• catya

Efterlyser mammabloggar!

Jag efterlyser de bästa mammabloggarna!
    Det kan vara din egen eller bara ett tips på en mammablogg du tycker är bra!

Inget om vardagsliv, politik eller övriga åsikter etc, utan den ska vara ganska fokuserad på just ett liv som mamma, familjeliv, barn och allt därtill.

Själv vill jag tipsa om www.mammamaffia.se!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-25 08:05
    Själklart spelar VARDAG, SAMHÄLLE, POLITIK mm in i våra liv som mammor.

Men det är lite läskigt att jag måste skriva det där som majoriteten här inte kan "läsa mellan raderna".
    Jag måste nog förstå att alla helt enkelt inte har den talangen.

En mammablogg.

Jag letar inte efter:

vardagsbloggare
    modebloggare
    politikbloggare
    recept/matbloggare
    filmbloggare
    musikbloggare
    bokbloggare

osv.

Kategori; mamma och föräldraskap.
    Tack.
  • Svar på tråden Efterlyser mammabloggar!
  • catya
    Karl Fazer skrev 2009-03-09 23:13:22 följande:
    Haha, jag skrattar åt sådana konstiga knäppheter! Skulle inte mammaliv varar vardagsliv!?
    Jodå, jag är ju väldigt mycket mamma själv, men nu menade jag kanske inte så mycket liv utanför just mammarollen.
    T ex arbete, shopping, fokus på sig själv, utan mer fokus på just ROLLEN och LIVET som mamma, med barn, och även utan barn. Men det här är fel forum, då det finns sådana som... du... :)
    För oss läskunniga är det tämligen stor skillnad på en mammablogg och ja, en vardagsblogg. :)
    Skratta på du, så gör jag detsamma. :)
  • Tokfrjant
    Ablan skrev 2009-03-09 01:20:49 följande:
    Jag skriver en del om barn och sånt men en del annat slinker in, men det undviker man lätt gnom att trycka på den kategorin man är intresserad utav AnnaKaagaardKristensen.blogg.se
    Din blogg tycker jag om, den har en flik uppe på skärmen så att jag lätt kommer in
  • Tokfrjant

Jag bloggar mest om sonen och vad han och jag gör om dagarna.. Så min blogg är nog lite tråkig..

• alvaereva

jag lägger in foton och skriver kort om vår vardag så ofta jag hinner!
    sååå spännande kanske inte min blogg är, men ändå..

www.alvaereva.blogspot.com

• LinnIzabelle

Min blogg är på god väg att bli en mammablogg, har varit gravid i 9 månader nu och den har i stort sätt handlat om endast graviditeten. Har BF om 2 dagar och då går ju bloggen automatiskt över till att bli en mammablogg :D

lodjuret.blogg.se

• Karl Fazer
    catya skrev 2009-03-10 11:08:56 följande:
    Jodå, jag är ju väldigt mycket mamma själv, men nu menade jag kanske inte så mycket liv utanför just mammarollen. T ex arbete, shopping, fokus på sig själv, utan mer fokus på just ROLLEN och LIVET som mamma, med barn, och även utan barn. Men det här är fel forum, då det finns sådana som... du... :) För oss läskunniga är det tämligen stor skillnad på en mammablogg och ja, en vardagsblogg. :) Skratta på du, så gör jag detsamma. :)
    Jag är läskunnig. Men jag fattar inte hur du urskilja rollen och livet som mamma, från vardagen? Är inte rollen och livet som mamma vardag?
  • catya
    Karl Fazer skrev 2009-03-10 14:36:39 följande:
    Jag är läskunnig. Men jag fattar inte hur du urskilja rollen och livet som mamma, från vardagen? Är inte rollen och livet som mamma vardag?
    Okej, det är skillnad på att vara läskunnig och ha läsförståelse. :)

För mig som ÄR en mamma och har ett hektiskt vardagsliv är det en extrem skillnad på en mammablogg och en vardagsblogg.
Svar på tråden Efterlyser mammabloggar!