Inlägg från: Anonym (cancer) |Visa alla inlägg
  • Anonym (cancer)

tryck under vänster revben

Har i flera månader till och från haft en tryckkänsla under vänster revbensbåge, typ mer framåt under själva revbenet.

Kommer ofta när jag kör bil eller sitter lite smått ihop sjunken.

Börjar oroa mig för förstorad mjälte m.m. = oro för cancer...

Har ni haft en liknande känsla? Min sambo säger att han har det ibland, men jag vet inte om han säger så bara för att jag inte ska oroa mig.,,

Det gör inte ont på något sätt, bara trycker lite precis som att något är förstort eller svullet på just det stället.

• Svar på tråden tryck under vänster revben
  • Anonym (cancer)

Ingen?

• Anonym (cancer)

Upplever du samma fenomen, alltså med trycket?

• Anonym (cancer)
    Svar på #3
    Nej inte som jag tänker på i alla fall, har inte vågat känna efter om jag har några skumma lymfknutor någonstanns.

Jag har bokat tid till läkare, men oron minskar inte för det. Min mamma dog i cancer i ung ålder och flera andra släktingar. Förvisso inte kopplade till mjälten, men jag är löjligt rädd för cancer.
  • Anonym (cancer)

Kan ju vara så att en hel drös med människor upplever samma sak, men aldrig funderat mer på det.

• Anonym (cancer)
    Svar på #8
    Tack för ditt svar, hoppas att den återgår till normal storlek snart så du slipper ha besvär av den. Inte kul att gå omkring med en "knytnäve" i sidan :/ Skönt att det "bara" var en infektion!
  • Anonym (cancer)
    Svar på #10
    Jag kommer nog inte att propsa på att få en remiss, anser inte läkaren att det är något konstigt så får jag nog tro på det. Vet ju med mig att jag lite hypokondrisk..
  • Anonym (cancer)
    Käskargej skrev 2009-03-03 21:51:41 följande:
    Jag har väldigt ont just där när jag har magkatarr. Kanske är det något så enkelt som är problemet!
    Ja.. jag hoppas det, men som hypokondriker tror man i regel på det allra värsta av någon outgrundlig och tragisk anledning.. Låg och funderade själv igår på att det kan vara brosk eller vad som helst. Men känslan säger "det är säkert cancer, nu ska du dö!" Sen förstår man rent logiskt att det högst sannolikt är något helt ofarligt...

Jag lovar att återkomma med vad det är för cancersort när jag varit hos läkaren ;)
  • Anonym (cancer)

Nej ska till Dr på onsdag... Men sambon känner samma fenomen, och under hela fredagen, då jag var djupt försjunken i ett grupparbete så märkte jag ingenting utav det. Antar att det är normalt, men att jag "snöat fast" i att känslan är där helt enkelt. Erkänner dock villigt att tanken slagit mig så sent som för en timme sedan att "Jo nu är det slut"

• Anonym (cancer)

Har varit hos doktorn, inga fel på mig, blodvärde och sänka utan anmärkning.

Kom fram till att det är antagligen gaser som samlas där i tjocktarmen. =)

Lymfcancer är högst ovanligt!

• Anonym (cancer)

Ja :)

Tänkte att jag måste avsluta tråden genom att berätta hur det gick. Ofta är det så att man kan hitta trådar som innehåller det man undrar över, men sällan ser man vad TS resultat blev när h*n väl gick till doktorn eller vad det nu var som skulle kollas upp.

Svar på tråden tryck under vänster revben