Inlägg från: M Y L F |Visa alla inlägg
  • M Y L F

tryckkokare

Nu tänker jag puffa upp denna tråden, för varför tar inte varenda svensk sig råd att köpa en tryck kokare? Vilket tid vi sparar i våran barnfamilj. En nöt köttgryta kokade vi ihop på endast 30 minuter! Då var förberedelserna kanske 10 minuter. Så 40 minuter för en middag med gryta. En sådan här måltid går annars på lätt 1½-2 timmar. Nu skall jag köpa en mindre modell 4 liters som man kan ha och koka grönsakerna i.

Jag trodde att det var bluff och båg men jag tar tillbaks och sväljer halm hatten.

Vi köpte våran en grepps kockare på 6 liter inkl frakt för under 1300 kr på olaring.

• M Y L F
    levandecharader skrev 2009-04-09 12:41:13 följande:
    Kan bara hålla med, varför har inte alla en!Vi har köpt en utomlands nu, en stor som bara kostade 400:- och funkar kanon bra . Synd att dom ska vara så dyra i Sverige bara
    Jag tror dock att om fler inser hur bra en tyck kokare egentligen är så kommer det komma fler modeller och fler fabrikatörer och då pressas ju priserna.

Våran på 6 liter som kostade runt 1300 får ändå räknas som en väldigt billig om man kollar vad dom kostar hos olika levereantörer.

Ikea har visst en gång i tiden salu fört tryck kokare, den kan man ju hoppas att dom tar upp igen.
Svar på tråden tryckkokare