Inlägg från: LizLiz76 |Visa alla inlägg
  • LizLiz76

15 förskottssemesterdagar som jag kan endast ta ut i mars ???

Jag har börjat min fasta anställning i slutet på februari, dvs i slutet på ett semesterår.
    Jag har rätt till 15 dagar förskottssemester som annars försvinner om jag inte tar ut dem i mars. Alltså hallå!!! Hur dumt är det inte?

Men frågan är ändå, att det är då semester mars månad ut o jag har precis fattat att om jag inte tar ut dem så försvinner dem. Kan jag stega in till chefen idag och begära semester mars ut med början på måndag? Har jag rätt till det??

(Jag fick infot om semesterdagar från löneavd. så chefen har nog inte så stor koll hur många dagar jag har).

• Svar på tråden 15 förskottssemesterdagar som jag kan endast ta ut i mars ???
  • LizLiz76

Fråga mig inte hur jag kan ha så många förskottsdagar (som är alltså betalda), vi har nåt bra avtal antar jag.. I alla fall så har de anställt 5 andra också under senare tiden och de hade också massa dagar som ska försvinna och alla ville ta ut så chefen fick säga nej till att ta ut alla, annars hade halva avdelningen försvunnit iväg under mars.
    Jag fick ta ut 8 dagar till slut så 7 st kommer att försvinna.
    Efter 1:a april har jag 25 betalda dagar igen. Återigen, fråga mig inte om reglerna, jag har pratat med vår RM chef men förstår inte riktigt varför eller hur det funkar. I alla fall har vi det bra som jag har fattat.

Svar på tråden 15 förskottssemesterdagar som jag kan endast ta ut i mars ???