Inlägg från: Kaldorei |Visa alla inlägg
  • Kaldorei

vuxna med adhd add as

Katt skulle med andra ord passa dig =) (visst man kan inte lämna dem som man vill riktigt) Men dem e ju självständiga, kommer själv när dem vill gosa, å man behöver bara se till att dem har mat och ren låda liksom =)

ensamhemma skrev 2009-04-21 07:56:00 följande:
    jag var hundvakt förra året till en söt liten hund men jag tyckte det var jättejobbigt att hela tiden gå ut med den o behöva aktivera den med lek o lydnad o sånt.jag blev mer stressad än lugn.jag tycker om att komma o gå som jag själv vill...o inte behöva planera så mycket.
  • Kaldorei

Suck. jag ringde försäkringskassan nu på morgonen, för å höra om jag kommer få bostadsbidraget retroaktivt denna månad. å ja, dem kommer jag få, men sen såg hon att soc hade begärt in pengarna.... dem har inte sagt NÅNTING till mig om det, FÅR dem verkligen göra så på soc?

Ringde soc direkt efteråt, men då satt min handläggare i möte, sa åt hon i receptionen att hon SKA ringa upp mig idag, å inte om en vecka som det brukar bli....

suck. jag som hade sett fram emot att få dem därpengar å kunna betala hyran i TID för en gångsskull.... jag som hade börjat må lite bättre, åsså så händer en sån här sak å jag e nere på botten igen. jävla skit =/

• Kaldorei

Jo, fast jag skulle få 7200 kronor, å ALLT är inte över normen ju? dem kan ju inte ta ALLT ju? dessutom lär dem väl meddela mig att dem gör det? jag ska väl inte behöva få höra det från försäkringskassan?
    å övrigt får jag ca 4000+1050+1273, jag som liksom hade tänkt att ja, men får jag dem pengarna den här ¨månaden, så behöver jag inte söka soc, plus att jag kan lägga undan till nästa månad. å det konstiga är att det diskuterade jag med min handläggare förra gången jag pratade med henne.... med andra ord ska jag leva på 5300 kronor när jag har en hyra på 4900?? å dessutom har jag handlat mat för 800 av barnbidraget nu å fyllt frysen.... med andra ord kommer det bara bli 4500 kvar? hurfan tänker dem egentligen?

Himmelkropp skrev 2009-04-21 11:26:11 följande:
    Ja tyvärr!! Soc får göra så och dom gör de. Allt som är "utanför" socnormen "tar" dom.

En helt knäpp situation som jag var med om förra året. Jag hade soc. Jag fick bostadsbidrag och skulle få flera månader tillbaka (2300:- ) så soc "tog" dom pengarna och månaden efter låg jag i skuld till fk för just bostadsbidrag ( 1800:- ) för att året innan när jag bodde sambo hade jag fått för mycke bostadsbidrag. Soc tog inte hänsyn till skulden.
  • Kaldorei

Nämen det e ju det jag menar. jag har ju inget överskott, dem har ju bara tagit pengarna. isåfall är det väl själva överskottet dem ska ta INTE ALLA pengar!

Himmelkropp skrev 2009-04-21 12:47:00 följande:
    Har du överskott får du inga pengar av dom. Du får avslag. De är så dom "tar" pengarna.
  • Kaldorei

vadå? så jag ska alltså leva på 5300 kronor denna månad? med andra ord inte ens kunna betala hyran eller vadå?

Himmelkropp skrev 2009-04-21 13:19:56 följande:
    Överskottet sparar dom till nästa månad och drar av nästa norm.
  • Kaldorei

Jomen som sagt eftersom dem TAR dem 7200 så får jag ju bara ut 5300 kronor ungefär. så då lär jag söka från soc denna månad iaf.... jag hade liksom tänkt att jag skulle få dem där 7200 + 5300 å sen spara överskottet till månaden efter så jag vet att jag klarat mig då med.

Himmelkropp skrev 2009-04-21 13:23:48 följande:
    Du behåller pengarna du får ut nu den här månaden. Nästa månad drar dom av överskottet på normen nästa månad.

Vi säger att normen ligger på 12 000:- och du får ut totalt 12500:- från annat håll då drar dom av 500:- på nästa norm.
  • Kaldorei

Fast egentligen e det inte det som e problemet utan problemet ligger i att dem inte SAGT nåt till mig att dem ska ta pengarna... hade dem sagt nåt har jag inte brytt mig, utan då har jag sökt som vanligt å saker å ting har kunnat rulla på. nu blir jag bara jätteförvirrad å irriterad å arg å ledsen å vill bara springa ner dit å mörda människan som får mig att få dessa känslor.

Himmelkropp skrev 2009-04-21 13:23:48 följande:
    Du behåller pengarna du får ut nu den här månaden. Nästa månad drar dom av överskottet på normen nästa månad.

Vi säger att normen ligger på 12 000:- och du får ut totalt 12500:- från annat håll då drar dom av 500:- på nästa norm.
  • Kaldorei

Jag håller också med! Men en av ADHD-grejerna e ju att man kan ha väldigt *livliga* dagdrömmar typ... så det har säkert med det att göra skulle jag tro.

jag kan liksom om jag ska å ha ett samtal med nån, verkligen typ innan, förbereda mig genom att *prata* med den personen som om den vore där, fast den inte är där. haha. lika om jag blir upprörd/irriterad över något kan jag gå å prata för mig själv här hemma, HÖGT, om hur jag ska förklara det för folk.

Fjärilen72 skrev 2009-04-21 22:06:50 följande:
    Då är det inte bara jag alltså. Har hänt mig mer än en gång att jag varit helt säker på att jag skrivit någonting här, sagt någonting irl men så har jag inte alls det.Mycket förvirrande ibland..
  • Kaldorei

Jag har förresten ÄNTLIGEN fått atarax utskrivet.... det som e irriterande e ju att jag definitivt INTE vågar ta dem när jag har sonen hemma, eftersom jag VET hur jag blir på dem, å ja, jag blir lugn och somnar inom MAX en halvtimme så..... så jag får se till att försöka bli upprörd å få utbrott inombords när sonen INTE är hemma. haha.

• Kaldorei

Om du kräks blod tycker jag verkligen att du ska åka på akuten å inte vänta på att nån jäkla läkare ska ringa upp, för det gör dem fan ALDRIG!

Fjärilen72 skrev 2009-04-23 11:29:13 följande:
    Jo, det är rött, alltså färskt. Har varit uppe sen imorse och försökt få tag på läkaren på den vc jag tillhör. Det går ju till så att man ringer ett nummer så knappar man in sitt nummer och så ringer dom tillbaka. Jag har gjort det två gånger nu men ingen ringer tillbaka så jag gör nog något fel.Så nu tänker jag försöka en gång till innan jag ger upp och lägger mig igen. Är helt slut i huvudet. Samma teori som du har Aquagreen, den om medicinerna, har ramlat in i mitt huvud med. Och med med en tidigare historia med dyspepsi så är det kanske inte så otrligt heller.
Svar på tråden vuxna med adhd add as