• Anonym (undrar)

rosor till honom....

Nä...det är inget problem egentligen...men visste inte vart jag skulle lägga den här tråden.

Bara undrar hur ni gjort när eran sambo fyllt år....har ni gett honom rosor då?

Jag undrar hur jag ska göra nu när min sambo fyller år snart...

Han fyller jämt...men han har aldrig gett mig 3 röda rosor...och sagt att han älskar mig...

Hm...hur ska jag göra....hade velat att han skrev det på ett kort och jag fick röda rosor av honom först...

Det känns lite konstigt att jag ska ge honom den kärleksförklaringen först....

Vet inte om han ens uppskattar det...men det tror jag...

Känns lite pinsamt, men ändå konstigt att inte ge rosor till honom eftersom han fyller jämt och så...

Vi har varit tillsammans i 1 år ungefär.

Han är lite dålig på att visa mig uppskattning....om ni förstår...

• Svar på tråden rosor till honom....
  • koje

Jag har gett min man rosor massor av gånger.

När vi precis träffats så gav vi varanda rosor den 14e varje månad fram tills att han ryckte in i lumpen för då var det bara jag som tjänade pengar och när den 14e var mitt i veckan o han inte var hemma då skickade jag rosor till regementet. Gjorde det ett par gånger. Sen när vi firade läder bröllop då gav jag onom en rosenbukett med läder snören i. Vi sprar alla blommer vi ger varann.

Nog tycker jag att du kan ge honom rosor. Han kanske e rädd för att göra fel precis som du känner. Så ta du första steget och ge honom blommorna.

Kram

• mliten

Är ni sambos och varit tillsammans ett år utan att säga "jag älskar dig"...eller läser jag knäppt?

• Alfonsina

mliten, jag undrar också! Låter ju helt sanslöst, hur har man då hamnar i sambolivet?

Men TS, du gav mig lite inspiration till nästa vecka då min sambo fyller år, klart han ska få blommor. Kankse inte rosor... eller varför inte?

• Danbala

Jag förstår inte...

Varför skulle han ge dig en viss kärleksförklaring först? Varför kan inte du vara först?

Jag begriper verkligen inte.

• clarra

Jag gav min pojkvän rosor och ett gulligt kort när vi varit ihop ett tag men reaktionen blev inte den jag hoppats på. Han tyckte det känndes konstigt att få blommor/presenter eftersom han anser att det är killens "sak" att ge tjejen blommol och dyl.

Har inte vågat ge honom blommor sen dess...

• hobnob

Håller med Danbala. Varför känns det bättre om han skulle varit först med en kärleksförklaring?

• JsN

Varför skulle män bli mindre glada för blommor och kärleksförklaringar än kvinnor? Eftersom jag tycker om att få blommor och jag vet att min make också uppskattar detsamma så köper jag självklart blommor till honom ibland!

• Danbala

clarra:
    Mysko kille! Vill han bara ha skruvmejslar inslagna i brunt papper, eller?

• silhuett

Jag fick min första ros av mannen innan vi ens blivit ihop Så jag förstår inte hur det skulle vara pinsamt att du ger din kille rosor när ni har varit ihop i ett helt år??

Tycker absolut du kan ge honom rosor! Jag har köpt rosor åt min man, han blev bara glad

• Ejnie

Det är väl individuellt, min gubbe gillar t.ex. inte blommor speciellt mycket så han får EN blomma t.ex. på sin födelsedag med paketen. Själv gillar jag det mer så jag får fler. Det rä ju meningslöst att köpa _många_ blommor till någon som inte uppskattar det.

F.ö. vill jag föreslå att du berättar för honom att du tycker det är viktigt att få blommor och sånt ibland - och sen får han lösa det. Men berättar du inte kan du inte räkna med att det går av sig själv om han inte är lagd åt det hållet att han är bra på blommor och små presenter utan orsak.

Svar på tråden rosor till honom....