• Sofia71

~~~~~~~~ Akupunkturtråden del 8 ~~~~~~

Fortsättning på tråden för oss som går på akupunktur för att förhoppningsvis bli gravida! 2009 ska bli vårt år!

Behandlingslistor
    Del 1: www.familjeliv.se/Forum-7-125/m34842276.html
    Del 2: www.familjeliv.se/Forum-7-125/m39013550.html

Tidigare trådar:
    Del 1: www.familjeliv.se/Forum-7-125/m22473052.html
    Del 2: www.familjeliv.se/Forum-7-125/m25545583.html
    Del 3: www.familjeliv.se/Forum-7-125/m28382276.html
    Del 4: www.familjeliv.se/Forum-7-125/m31291834.html
    Del 5: www.familjeliv.se/Forum-7-125/m33861642.html
    Del 6: www.familjeliv.se/Forum-7-125/m36603741.html
    Del7: www.familjeliv.se/Forum-7-125/m39460578.html

• Svar på tråden ~~~~~~~~ Akupunkturtråden del 8 ~~~~~~
  • York

Jag har hittat en sida på nätet där det står lite om hur många gånger och när man ska gå på akupunktur/zonterapi vid IVF www.akupunktur.se  tryck sen på behandlingar. Kram York

• callimero
    Piggelin72 skrev 2009-05-20 14:52:43 följande:
    Hörde just på P4 och en avslappnings forskar på Karlstads universitet som forska på på spikmattans effekter och hon sa att deras rekommendationer är att Gravida inte använder sig av Spikmattan under graviditeten. Bra att ha i åtanke kanske.
    Nu är shaktimattan undanstuvad i låda Piggelin. Ruvar nu på två små praktexemplar! 
    {#lang_emotions_smile}
    Usch, dessa sommarstängningar är oerhört frustrerande! Kroppen och längtan efter att komma igång på nytt tar ju inte ledigt. Hoppas det finns en liten chans att ni ändå hinner med ett FET innan. Annars är ju sommaren en bra tid att ladda om och komma i fin form. Kram till dig. {#lang_emotions_heart}
  • Lapinette

Härligt Kalimero! Hur många blev det till frysen? ... inte för att det spelar någon roll för nu ska det ju bli tvillingar!

• Missne

Nu har jag plockat fram shaktimattan igen efter att ha testat minus . Ska väl även börja med akupunktur igen men måste hitta nån som kan hjälpa mig. Har ju testat tre-fyra olika här i Linköping och är inte supernöjd med nån. Vid förra IVFet i februari fick jag inte fram nåt ägg av toppkvalitet trots att jag gått mycket på akupunktur. Nu vid sista IVFet gick jag inte alls på akupunktur och då fick jag lika få ägg men ett var av toppkvalitet. Var ju olika metoder och mediciner men man undrar ju om det var slumpen som gjorde skillnaden. Ska till Stockholm flera gånger framöver, vem kan ni rekommendera där? De verkar ju vara lite mer specialicerade på barnlöshet där.

• callimero

Noll till frysen. Känns som en lyx jag aldrig kommer att komma i närheten av. Jag har vid 3 försök fått 7-8 blåsor varav 4 det är ägg i och 2 blir fint befruktade, nu bättre än någonsin så jag är glad!

• Vinteräpple

Grattis Kalimero! Vad spännande med två också! Ta hand om dig och njut i solen (eeeh, det spöregnar visserligen här i stockholm... men solen kommer nog imogon!) Här ska det bli tvillingar!

• Sofia71

Bullen: Mina bröst ömmade till och från ...ja, det gör de faktiskt fortfarande. Senaste 4-5 veckorna har de varit superömma och STORA men nu har det skedet också lugnat ner sig och de ömmar inte alls. Skit i brösten, var glad åt ditt pluss istälelt!

Stor kram till Missne och Piggelin!

Håller tummarna för dina två Kalimero!

• Bullen73

Piggelin och Missne: Kramar om er varmt och länge!

Tack Sofia! Ja, det är verkligen från och till. Precis, jag skall vara glad åt plusset!

Kalimero: grattis till tvillingruvningen!

• inga76

Hej på er,

vad tråkigt att läsa om minus i tråden! Hoppas att ni har det efter omständigheterna bra, att ni blir lite ompysslade och kan njuta en smula av syrenerna och allt annat som blommar nu.

Nu har jag varit på min första session hos Lei Wang i Göteborg. Det var verkligen något annat än när jag provat akupunktur tidigare. Då har det iofs varit för betydligt mer begränsade problem än PCO... Jag fick jättemånga nålar. Det var skönt att ligga där, men jag var helt groggy efteråt, orkade knappt cykla till jobbet! Och nu sitter jag här och mår nästan lite illa. Brukar det bli så?

Hon satte också några små lappar eller vad man ska kalla det på örat, som jag ska trycka på minst 6x20 ggr per dag i 6 dagar. Det gjorde verkligen ont! Någon som provat samma? Gör det mindre ont efter ett tag?

• Lapinette

inga - efter min första akupunkturomgång och då hade jag bara nålarna i ca 20 min var jag totalt död. Försökte sitta och jobba (hemifrån) men nickade till hela tiden så tillslut gick jag och la mig och sov i 1 1/2 timma. Att man känner sig groggy är inte alls onormalt.

Bullen - grattis till plusset!!!

Ego - i helgen kom mensen... jag undrar varför man/jag hoppas varje månad. Helt otroligt att man tror att den ska utebli efter en så där 33 försök. Ska kontakta CvL och säga till att det blir FET om två veckor.

Svar på tråden ~~~~~~~~ Akupunkturtråden del 8 ~~~~~~