• san0

Min hund svalde en hel majskolv! :O

Jag har en grand danoiskille som är strax över året. Han är verkligen mitt allt och han är med mig precis överallt!

Han har alltid varit väldigt glupsk och älskar mat. Det har ju gjort att man fått sätta vissa gränser då han annars äter mkt mer än vad som är bra för hans mage.

Nå, sagt och gjort... Idag kokade jag majskolvar till middagen. Efter att man gnagt bort majset så slängde jag så klart kolven.. men, jag stängde inte igen skåpdörren till soptunnan. Så, som ni säkert listat ut så var min mattokige nisse där och rotade. Snabb som jag var så for jag dit och drog ut han från skåpet.. och då såg jag att han svalde majskolven, HEL! :S

Undra om det är så att magen klarar av att smälta den där kolven? Är lite orolig med tanke på att grandisar har så känsliga magar.. Har ni varit med om något liknande?

• Svar på tråden Min hund svalde en hel majskolv! :O
  • san0
    Svar på #39
    Att jag fortfarande ska avvakta. Eftersom att han har bajsat och inte kräks upp maten och vattnet han får så går ju systemet runt i magen så att säga. Det är inte något stock, än så länge. Jag ska alldeles strax gå ut med honom här igen på gården och se om han gör nummer två.
  • vackrastarflow
    san0 skrev 2009-03-05 19:36:48 följande:
    Att jag fortfarande ska avvakta. Eftersom att han har bajsat och inte kräks upp maten och vattnet han får så går ju systemet runt i magen så att säga. Det är inte något stock, än så länge. Jag ska alldeles strax gå ut med honom här igen på gården och se om han gör nummer två.
    jag hoppas på en väldigt stor nummer två då
  • Lillanonna
    san0 skrev 2009-03-05 19:35:37 följande:
    Ja du ser, vad hundar käkar upp allt möjligt... Jag är en hel drös lugnare nu än vad jag var igår. Det är som min sambo säger, man kan inte gå omkring och må dåligt så länge hunden mår bra. Och det är ju sant... Visar han tecken på att ha ont så är det självkart att man reagerar och söker hjälp. Men så som han är nu.. just nu ligger han här på mattan och sover som en stock. Han har varit ute och busat här för inte så länge sedan och det är verkligen krut i honom.. han är sig lik. Ska hålla er uppdaterade ikväll, ifall det händer någonting oväntat. om det är så att det tittar ut en majskolv eller så.. *L*
    Va skönt att han mår bra! De kommer säkerligen gå super... =)
  • san0
    vackrastarflow skrev 2009-03-05 19:38:38 följande:
    jag hoppas på en väldigt stor nummer två då
    Haha, samma här. Man kan ju försöka se det ur en komisk vinkel för att underlätta det här också.. han lär få krysta en hel del innan han får ut den där kolven. Som tur var så var det en konserverad majskolv, alltså den var inte så stor som en majskolv KAN vara.. om det nu är till någon tröst, vilket det inte är då dom kan fastna ändå hur som helst.
  • Miiniii

du kan ju alltid ringa vetrinären o fråga dom? om du ska komma in med honom eller du kan ju få andra råd kostar ju inget att ringa dom. Har en hund oxå han visar aldrig att han har ont.en gång bröt han tån men han visade inget hoppade runt som vanligt o var glad, så ring vetrinären o fråga bara så det inte är något ändå =( kramar

• Lillanonna
    san0 skrev 2009-03-05 19:41:48 följande:
    Haha, samma här. Man kan ju försöka se det ur en komisk vinkel för att underlätta det här också.. han lär få krysta en hel del innan han får ut den där kolven. Som tur var så var det en konserverad majskolv, alltså den var inte så stor som en majskolv KAN vara.. om det nu är till någon tröst, vilket det inte är då dom kan fastna ändå hur som helst.
    Hahaha...nä stackarn! Men gud vilken bild jag fick i huvudet! Ne hahahaha...
  • dogcatbird

Det kan ta ett tag innan det visar sig att det ligger grejer i magen... Min ena hund började spy blod. Hon blev undersökt och det visade sig att hon hade en bit plastfotboll 7x10 cm i magsäcken som växt fast i väggen på magsäcken... Hon hade svalt den ca tre månader tidigare. Det kostade 14.000 att operera - tur man har Agria...

• vackrastarflow

Hur gick det TS? Blev det nåt stort?

• LabLover

Ja, hur har det gått?

Min ena hund åt upp en använd kondom en gång. Den kom ut utan komplikationer men jag var allt lite nervös.

Samma hund åt en gång upp en majskolv hon också men kräktes faktiskt upp den!

♥ Underbara döttrar födda 2005 & 2008 ♥
Svar på tråden Min hund svalde en hel majskolv! :O