Inlägg från: ensamhemma |Visa alla inlägg
  • ensamhemma

vuxna med adhd add as

Aquagreen skrev 2009-04-16 12:31:07 följande:
    Hur länge har du ätit 2x18 mg? Jag har ju blivit på skjutsad 72 mg o igår skrubbade jag köksluckor o handtag maniskt, det är väl inget positivt men känns okej.Blr du "bakis" dagen efter?
    jag åt det bara en månad,första veckan var väl ok men sen så märkte jag ingen skillnad utan blev bara en soffpotatis hehe min dotter måste blivit chockad,hon har typ aldrig sett mig sitta still.
    nää jag kände ingenting dagen efter....gör du det?
  • ensamhemma

men helt seriöst,har ni läst om hur får jag den upptagna mannen att ligga med mig??????
    i känsliga rummet..oh my god...finner inga ord för vad jag kände när jag läste det....adhd-hjärnan jobbar på högvarv nu,,spottar o fräser nu

• ensamhemma

jag fick byta till ritalin idag ska ta 3 ggr 10mg om dagen...känns bra o hoppas nu att det funkar bättre.
    fick även propavan som jag ska ta 2 timmar innan läggdags och sen circadinet.

så läkarbesöket gick jättebra o jag ska få byta till en kvinllig psykolog för han jag har nu e ju helt väck.
    han har satt 2 störningar på mig som diagnos utifrån ett samtal eller kanske 2.får dom göra så?att sätta diagnos utan utredning??

• ensamhemma

har verkligen fått saker gjorda idag,tvättat dammat skurat golven o diskat,vattnat blommorna.
    nu ska tvätten bara torka sen är det vikning kvar.

måste iväg o handla men kommer inte på nåt gott att laga till middag.

• ensamhemma
    Fjärilen72 skrev 2009-04-18 00:33:14 följande:
    När jag satt och försökte googla fram fakta om ifall det är någon skillnad på Ritalin och Concerta egentligen så hittade jag en sida där det har skrivits en lång artikel om:- Att Ritalin och Concerta är samma sak som droger (vilket det inte är)- Att i princip alla som tar "adhd mediciner" blir våldsamma och eller maniska/psykotiska- ADHD och ADD egentligen inte finns (Under kommentarerna så är det till och med en snubbe som "fördömer" ALLA psykiatriska diagnoser)- Att föreningen Attention är "köpta" av läkemedelsbolagen och "bara springer deras ärenden" (Samma sak gäller för ALLA psykiatriker OCH Läkemedelsverket)Och det är bara en del av det som står. Jag vet inte riktigt hur jag ska ställa mig till artikeln men jag blir minst sagt fundersam. Vill ni att jag länkar?
    jag har också läst på den där sidan,men jag tror inte ett dugg på han som skrivit den.
    vissa är helt enkelt anti mot medicinering som ritalin o concerta.
  • ensamhemma

här är en till som jobbat länge inom krogbranschen,servitris,bartender m.m.
    det är den enda miljön som jag trivts i och fungerat hur bra som helst.

pratade med min gamla chef om jag kan få hoppa in nån helg då o då och han tyckte det vae en bra ide,så det kändes bra.

• ensamhemma
    Aquagreen skrev 2009-04-18 10:15:22 följande:
    Jobbar oxå innom restaurang/nattklubbs svängen, mest bartender.Just Bartender biten funkar jätte bra, trots "kaoset".
    visst är det kul att stå i baren....man har full koll på hela lokalen och kan prata höger o vänster???
    jag älskar det..synd att jag ej kan jobba kvällar o nätter..det hade varit så kul.
  • ensamhemma
    Puma86 skrev 2009-04-18 10:32:18 följande:
    NU måste ja bara få fråga... symptom på ADHD hos en vuxen, vilka e d skulle ni säga? Måste man få d på papper från en läkare för att kunna få medicin mot d? Lr finns d receptfria läkemedel som kan lindra sjukdomen? Hur får man diagnosen ADHD? Många frågor, men ja måste verkligen få veta... hoppas på att nån kan ge mig svaren i denna tråden.... Kan inte så mycket om just denna sjukdomen!
    googla på adhd så hittar du mycket info
  • ensamhemma

men herregud,,,,min dotter är sur som en citron o alla förslag jag gett henne om vad vi kan göra idag har hon bara snäst bort..höll på att få utbrott men lyckades hindra det.
    gav henne 30 spänn o gå köpa godis o hoppsan nu är man världens bästa mamma igen,annars så skriker hon att hon hatar sin adhd mamma o vill ha en som är normal,,,vadå normal? hon har själv adhd så jag borde ju vara normal för henne och en nt onormal.

men fan vad ont det gör inuti när hon säger att hon hatar mig...för att jag har adhd.

• ensamhemma
    Himmelkropp skrev 2009-04-19 00:17:54 följande:
    Jag tycker också att minst en person om dan är fullständigt dum i huvet. Du är inte ensam.
    samma här,ibland t om 2 personer vara helt knäppa om dagen..så stör jag mig på det helt i onödan tills jag glömt av vad jag blev sur på.
Svar på tråden vuxna med adhd add as