Inlägg från: ensamhemma |Visa alla inlägg
  • ensamhemma

vuxna med adhd add as

Ysta skrev 2009-04-19 08:18:48 följande:
    Fy faaaan vilken jävla start på den här dagen! Nyvaken kliver jag upp och kollar mailen vilket jag alltid gör... Ny kommentar till vår blogg Tjockisbloggen.se och den lyder så här"hörredu ditt jävla fetto. kan du snälla, SNÄLLA dra åt helvete. jorden vore en sån bra plats utan dig, din jävla gräddsäck." Jaha så var den här jävla dan förstörd jag som hade så bra dag igår! *ledsen*
    fy fan vad fjantigt skrivet, ta inte åt dig det är bara ett troll som sabba o vara elak.
    förmodligen nån sån som ej har ett eget liv.
  • ensamhemma

jag var ute igår o hade jättekul o träffade gamla kompisar,vi har inte setts på typ 7 år.
    det var så jäkla kul o vara ute o ha det trevligt o bara prata o dricka några öl.
    kände mig så levande igen.

• ensamhemma

imorgon ska jag till doktorn för undersökning o allt skit inför själva skrapningen o jag har sån ångest nu,,,jag e rädd o nervös.
    usch först en jobbig separation o nu detta....känns som om jag går i tusen bitar.

inte nog med det,..min dotter var ute o skulle bara leka på en gård med sin kompis o ha mobilen på så vi kunde nå dom men hon stängde av mobilen o försvann i flera timmar.
    vi letade överallt men kunde inte hitta dom...tillslut så kom dom o jag va så orolig o arg att jag kunde inte prata..teg hela vägen hem.
    känner mig så slut ikväll men jag pallar inte lägga mig än heller...behöver få lite ensamtid o tänka.

• ensamhemma

allt gick bra idag på sjukan o fick tid tills i övermorgon redan,det var skönt.
    det ska bli så skönt att bli av med grav,hormonerna för jag e så låg o gråtfärdig hela tiden fast jag känner mig inte ens deppig...vissa kan ju bli harmoniska av att vara gravida men jag skulle kunna gråta helt utan anledning...skumt

• ensamhemma

jag var hundvakt förra året till en söt liten hund men jag tyckte det var jättejobbigt att hela tiden gå ut med den o behöva aktivera den med lek o lydnad o sånt.
    jag blev mer stressad än lugn.
    jag tycker om att komma o gå som jag själv vill...o inte behöva planera så mycket.

• ensamhemma

Anonym (ADHD?!!) skrev 2009-04-21 10:45:05 följande:

inte ens här blev man tagen på allvar Det är tragiskt....
    förlåt,jag måste ha missat ditt inlägg,det klart att du blir tagen på allvar men ibland så missar man bara vissa inlägg...ska leta reda på det o svara dig..kram
  • ensamhemma

fy fan vad arg jag är nu.
    jag bollas mellan bup och specialpedagogen på skolan ang, att jag vill att min unge ska utredas,en rekommendation från min adhd-utredare plus att min dotter har det väldigt jobbigt just nu och behöver nån form av samtalsstöd.

skolan säger ring till bup och när jag ringer dit säger dom att jag ska ringa skolans specialpedagog.
    snacka om att bolla med folk....ursinnig nu.
    iaf så gav jag numret till skolan så tanten på bup för prata direkt med dom för nu har dom bollat med mig 4 ggr o jag orkar inget mer.
    varför ska det vara så svårt att hjälpa ett barn som behöver extra stöd o utredning?

så som det känns nu så lär ju jäntan vara 30 innan hon får rätt hjälp o gud vet vad för slags liv hon hamnar i om jag inte får hjälp av bup fort som fan.

• ensamhemma

iadag ska jag in på op för skrapning.....känner mig som en robot som stängt av o bara gör det jag ska.

måste skrubba mig ren,ta dom där äckliga tablettena kl 10 o vara där halv ett.
    en kompis hämtar sen efter.

imorgon när jag vaknar så kommer det att kännas som att hundra kilo lyfts från mina axlar.

men måste ändå ta 2 stesolid innan jag åker in,annars lär jag hamna på en annan avdelning med låsta dörrar.

• ensamhemma
    Himmelkropp skrev 2009-04-22 08:05:11 följande:
    Bra att du har med dig en kompis!! Kan tänka mig att stöd idag för dig är guld värt.
    jaa det känns skönt att få stöd och skjuts hem.kram
  • ensamhemma
    Felicia6 skrev 2009-04-22 20:18:52 följande:
    Ni som äter/ätit concerta..Fick ni hjärtklappning som biverkning?Jag har ju ätit concerta i två dagar bara o räknar väl egentligen inte med att det ger nåt än,men efter jag har läst så kan det kicka igång direkt första dagen med biverkningar och verkning?Igår var jag rätt lugn hela dagen och fick en del saker gjorda.. på kvällen så vart jag tokslut men var lite "orolig" i bröstet men tänkte inte så mkt på det..Idag vart det samma sak.. Dagen har varit jätteskön och jag har gjort massa saker och varit som småglad o så hela dagen.. Nu för ett tag sen blev jag väldigt slut men nu har jag fått oroliga i bröstet och hjärtklappning.. :S har även fått tryck över bröstet..Lite som en ångestattack men jag har inte ångesten i skallen oxå som jag alltid har, utan allt sitter i bröstkorgen och så känner jag mig lite svag mot armarna typ..
    när jag började med concerta så hade jag jätteproblem med dom för dom gick ur mig så fort, då fick jag ta 2ggr 18 mg om dagen för att det skulle hålla mig på bra nivå hela dagen men det funkade inte alls.
    så nu har jag bytt till ritalin 10mg tabletter där jag kan styra lite själv men jag ska ta dom 3ggr om dagen och nu funkar det mycket bättre o jag är mer stabil.
Svar på tråden vuxna med adhd add as