• Anonym

Drack du innan ditt pluss?

Vill inte uppröra eller säga att alkohol är ok vid graviditet så nu vet ni det Kan man ta ett glas vin eller 2 innan man fått pluss på stickan?? Hur har ni andra gjort? OBS! Vi har försökt länge och man vill ju leva så normalt som möjligt.

• Svar på tråden Drack du innan ditt pluss?
  • Anonym

om jag har förstått det rätt så är det ingen fara att dricka de första veckorna, även om man ska undvika det om man vet att man är gravid såklart.

Om inte jag är helt ute och snurrar så får inte fostret i sig alkoholen innan moderkaka och det är utvecklat..

• Anonym
    Anonym skrev 2009-03-02 22:00:35 följande:
    om jag har förstått det rätt så är det ingen fara att dricka de första veckorna, även om man ska undvika det om man vet att man är gravid såklart.Om inte jag är helt ute och snurrar så får inte fostret i sig alkoholen innan moderkaka och det är utvecklat..
    Tack för ditt svar! Jag har oxå förstått det så..men är lite osäker på när det sker.
  • Anonym
    Svar på #3
    När plussade du ?

Jag ska nog ta en grav test imorgon
  • Anonym

ja drack ca 5 dar innan plusset, mådde skit illa efter en cider och de va då jag visste att jag va med barn - själva testet tog ja bara för att få de svart på vitt typ...

• Anonym
    Svar på #11
    Jag testade i morse med en grav test från Baby time men den gav endast ett svagt svagt streck. Jag kollade nu med en äl sticka och den ger fullt utslag..kan det vara ett grav tecken kanske?
  • Anonym

JAg satt med plastsvärmor och drack vin helgen innan jag plussade. Testade på fredagen och på lördagen kom de hit på fredagen var det negativt så vi drack lite vin och öl. Lördagen efter plussade jag började må illa på tisdagen rodde det var mensen men icke san icke..

Svar på tråden Drack du innan ditt pluss?