Inlägg från: Kaldorei |Visa alla inlägg
  • Kaldorei

vuxna med adhd add as

Jag har lite typ samma problem, för jagkommer säkerligen också få komma ut i praktik....

VILL vara på en blomsteraffär där jag hade praktik när jag var gravid, men han bara vara där 1 vecka då sen blev jag sjukskriven för foglossning. så vågar inte fråga där igen, eftersom dem fått säga nej till flera som kom å fråga då den veckan jag var där om dem fick ha praktik där.... känns liksom en aningen taskigt.... =(

Ysta skrev 2009-04-07 20:47:40 följande:
    Jag har världens dilemma... Den 22 april så ska jag träffa min handläggare och psykologen på AF. Då ska vi gå vidare med arbetsträning/praktik för min del... Psykologen tyckte att jag kunde fundera själv på vad jag skulle vilja göra och komma med lite förslag. Men jag har verkligen ingen aning om vad jag vill och kan göra! Jag vet att de kommer sätta mig på nåt riktigt vuxendagis om jag inte kan komma med någon bra plats själv. Men hur ska jag kunna veta vad som är bra och passar mig?
  • Kaldorei

Lokaltidningen? =)

Ysta skrev 2009-04-07 21:03:07 följande:
    Grejen är att jag har bara jobbat inom butik i hela mitt liv och jag trivs bra även om jag har svårt att komma in i "gänget". Annars så tycker jag om att skriva och jag älskar kläder... Blomaffär hade jag gärna varit på men jag är allergisk mot vissa blommor så det skulle nog inte fungera.Jag vet inte om jag skulle säga att jag är direkt bra på något... Alla jag känner säger att jag är sjukt bra på att uttrycka mig i skrift och jag tycker ju om att skriva...
  • Kaldorei

Jag undrar också hur dem tänker. visst kan förstå att dem kanske vill hålla koll, tex en gång om året eller nåt sånt, fram tills hon e gammal nog att börja utredning. men UTREDNING NU?? det låter ju VANSINNIGT!

Aquagreen skrev 2009-04-11 20:19:30 följande:
    Men hallå, hur tänkte dom nu eg? det behöver ju inte betyda att hon har/kommer få det om de nu visar sig att du har det, liksom hennes far.Man utreder inte barn under 6-7 år.Det är ju du som ska vara prio i utr först, ring o fråga vad dom eg tänkte med :-OJag upplever allt som en aning lättare när det börjar bli ljusare o varmare
  • Kaldorei

Jag mår sämre på hösten å vintern jag. våren och sommaren då lyser jag upp som en tok!

tristania skrev 2009-04-11 20:37:00 följande:
    Jag har drabbats av vårdepp Jag drabbas varje år, har även höstdepp Det är ett helvete.
  • Kaldorei

Hahahaha, jaadu, jag undrar hur många gånger jag slängt ur mig *jag ska fan gå i ide* under nåt av mina utbrott som jag gärna får när det e e höst/vinter. haha

ensamhemma skrev 2009-04-12 10:26:17 följande:
    då är det för mig med,när solen och värmen kommer så blir jag som förbytt...en glad aktiv människa.men så fort höstrusket kommer faller jag som en sten....har många ggr funderat på att göra som björnarna och gå i ide....he he
  • Kaldorei

hum, har du hemförsäkring? har du mat värd mer än 1500 spänn i frysen borde du ringa å höra med försäkringsbolaget, hur dem ställer sig till sånna saker. jag vet iaf att man kan få ut om frysen tex gått sönder å mat blivit förstörd.

Himmelkropp skrev 2009-04-12 17:25:14 följande:
    Helvetes jävla skit!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Min lilla söta unge hade stängt av frysen innan vi stack i onsdags ner till Skåne (vilket jag inte visste) kommer hem nu och ska fixa mat. 40:- i plånboken och får pengar den 17:e. All mat är försötörd + att de luktar lik här hemma. Imorrn åker vi till min mormor och får lite handlat.
  • Kaldorei

Jag ska göra på fredags jag. =/ jag e också supernervös.... har haft 2 tider innan som jag ställt in, men på fredag MÅSTE jag göra!

Idag ska jag till psyk igen också, får se om kön har rört på sig nåt mer, men det måste den fanimej ha gjort, för min kompis som hamnade i kön alldeles innan mig står på tur nu, å jag borde rimligtvis vara alldeles efter henne.

Anonym (Skåne) skrev 2009-04-15 09:25:00 följande:

Är så uppe i varv just nu. Ska till gyn nu i em och ta ett cellprov. alltså det är det vanliga som de rekommenderar alla att göra vart 3:e år eller vad det nu är. Det är bara det att jag är så nervös för undersökningen. Ok alla måste väl hålla med om att det inte är så roligt att ligga där och sära på benen men jag har riktigt jävla ångest för det. och det har jag haft ända sedan min förlossning då en idiotläkare skulle kolla om jag hade haft vattenavgång. Han tog "skohornet" som då var i metall. inget glidmedel ingenting och bara körde upp den så att säga.. och det gjorde så ont.. jag bara skrek att han skulle sluta men det gjorde han inte... så efter det så mår jag dåligt när jag ska göra gynundersökningar.. men jag hade väl kunnat fixa det om det inte var för det faktum att de ska kolla mitt blodtryck.. jag är sjukt nervös för att jag ska ha högt blodtryck.. och JA jag vet att bara det faktum att jag sitter och har ångest över det nu får trycket att stiga.. men jag kan inte låta bli... jag vill verkligen inte dit idag... men jag vet också om att jag måste....
  • Kaldorei

Folk ifrågasätter mig helatiden när jag säger att jag står i kö för utredning *nämen du e väl inte hyperaktiv* Nä, jag kanske inte är det utanpå så det synd, men dem får gärna hoppa in i min torktumlarskalle å prova på en riktigt *rolig* karusell om dem vill.

Anonym (sjuk?) skrev 2009-04-15 10:29:37 följande:

Jag skulle oxå ha gjort cellprov men har bokat om tiderna varje gång Jag får för mkt ångest så det funkar inte.Jag måste fråga er nu..Jag fick ju min diagnos igår. men hur funkar det? skrivs det bara in i journalen så vips, har man en diagnos? eller vad krävs då dom sätter diagnos? jag har mest problem med impulskontroll och via hörseln och jag hörde ju allt han sa igår men idag finns knappt nåt kvar så jag kan typ inte svara på frågor om min adhd eftersom jag inte kommer ihåg vad han sa Har redan fått folk som "ifrågasätter" att jag fick en diagnos och det känns skitjobbigt. jag som är så "glad" över att få veta vad som är fel på mig och äntligen kanske får rätt hjälp att tackla det och så får jag folk som ifrågasätter
  • Kaldorei

Så att det syns* skulle det stå.

Kaldorei skrev 2009-04-15 19:51:15 följande:
    Folk ifrågasätter mig helatiden när jag säger att jag står i kö för utredning *nämen du e väl inte hyperaktiv* Nä, jag kanske inte är det utanpå så det synd, men dem får gärna hoppa in i min torktumlarskalle å prova på en riktigt *rolig* karusell om dem vill.Anonym (sjuk?) skrev 2009-04-15 10:29:37 följande:
  • Kaldorei

Usch, jag gjorde ju det med mina råttor som jag har, när jag blev ensam med sonen, så tyckte jag att jag behövde sällskap, å TRODDE att jag skulle ha all tid i världen för dem, men det har jag inte.... =/ tycker så synd om dem... har försökt hitta nån som vill ha dem, men det enda säkra kortet jag hade bangade i sista sekunden....

Jag vill också ha hund, men det blir när sonen blir äldre. typ 4-5 år, å man har bättre ekonomi. Brukar få låna vovve lite titt som tätt istället och vara hundvakt, det duger bra det med faktiskt. Fast är lite tråkigt att JAG typ e den enda i kompiskretsen som INTE har hund..... Men jag är ju med på vovvepromenixerna med sonen istället. vi brukar gå ett par gånger i veckan på långprommis med alla, nu när det börjar bli lite finare väder är det ju lättare att ta med sonen ut också, å vara ute lite längre stunder liksom.

Min drömhund är en Engelsk staffe också... vad e det du har ysta?

Ysta skrev 2009-04-21 08:43:18 följande:
    Jag har en Staffordshire Bullterrier på snart sju år... När vi köpte honom så var vi ju två som delade ansvaret, visst har det varit jobbigt och tufft men det har fungerat och vi älskar våran hund. Men nu när jag har blivit ensam med honom så tycker jag det är väldigt tungt att ha allt ansvar själv... Helt ärligt så skulle jag inte rekommendera någon att köpa en hundvalp om de inte var i balans så att säga, att köpa en hund när man mår dåligt för att man tror att det ska bli bättre är ingen bra idé. Sen tycker jag personligen att ett hundköp är något man planerar under lång tid och kollar upp kennlar, stamtavlor och hälsostatus på föräldrarna (som naturligtvis ska vara renrasiga och registrerade).
Svar på tråden vuxna med adhd add as