Inlägg från: Anonym (Hej) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hej)

vuxna med adhd add as

Anonym (concerta) skrev 2009-03-23 13:48:53 följande:
    jag undrar om det är någon annan som äter concerta som fått mycket finnar?? vet inte om det beror på concertan eller Cerazetten men håret är fett får som finnar i hårbotten och kvisslor i ansikte...
    jag tror de har med dina mini piller att göra då de är känd biverkning.

gå in o läs på fass.se om du undrar.
  • Anonym (Hej)

Någon här som planerar/försöker bli GRAVID?????
    som tar concerta/ritalin?

hur ställer sig er läkare till detta och medicineringen?

• Anonym (Hej)
    Anonym (concerta) skrev 2009-03-23 14:03:21 följande:
    Anonym (Hej) skrev 2009-03-23 13:55:08 följande: aha fan jag blir ju gaalen det kliar i huvet åxå, det är ju dock inte löss. nä nu håller jag upp med cerazetten ett tag och ser om det blir bättre.
    själv får ja klåda i huvudet av mitt eksem och prickar och klåda på min kropp av mitt atopiska eksem

Hoppas de blir bättre för dig, inte roligt att ha klåda. Har du barn?
  • Anonym (Hej)
    Anonym (concerta) skrev 2009-03-23 15:07:20 följande:
    Anonym (Hej) skrev 2009-03-23 14:49:07 följande: ja jag har två barn,vi har proppar i "familjen" så vanliga p-piller är inget alt...kopparspiral fungerar inte heller...men nu slänger jag pillrena åt skogen för jag är trött på fett hår och finnar i hela hårbotten :(jag funderade på om det kan vara dom som gör att mitt humör är i botten åxå trots jag börjat med concerta...kanske fungerar den bättre om jag slutar med cerazetten??
    preventil medel har inte vart någon hit för  mig, ja vet bara hur hormon beh. får en att må så visst finns de stor risk de påverkkar ditt mående. Min mamma blev jämnt deprimerad då hon började på hormoner.
  • Anonym (Hej)
    Anonym (concerta) skrev 2009-03-23 15:29:39 följande:
    Anonym (Hej) skrev 2009-03-23 15:12:36 följande: ja och min stackars sambo får bara skit hela tiden :( men jag vill inte bli gravid just nu heller....gaaaah va jobbigt allt är :o
    nej inte lätt de där med preventil medel
  • Anonym (Hej)
    Anonym (fia) skrev 2009-03-23 16:58:32 följande:
    Anonym (Hej) skrev 2009-03-23 13:56:06 följande: I fass står det ju att man ska undvika bli gravid om man tar concerta för det kan tydligen bli missbildat barn. Men det var ju inte detta du frågade, förstås. Jag vet ju inte vad en läkare skulle sagt. Sen kan jag säja att jag fött 2 välskapta barn som båda börjat sin bana i moderlivet när jag tagit annan form av cs. Så man vet ju inte vad det eg grundar sig på att barnet kan bli missbildat av just concerta. Nu har jag skaffat en hormonspiral efter oändlig tvekan o velan från mej för jag har vart så imot hormonpreparat. Men till slut vågade jag prova o nu har den suttit där sedan i augusti förra år, o har inte märkt nånting av den alls. Mer än att jag inte blivit gravid då. Har du barn/ska du skaffa? Eller varför undrade du om det där med concerta?
    ja har ett barn och vill ha ett till. Har fått klartecken att få gå på concerta och min ritalin tills jag får ett + om ja nu får det igen.
    jag gick på ritalin då ja väntade mitt barn till v10-11 om ja minns rätt.
  • Anonym (Hej)
    Aquagreen skrev 2009-03-23 21:39:38 följande:
    Orkar inte läsa igenom om ni skrivit om detta, men om man vill bli gravid o går på CS, hur gör man, om man inte "står ut" utan medicin? Måste man välja barn el må bra el finns de ngt liknande preparat man kan ta som funkar på ADHD'n?
    då jag fick mitt barn då jag fick dubbla budskap. blev ja erbjuden att bli inlag på psyk för en sakta utsättning. men på något sätt klarade jag graviditeten och ett par år efter åt. Nu kommer jag gå på båda mina mediciner till den om jag får lyckan att bli gravid igen...
    hur länge är de som du gått på concerat nu?
    man kan även be om kurator samtal, med tätare besök för att få lite mer hjälp att hantera de inre känslor o tankar
  • Anonym (Hej)
    Aquagreen skrev 2009-03-24 07:30:27 följande:
    Anonym (Hej) skrev 2009-03-23 21:48:06 följande: Okej, jag har ätit dom ungefär 2 veckor nu, måste fråga en sak till, hur har ni det med era magar av concerta?
    Har du problem med din mage? vad för orblem?  (min läkare sa att vissa kan få problem med de tabletterna med agen så därför fick vi se om ja skulle kunna ta dem då jahar så mkt problem med tarmarna,men de har väl gott bra hitills=
  • Anonym (Hej)
    Aquagreen skrev 2009-03-25 09:21:57 följande:
    Fick med mig flera papper med TEMPS-A, HCL-32-R1, SPAS, BAI osv så nu är de klart inför besöker på onsdag, meningen var att de skulle skynda på de så jag fick göra de hemma, guud så svårt det var.
    Inget ja känner igen.. Hoppas de går bra.. Har du tagit upp med läkare ang din mage?
    Har du haft magkatarr innan? *om de är liknande symptom?* sänder över kramar
  • Anonym (Hej)
    ensamhemma skrev 2009-03-25 20:12:22 följande:
    Hej allihopa!!!nu har jag ätit concertan snart i en vecka och gud vilken skillnad det gör på min vardag,jag vaknar i lugn o ro utan 1000 tankar i skallen,utför mina morgonbestyr utan en massa stress o kaos.jag har känt av ökad ångest men har ju äntligen fått oxascand vid behov.det enda som jag märker är att jag har snabba humössvängningar o kan få damp på min man utan anledning,förmodligen för att jag vill att det hela tiden ska hända nåt för jag vill ha kickar ständigt.problemet är att concertan slutar att verka på e.m ungefär 6-7 timmar efter morgondosen och då däckar jag som på beställning, ska jag ringa min läkare o ta upp det med henne för som det är nu så tar jag ju en tablett till för att orka dagen,hon kanske för för sig att jag knaprar dom som godis...ääähhh jag vet inte vad jag ska göra ang medicinen för jag lär knappast få mer förrän mitt nästa läkarbesök...
    jag har fått ta "middags dos"  så jag tar 36 mg concerta på morgonen och 10mg ritalin 4 timmar efter ja vaknat.
    Eg. vill jag höja men vet ej hur lönt de är då vi "jobbar på en liten"
Svar på tråden vuxna med adhd add as