Dreadlocks
Jag har drellar...backcombade och virkade utan vax och annat tjaffs.
Jag har drellar...backcombade och virkade utan vax och annat tjaffs.
Fluffiga? Nej, dom är jättetighta och fina. Virkar in löshår när det behövs bara. Dom känns bara fräsha och gosiga!
Tja, det går ju att få fast förlängningar i runda toppar med...men risken finns att de sitter lite sämre och man kan få fixa till det lite då och då i början innan de gosat ihop sig.
Det är lite meckigt, men det går...!
Jag köpte mitt löshår (trens) på tajmahal, för deras hår är så uselt att det dreadar sig bara man tittar på det...!
Man får tvätta löshåret några gånger innan man sätter igång, så att man får bort allt glansmedel och jox de preparerar håret med.
AKTA dig för deras färdiggjorda dreads! Det är bara tvinnat syntethår, och det är totalt värdelöst!
Ja, alla har sina egna idéer om hur man ska sköta dreadsen, och det är väl bara att sålla och följa det man själv tycker låter vettigast.
Vart gjorde du dem någonstans?
Man kan ju kamma ur dem och göra om ifall de inte är så gamla. Det gör ONT och tar TID men det går. Då kan man förlänga på en gång också.
Fördelen med att göra förlängningarna själv är ju att de blir rätt tjocklek och går att anpassa till respektive dread.
Ah...tycker mig ha hört om henne...men de är väl ett "afroställe" va? Det är skillnad påtekniken att göra dreads i afrohår motteknikerna att göra i typ skandinaviskt eller asiatiskt hår.
Olika längder brukar det ju bli på drellarna om håret inte är exakt lika långt överallt plus att det tovas lika hårt överallt.
I ett paket löshår från tajmahal (äkta hår på träns) får man så att det räcker till en hel vanig förlängning. För mig räckte ett paket gott och väl till att förlänga alla dreadsen, men då har jag ganska få och tunna dreads.
Man kan ju börja med ett paket och sen köpa ett till om det skulle behövas mer.
Jag hade turen att få exakt rätt färg på håret jag köpte så jag behövde inte färga det, men annars så får man ju göra så. Lättast är ju att färga in löshåret först, innan man dreadar det, för då går det ju inte åt lika mycket blek/färgmedel.
Nej jag bor inte i uppsala, men i Norrtälje.
En vanlig hårförlängning? Menar du längden på löshåret? Det finns ju massa olika längder. Jag köpte 45 cm långt hår och fick ut ungefär...hm...50 stycken 20-25 cm långa förlängningar.
Kan rekomendera Lexie på Babayaga i stockholm annars, dom är jätteduktiga där och gör dreadfix ganska billigt, alltså virkar in löshår och fixar rötter.