vuxna med adhd add as
Att jag finns och kan lyssna på dig om du vill och behöver det.
Carolin e
Om man har kort stubin, finns det i ens kommun oftast en spec "aggersitions hanterings "skola"" att lära sig att känna igen sina egna signaler och på så sätt lära sig hantera sitt liv och handlingar bättre.
Om man får "problem" med trotigt barn, över aktivt, har de jobbigt helt enkelt, så har de i af min kommun "föräldra utbildning= trotshantering" vilket var jätte givande.
Innan jag blev gravid hade ja inget direkt o tänka på.
Då ja fött barn, var de stor oro för mitt barn, jag var jätte trött och bara grät av utmattning och att jag hade ont av livmoder som skulle minskas ect.
Första tiden var extra påfrestande, och när mer inre "lugn" lite mer "lära känna signalerna vad mitt barn vill", så släpptes den oron.
Men då tog min trötthet av att inte få sova flera timmar sammanhängande ihop. sitt utlopp. genom att jag blev deprimerad.. vilket jag lätt/ofta blir så fort ja inte får sova tillräckligt.
All den energi jag har haft till annat som pyssel, lite sysskor i hemmet, blev liggande och min hårt arbetende man fick ta större del av hushållet.. All min energi gick och går ännu åt mitt barn. Bara mitt barn blir badad, tvättat, rena kläder, fin i håret. lycklig o tillfreds, så får ja komma andra hand o mitt hem då energi kraft finns.
De har inte vart lätt att vara första gångs mamma och en mamma med diagnos, ska en del (även inom sjukvården) "dum förklara".. Visst, somliga kanske inte är "lika lämpliga" men man ska inte dra alla över en kam, som en Barnpsykolog som jag ringde pga mitt barns utbrott, hon var tyst psykologen, sen berättade ja att jag hade damp/adhd, då vände hon hela kakan, "Människor med adhd behöver mer stöd i sin föräldra roll, och de kan vara riktigt svårt att klara av att ta hand om sitt barn själv"
Jag avbröt och sa, Tack och adjö!
Fråga om de är något du undrar över
Som jag har ställt till det för mig nu..
Sista dag som jag har internet i morgon
*dumma nötkärna*
nu vet jag inte hur jag ska göra, vad ja ska ta, vilka/vilket bolag som kan ge mig internet. kanske sk "mobilt bredband"??