• Anonym

Informationsskyldighet???

Jag har ensam vårdnad och pappan umgänge några timmar i månaden. Jag undrar vad som innefattar informationsskyldigheten... Hur gör ni andra och finns det exempel rent juridiskt?

• Svar på tråden Informationsskyldighet???
  • Anonym
    Svar på #1
    Ja, vad jag förstår så måste vårdnadshavaren informera den andre föräldern.. och min advokat säger att jag ska göra det för att inte minsta vårdnaden.. men jag vet inte VAD jag har skyldighet att informera om..
  • Anonym
    Svar på #3
    Ok... ja det låter ju rimligt... men min advokat sa att de kanske dömer gem. vårdn. för att han ska få insyn i barnets liv.. så ja.. jag tänker väl att man kan informera om sjukvård, om det händer något speciellt sådär.. men vet inte riktigt vart gränsen går.
  • Anonym
    Svar på #4
    Vad menar du med det sista du skrev? Om min egen dumhet osv.
  • Anonym

Ingen med egen erfarenhet??

• Anonym
    Svar på #8
    Ja, fast du vet ju inte varför jag har ensam vårdnad.. Jag spelar inte allan, men jag kan inte ha en sån nära kontakt som krävs om jag ska svara på alla hans frågor.
    Han har redan ansökt om gemensam vårdnad och umgänge...
  • Anonym
    Svar på #10
    Han är inte lämplig vårdadshavare och är misstänkt för brott mot både mej och barnet... är gammal pundare och är tungt belastad...
    Jag tror bara att advokaten säger det av ren försiktighetsåtgärd, och att minimera risken för att jag ska uppfattas som en dålig och egoistisk vårdnadshavare.
  • Anonym
    Svar på #12
    Mmm, jag har skrivit lite mail till pappan med och skickat lite bilder osv. Men så fort jag gör det så ringer han och skriver varje dag i en vecka sen... så jag vill liksom komma på nåt bra system för VAD jag ska berätta och inte, och när. Så att jag uppfyller min plikt men slipper prata med honom.
Svar på tråden Informationsskyldighet???