• AW76

hur få 4½ åring å sluta bajsa i blöja

Samma här! Fast min son är 3.5 år. Han har varit torr i nästan 1 år. Jag tänkte senast igår "bara han inte håller på o bajsar i blöja tills han är 4-5 år".

Så loggar man in på fl och får se denna rubrik Gud jag vill verkligen inte att han ska hålla på så länge. Men vi har också testat ALLT. Kan tyvärr inte säga att blöjor är slut eftersom han har en lillasyster på 1 år.

Mitt hopp står till att han blir inspirerad när han börjar på storbarnsavdelning i höst. Men jag vet inte.. det finns barn som bajsar på toa nu på hans avdelning och när jag frågade om han ville prova att bajsa på dagistoan så sa han bara ett självklart "nej". "När ska du börja bajsa på toa då"? frågade jag. "När jag blir vuxen" fick jag till svar. Suck!

• AW76

Mutor har inte funkat för oss. Vi har hängt upp presenter på toaväggen som en påminnelse om att han får dem när han bajsar på toa. En gång provade han faktiskt och det kom lite bajs i toan. Han fick då en present (en Bamseklocka som han innan hade suktat länge efter. Äldre kusinen hade likadan ) men nästa gång var den ingenting värd och han vägrade gå på toa. Godis har inte heller funkat.

Han har sagt att han tycker det är läskigt att sitta på toa och bajsa. Vi har toaring, det hjälper inte. Tror han har svårt att sitta och trycka ut bajset helt enkelt, att det är det som är läskigt för honom.

Svar på tråden hur få 4½ åring å sluta bajsa i blöja