Preemisar i skolan
Är det fler än jag som vill ventilera ev. svårigheter våra preemisar kan ha i skolan?
Är det fler än jag som vill ventilera ev. svårigheter våra preemisar kan ha i skolan?
Vad arg man blir när man hör sådant här. Skolan ska vara anpassad till barnen, inte tvärtom!!!
I flera år har jag försökt att få skolan att ge min son extra hjälp, men då han är väldigt "smart" har de inte förstått allvaret i hans problem. Man kan faktiskt ha enorma problem i skolan utan att vara svag i ämnena.
Nu äntligen har han en lärare som förstått och jag har även fått med mig läkare osv, men han har fått lida länge och det är inte över än!
Är du säker på att du behöver hjälp? Är det något ni kan leva med? Alla behöver inte vara lika, man kan vara underbar ändå!
Jag skulle nog vänta till skolåldern om det inte är ett påtagligt problem.
Jag skulle gissa på att det beror på att de är prematurer eftersom hjärnan inte är utvecklad då. Men någon annan kanske vet mer?!
Jag vill tillägga att min son alltid har varit sen i grovmotoriken samt haft koncentrations svårigheter sedan han föddes, när han hade enbart dessa symtom skyllde jag det aldrig på att han föddes för tidigt, det var i samband med allt annat som jag och läkarna kunde lägga i hop ett och ett.
Bite me: Jag blir riktigt irriterad av ditt inlägg. En klasskompis till min son har en lättare cp-skada som följd av att hon föddes i v.33 för 13 år sedan.