• Anonym

Utslag under läppen, fjärde året i rad, vad kan detta vara ?????

Låter som herpes. Det bryter ofta ut med regelbundna mellanrum. Det skulle kunna vara så att du är trött och stressad efter jul och nyår och då poppar det upp.

• Anonym

Prickar som pirrar och som blir till blåsor och sen sår, det är herpes i ett nötskal. det finns medel på apoteket och på hälsokosten. Fast jag skulle nog gå till doktorn och kolla eftersom det sitter på huden och inte på läpparna. Det kan bli otäcka sår.
    Tänk på att det är j-vligt smittsamt!

• Anonym
    Anonym (svinkoppor??) skrev 2009-03-07 10:27:38 följande:
    Jag har tänkt på herpes men tänkt att det inte kan vara det. Har aldrig haft munsår eller könsherpes.Dessutom har ingen av mina pojkvänner fått/haft herpes.
    Herpes som sitter på kroppen är av en annan typ än könsherpes och munherpes som sitter på slemhinnor. Jag skulle gå till doktorn om jag var du.
  • Anonym
    Anonym (svinkoppor??) skrev 2009-03-07 10:27:38 följande:
    Jag har tänkt på herpes men tänkt att det inte kan vara det. Har aldrig haft munsår eller könsherpes.Dessutom har ingen av mina pojkvänner fått/haft herpes.
    En av dina pojkvänner har nog haft det eftersom du blivt smittad av någon. Herpes smitar vi hudkontakt, så antagligen är det någon som pussat dig som smittat dig.
  • Anonym
    Anonym (svinkoppor??) skrev 2009-03-07 15:30:02 följande:
    Ingen av dem jag kysst har haft munsår/herpes. Okej... men det är ju tusen år väntetid på vårdcentralen.Utslaget har alltid försvunnit av sig själv inom nån eller ngr veckor.Men denna gången ska jag INTE pilla, så det kanske slipper bli en såndär fin sårskorpa.
    Är det herpes så blir det en sårskorpa vare sig du pillar eller ej. Det finns Anti eller Herstat på Apoteket som lindrar!
Svar på tråden Utslag under läppen, fjärde året i rad, vad kan detta vara ?????