanon precis så som jag vill första veckan men sen blir jag bara trött.
    dt står ju att man kan få utmattningsymtom men ska man bryta då tro eller vad?
    har din läkare sagt nått till dig?
    kram
  • Anonym (ADHD?!!)

Tack för ditt svar
    jag känner ju oxå att jag kommer igång lättare med 18 mg och tar mig för saker. så jag tycker det är så synd att jag ska behöva sluta nu pga tröttheten. och svullnaden oxå jag fått i kroppen. har lite dåligare syn oxå på ena ögat och muskelryckningar i höger öga, dt är irriterande. har alltid haft bra syn. jag vet inte om dt bara är att köra på trots biverningar, vet du?
    kram

• Anonym (ADHD?!!)

hej på er alla
    jag är halvdöd, vet inte vad det beror på om det är eller har vart för mycket. jag är så trött så jag är utslagen, har ingen kraft alls och orkar knappt stå på benen. är helt lealös i kroppen och nedsatt känsel. alla prover visade jättebra sa läkaren. slutade med concertan för 2 dagar sen för jag började känna så här men känner så fortfarande så jag vet inte vad det är. för concertan ska väl gå ur kroppen med en gång??????????
    så det kan väl inte vara därför jag känner så här, jag trivs ju bra med concerta men blev supertrött efter 1 vecka. Det är ett evigt pusslande med medecin. och nu äter man som en häst oxå när man inte tar det, och då blir man inte gladare iallafall. jag måste äta för att behålla energin (vilket jag inte gör ändå) det blir bara fel och allt går bara runt runt.
    nån som upplevt det så här?
    jag kanske kan ta concerta varannan dag för att undvika tröttheten om det är den jag blir trött av???

• Anonym (ADHD?!!)
    Felicia6 skrev 2009-05-12 20:01:09 följande:
    Var hos min läkare idag och det var väldigt givande som alltid. Trivs med min läkare för han är lyhörd och lyssnar på mig och mina idéer också, även om han såklart oftast kan mer. Jag ska börja dela upp min concertados på 3gånger per dag ist för 1gång som jag tagit hittills. Han hoppas på att det ska lindra mina biverkningar som jag fått väldigt starka just nu..Sen så är det tydligen på rätt många då jag läst runt att medicinen går ur kroppen redan vid middagstid, plus att jag som är viktopad har det så att allt går ur fortare ur mig än på en oopad vilket gör att den nog går ur väldigt snabbt på mig oxå. Så det är oxå en anledning till att jag ska börja portionera ut min dos ist för enbart på morgonen.. Om det inte kommer ge några vidare resultat så kommer jag nog få gå över till ritalin och prova det
    hej hej
    hur stor dos concerta äter du? vaddå vikt opad? nu blev jag nyfiken??
  • Anonym (ADHD?!!)
    Anonym (fia) skrev 2009-05-12 22:35:21 följande:
    Anonym (ADHD?!!) skrev 2009-05-12 18:47:21 följande: Liknar lite en slags utmattenhet som jag hade ett par dagar för ett par veckor sen, helt SLUT o ville bara falla hop, svaga ben o kraftlös i hela kroppen? Men även min sambo var sån ett par dar+nåra till i närheten så tar det för ett slags vårvirus. Nu vet jag ju inte hur länge du mått så men är det bara nåra dagar så finns ju "chansen" att det kan va nåt sånt. Jag äter concerta. Tror inte ska ha med det att göra för dig för som du säjer så sparas det inte i kroppen.
    helloooooo
    hur länge har du ätit concerta? och hur många mg? jag ska börja imon igen tänkte jag o ge det en chans till. nu är jag sjukskriven IGEN, orkar ju inte jobba med tröttheten. Har sovit konstant i 4 dagar och inte orkat gå upp ur sängen. idag är det bättre som tur är. men är sjukskriven 2 veckor. Vet i fan vad som händer med mig. men det har ju vart tufft + att jag har gjort en stor bukplastik så det kan vara därför jag är trött oxå.
  • Anonym (ADHD?!!)

hej
    vart på psykakuten idag, funkar nog inte så bra med medecinen. han föreslog MODIODAL, nån som vet nått om det här?

• Anonym (ADHD?!!)
    Anonym (fia) skrev 2009-05-15 14:33:44 följande:
    Anonym (ADHD?!!) skrev 2009-05-14 21:03:05 följande: Började i februari i år, 36 i en vecka o sen 54 sen dess. Ja ge det en chans till det tycker jag du gör rätt i. Tröttheten kan ju va pga nåt annat tex operationen som du säjer. Skönt för dig att du fått möjlighet att vila, nåt är det ju som tar ut dig när kroppen säjer från såpass. Hoppas du kryar på dig, KRAM!
    känner eller kände du några biverkningar i början eller nu av concertan?
    för mig svänger det hela tiden. glad,deppig,pigg,trött,susar i kroppen,ångest Ja allt under en dag. men det är väl så här i början tro.
  • Anonym (ADHD?!!)

slarva inte bort min MODIODAL

nån som äter den här?

• Anonym (ADHD?!!)
    {#lang_emotions_innocent}Licens To Kiss skrev 2009-05-15 19:46:19 följande:
Svar på tråden vuxna med adhd add as