kattförsäkring
nu har jag ju folksam på min andra katt men vet inte om jag ska samma eller nån annan på den andra...
vill ju ha en billig men oxå bra kattförsökring bara veterinärvård då förstås..
alla tips tages emot tacksamt.
nu har jag ju folksam på min andra katt men vet inte om jag ska samma eller nån annan på den andra...
vill ju ha en billig men oxå bra kattförsökring bara veterinärvård då förstås..
alla tips tages emot tacksamt.
här e en till som har agria max vetrinärsförsäkring, försäkringsbelopp = 30 000:-. för båda katterna blir det c:a850:-/år med en självrisk på 1200:-.
Jag har folksam och betalar 50 kronor autogiro totalt för båda mina kissar! Min självrisk är "bara" på 1700 kronor och 20% av totalkostnaden. Har dock aldrig använt den - och hoppas att jag slipper!
borde det inte bli billigare på folksam om jag redan har en försäkring där på en annan katt..?
Vi har agria. Nu kommer jag inte ihåg vad vi betalar, om det är 200 någonting per år, eller 400. Kolla deras hemsida.
lenagbg: det brukar bli billigare om man samlar sina försäkringar på samma bolag.
Vi har trygg hans här och de som är synd är att dom inte har kafförsäkringar så vi måste ta ett annat bolag. Jag har haft katterna på Agria och dom var bra tyckte jag. Sen finns det ett annat förskringsbolag som har med djur att göra som heter
www.sevland.se
jag tänkte iallafall vänta en månad så att vi få se hur dem går ihop först..
men ska kolla med folksam först då jag redan har försäkring där
En liten fråga: Hur mycket kostar vården för en katt och i vilka fall vårdas den? Är det någon som varit med om ett hutlöst dyrt veterinärbesök?
Jag är tveksam till självrisken nämligen. Och det där att försäkringen inte täcker hela beloppet.
det räcker nästan att katten blir liggande på vet.sjukhuset över natten för att du ska tjäna på din försäkring... ska sen tas massa prover etc så blir det ju ännu dyrare. men precis som det är med människor så tillhör uppenbarligen inte tänderna kroppen, så tandskador innefattas ej i försäkringen.
jag skulle aldrig ha mina katter oförsäkrade. tänk om dagen kommer då de blir sjuka, men jag måste avliva för jag inte har råd med vård. nej, det får aldrig hända!
Jag ångrar att vi inte tog ut en försäkring på våra katter. För lite över en månad sedan ramlade vår ena innekatt ut genom ett fönster och var borta tills i tisdags. När vi äntligen lyckades fånga in honom var han i akut behov av veterinärvård, för hans högeröga var utrivet. Tack och lov, vi hade råd att betala, för jag vägrar att avliva ett djur i onödan. Men 7900:- kostade 3 dygn på sjukhus med en operation och en narkos. Det kommer nog att kosta lite till eftersom vi måste på minst två återbesök. Vi tänker försöka ta ut en försäkring när han har läkt, men går inte det får vi starta ett kattkonto att spara pengar på utifall att. Så gör inte om vårt misstag!!