Inlägg från: Full av förhoppning |Visa alla inlägg
  • Full av förhoppning

Prematura barn och dess utveckling - vad har era läkare sagt?

i lund säger de upp till 6 år

En älva och ett mirakel
  • Full av förhoppning

Jo utveckling... vi ska gå på korrigerade utvecklingsbedömningar hos psykologen på NEO i lund upp till skolåldern De är väldigt noga med det.

MEN oftast är det så utsuddat vid 2årsåldern och ibland redan vid 1 årsåldern så utåt korrigerar man väl oftast inte....

En älva och ett mirakel
  • Full av förhoppning

Ja fast de korrigerar och Psykologen har sagt att man korrigerar utvecklingen upp i skolåldern
    Elias är VPT och kommer ändå att kollas korrigerat

tinaw skrev 2009-04-13 13:08:27 följande:
    Ja utvecklingsbedömningar gör man ffa på EPT. Det är en del av uppföljningen.
    En älva och ett mirakel
  • Full av förhoppning

ska dit den 22:e ... ska höra då vad läkaren säger... har bara hört vad psykologen har sagt tidigare

En älva och ett mirakel
  • Full av förhoppning

Nämen har du hört det så måste det ju vara sant ?

Bite me skrev 2009-04-13 20:01:24 följande:
    Har de sagt 6 år? I Uppsala har de en uppföljning vid två år, de önskar sig en uppföljning vid fem, men jag har ALDRIG hört om en korrigering upp till sex års ålder, och jag har absolut ldrig hört att barn födda efter v.32 ska korrigeras efter ett år.
    En älva och ett mirakel
  • Full av förhoppning

Menar har du ALDRIG hört det... så måste det vara så ju

Full av förhoppning skrev 2009-04-13 20:12:06 följande:
    Nämen har du hört det så måste det ju vara sant ?
    En älva och ett mirakel
  • Full av förhoppning

Det var ett skämt Därav smileyn

Bite me skrev 2009-04-13 20:17:39 följande:
    Självklart ska det utredas, men det kanske inte alls beror på att barnet föddes några veckor tidigt, och därför skulle det ju vara helt fel att korrigera. Full av förhoppning skrev 2009-04-13 20:12:36 följande: OK, spydighet känns lite omoget, men min poäng är att de inte ens korrigerar min son som är född i v.24+1 längre, och han är fyra, men enligt erat sätt att tänka inte fyra år än alltså. De i Uppsala, som knappast är noviser på ämnet, anser att barn ska vara ikapp då, och inte korrigeras längre, detta då korrigeringen leder till att människor rycker på axlarna och hänvisar till den tidiga förlossningen, istället för att fråga sig varför ett barn vid en viss ålder inte klarar av vissa saker.
    En älva och ett mirakel
Svar på tråden Prematura barn och dess utveckling - vad har era läkare sagt?