• Vic2ria

Förvärkar som gör djävulskt ont

Tensapparat om ni har tillgång till det kanske kan hjälpa =)

• Vic2ria

jag var oxå lite rädd för tens men jag provade til sist för jag hade så ont, vet inte om det hjälpte eller om det blev att jag fick fokus på nått annat för jag var så koncentrerad på att dra i knapparna o känna hur det kändes =)

ja va glad att du har mkt förvärkar då kommer du nog få en snabb o bra förlossning! själv hade ja inga förvärkar o de tog 37 timmar efter att vattnet gått

• Vic2ria

Lycka till snart e din underbara bebis här =) du får tänka att smärtan för med sig ngt positivt =)

• Vic2ria

hehe den kommer nog utinom dem närmsta dagen/dagarna =)

vad jag tyckte hjälpte minst lika bra som lustgas eller annat var att andas rätt då är värkarna mkt behagligare. sen så stod jag i dusvhen typ halva dagen, tur att man inte behöver betala för vatten =)

• Vic2ria

öhum ja jag ångrar själv att jag inte gick ngn profylax kurs, de ska jag göra med andra barnen om det blir något förstås.

var lite borta under själva förlossningen men jag tror jag gjorde långa djupa antetag och börja lite innan man tror värken börja komma. funkade iaf superbra på mig o behövde inte alltid lustgasen som tex när man skulle på toa o inte hade ngt val =)

men om du nu har så ont så du inte klarar det, kan du inte ringa in till förlossningen då? du kanske är öppnad så pass att du kan börja få något smärtstillande?

• Vic2ria

förstår det men gör ett försök i badet eller duschen annars, värme ska lindra

Lycka till med barnafödandet =)

• Vic2ria

det e nog en bebis som tittat ut då inte ts skrivit här på ett tag =)

det där med ljus o blomma var ju inte dumt

Svar på tråden Förvärkar som gör djävulskt ont