Skära bort leverfläck själv?
Jag har en liten utstående ful leverfläck som sitter nästan mellan benen. Inte cancertypen. Vågar jag skära bort den själv med ett steriliserat rakblad? Det kan väl inte vara farligt eller?
Jag har en liten utstående ful leverfläck som sitter nästan mellan benen. Inte cancertypen. Vågar jag skära bort den själv med ett steriliserat rakblad? Det kan väl inte vara farligt eller?
Alltså, den är väldigt liten och av den utstående typen. D v s inte mycket av den sitter fast i resten av huden. Bara en liten skinnslamsa som knappt sitter fast alls! Har fött barn och spruckit därnere utan bedövning så jag tror inte detta kommer kännas så farligt. Finns det någon som har gjort något liknande?
Någon som jobbar inom vården av er? Nyfiken.
Har ingen lust att fläka ut mig inför någon, dessutom vore det så enkelt att snitta bort den själv. Men nu när alla tycker att jag är crazy som funderar på det så kanske jag ska lyssna på er... :)
Vad gäller platta leverfläckar så bör de nog skäras bort och analyseras för att utesluta cancer helt.
Som flera ovan säger så verkar inte vc vilja ta bort av kosmetiska orsaker och skönhetssalong har jag nog inte råd att gå till. Så jag hoppas att knuten ska göra verkan! Nu har den suttit där i kanske 16 timmar men inget har hänt. Jag tror jag ska ta en sytråd och vrida om några varv till... Hoppas det funkar, annars vet jag inte hur jag ska få bort tråden...
Jag har också funderat på vad som händer med blodförsörjningen till området omkring. Om det finns risk att man knyter om t ex en nerv. Så jag skulle aldrig göra detta om det inte var en ytterst liten leverfläck med smal "hals"!
Vad jag har hört så är det inte någon cancerrisk med denna typ av leverfläck.
Ska uppdatera hur det går.
Måste erkänna att det blev så ömt så jag fixade inte att knyta en ny tråd. Det får bli vc i alla fall. Tråkigt slut på det här experimentet, men det funkar bara inte att gå omkring med en öm leverfläck precis i trosvecket. Aj aj, vad det skaver när man rör på sig! :)