• Knixie

Blödning efter cellprov...? :-(

jag blödde från och till i en månad efter cellprovet som jag tog i v 10 Men de sa att de va normalt... 
     MEN när jag va i v 14 blödde jag så mycket så jag fick åka in akut. Blödde fårn livmoderhalsen såret ville inte läka.. Läkaren skaka på huvudet för kärringen som gjorde cellprovet gick för hårt åt på mig...
    Bäbisen mådde bra och han pänsla på någe på livmoderhalsen (SVED SOM F*N) och la in någon bobbulstuss så slutade det blöda efter 2 dagar.

• Knixie

Vet inte varför de gör de när man är gravid... man är ju extra känslig då också.
    ja vist man blir ju toknervig så fort man blöder även om man inte haft missfall.

Hittade det här http://www.vardguiden.se/templates/Article.aspx?ArticleID=3359 vet inte om de är till någon hjälp...
    Kan jag ta cellprov om jag är gravid?

Ja, om cellprovet tas före den femtonde graviditetsveckan. Cellprov tagna senare under graviditeten kan ge ett missvisande provsvar varför man inte rekommenderar detta. Cellprovtagning är inte skadligt under graviditeten.

• Knixie
    Svar på #15
    Vad bra då ska jag neka till att göra cellprov om jag blir gravid igen...
    Aldirg mer cellprov när jag är gravid.
  • Knixie

Jag fick åka in till gynakuten när jag blödde så mycket som du gör anu. Åk in och kolla de kanske kan pensla på sånt där som de gjorde på mig.
    har du slidkatarr på de (vanligare en man tror ) så kommer de inte slutas blöda för att du är irriterad så jag tycker du ska åka in om du blöder så mycket... jag hade inte väntat. Ring gynakuten...

• Knixie

Ja de är ju de som oroar en att man blöder så mycket man tänker ju på de hela tiden.. säag till en gravid kvinna att de är ingen fara att du blöder är ju helgalet...
    Men kan ju inte ens sova... eller konsentrera sig på någe annat...

Iof så blödde jag upp till en månad efter cellprovet...
    och du har ju nyss gjort cellprovet...

Men bara de att man blöder är ju psykiskt påfrestande.

• Knixie

KOm en sor mängt på morgon för mig också de är för att man legat och samlat på sig typ...

Du blöder nog pga cellprovet och inte av MF men man är ju endå orolig så jag förstår dig.

har också haft ett MF men då viste jag inte att jag var gravid...

Svar på tråden Blödning efter cellprov...? :-(