Dreadlocks
Någon mer som har dreadlocks med intentionen att hålla dem snygga och välvårdade?
Någon mer som har dreadlocks med intentionen att hålla dem snygga och välvårdade?
Gör du det själv eller hos frisören?
Men på frisören sa de att det var krångligt med extensions för att det åkte ur? Brukar det göra det ofta?
Hur virkar man fast det då? Låter svårt. Men jag skulle gärna ha dels längre men också jämnare längd på dreadsen
Men jag har inget löst hår i slutet på den riktiga dreaden.
Låter rätt svårt det här tycker jag
Vart köper du håret?
Tja, det går ju att få fast förlängningar i runda toppar med...men risken finns att de sitter lite sämre och man kan få fixa till det lite då och då i början innan de gosat ihop sig.
Det är lite meckigt, men det går...!
Jag köpte mitt löshår (trens) på tajmahal, för deras hår är så uselt att det dreadar sig bara man tittar på det...!
Man får tvätta löshåret några gånger innan man sätter igång, så att man får bort allt glansmedel och jox de preparerar håret med.
Jag är inne där och kollar nu. Det verkar ju som att de även har färdiga dreads men det är ju bra om det är rätt tjocklek
Dreads är som barn. Alla säger olika om hur sjutton man ska göra med dem.
Har inte haft mina länge alls. Gjorde de hos frisören men är inte helt nöjd faktiskt.
AKTA dig för deras färdiggjorda dreads! Det är bara tvinnat syntethår, och det är totalt värdelöst!
Ja, alla har sina egna idéer om hur man ska sköta dreadsen, och det är väl bara att sålla och följa det man själv tycker låter vettigast.
Vart gjorde du dem någonstans?
Man kan ju kamma ur dem och göra om ifall de inte är så gamla. Det gör ONT och tar TID men det går. Då kan man förlänga på en gång också.
Fördelen med att göra förlängningarna själv är ju att de blir rätt tjocklek och går att anpassa till respektive dread.
Jag gjorde dem i Uppsala. Kommer inte ihåg vad stället heter men det var en svart tjej, CC tror jag hon kallades.
Men shit, kamma ur. Jag som har lagt alla sparpengar på detta
. Alltså, de blev rätt bra på sätt och vis. Jämna och sådär men jag hade ju så himla olika längd på håret innan.
Hur mycket löshår får man om man köper ett paket (eller vad det nu kallas).
Färgar du det sedan då till din färg?