Inlägg från: Anonym (Ett vrak) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ett vrak)

Förvärkar som gör djävulskt ont

Jag hade BF i torsdags, den 26:e februari, och än har ingen bebis kikat ut. Har gått med förvärkar sen i måndags kväll förra veckan och dom är som värst på nätterna, avtar oftast på dagarna. Ringde förlossningen igår morse för och höra om det är normalt och jodå, förvärkar är sådär sa hon och hon tyckte jag skulle ta alvedon och vila massor. Saken är den att jag gråter nästan igenom varje förvärk, det gör djävulskt ont. Ska man verkligen behöva gå och lida såhär? =( Någon som har som jag?

• Svar på tråden Förvärkar som gör djävulskt ont
  • Anonym (Ett vrak)

Alvedon hjälper inte =( och så har vi inget bad =( Vetekudden tycker jag inte hjälper speciellt mycket heller =( Tens har vi hemma men inte provat, jag är lite rädd för den, vet inte varför. Kanske för att det har med ström och göra. Vill inte prova när jag är ensam nu heller...

Gör dom verkligen nytta även om slemmisen inte släppt helt? den började släppa i fredags och håller på än...

• Anonym (Ett vrak)

Kan man börja öppna sig då trotts att den inte släppt? tänkte på att jag har haft djävulskt ont sen en vecka tillbaka.

Nix, ska till min BM imorgon för en kontroll, bara vanlig kontroll. Att bräsa upp mig är inget jag vill direkt då jag har hemska minnen från gynstolar osv. men vet ju att jag måste väl på förlossningen t.ex. Därför har jag inte bett na kolla om jag öppnat mig.

Får be sambon att vi provar tensen ikväll då när han kommit hem från jobbet. även om jag är smått rädd förn... tensen alltså.

Åhhh du ger mig hopp när du skriver sådär! Jag hoppas på en snabb förlossning som jag för övrigt är grymt nervös inför, har noll smärtgräns, märks på förvärkarna, gråter mig igenom dom.

• Anonym (Ett vrak)

Försöka tänka positivt är inte lätt gosse ;) Det gör så ont, så ont, jag dör snart! J'vla förvärkar, kan inte bebis bara komma istället och värkarna bli regelbundna så man kan få det överstökat? =(

• Anonym (Ett vrak)

Och hur i hela andas man rätt? *skäms för frågan*

• Anonym (Ett vrak)

Jag ska klocka värkarna en stund nu och så får vi se hur jag gör, har tagit två alvedon också. försöker slappna av så mycket som möjligt men svårt när det kommer en värk =(

• Anonym (Ett vrak)

Kom nyss ut ur duschen nästan, det var guld och stå där =)

• Anonym (Ett vrak)
    snillis skrev 2009-03-03 11:32:00 följande:
    Kan verkligen rekommendera TENS. Hade det under båda mina förlossningar, vid den andra som enda smärtlindring. OM det var nåt farligt med att använda den skulle den knappt få användas, inte sant
    Sant! får nog ta fram manualen till den och läsa lite tror jag.
Svar på tråden Förvärkar som gör djävulskt ont