• Anonym (undrar)

rosor till honom....

Nä...det är inget problem egentligen...men visste inte vart jag skulle lägga den här tråden.

Bara undrar hur ni gjort när eran sambo fyllt år....har ni gett honom rosor då?

Jag undrar hur jag ska göra nu när min sambo fyller år snart...

Han fyller jämt...men han har aldrig gett mig 3 röda rosor...och sagt att han älskar mig...

Hm...hur ska jag göra....hade velat att han skrev det på ett kort och jag fick röda rosor av honom först...

Det känns lite konstigt att jag ska ge honom den kärleksförklaringen först....

Vet inte om han ens uppskattar det...men det tror jag...

Känns lite pinsamt, men ändå konstigt att inte ge rosor till honom eftersom han fyller jämt och så...

Vi har varit tillsammans i 1 år ungefär.

Han är lite dålig på att visa mig uppskattning....om ni förstår...

• Svar på tråden rosor till honom....
  • Älskarlivet

Min nuvarande är lite dåligt på att ge blommor och presenter spontant. Givetvis får jag presenter när jag fyller år/julen.

Jag däremot ger honom ofta presenter, dels för att jag tänker på det och tycker det är kul att ge och dels för jag har mer pengar än honom så jag har möjlighet att göra det mer spontant.

Men har ni varit tillsammans i 1 år utan att säga "jag älskar dig" så kan jag inte låta blir att undra....

Sen tycker jag som så många andra här att självklart behöver itne ahn vara dne som säger det först!

Jag sa det till min kille först ... tror det var en fredag... det kom väldigt spontant från mig, inget jag planerat att säga.
    Patrik sa INTE det tillbaka... Kankse inte passade iof då jag sa det mitt i en mening .... typ "Men jag älskar ju dig fast....osv"...

Men ett par dagar senare så drog han av ett blad från en krukväxt och sa "I löv you". Alltså lövet från blomman.... Love you... löv you... lite gulligt faktiskt

• blip

använder ni inte ordet älska fastän ni varit ihop i ett år??

klart han uppskattar det, det är tanken som räknas...

• Anonym (undrar)

Tack för era svar. :)

Han är inte mycket för att säga romantiska saker....

Han har bara sagt att typ....jamen vi älskar ju varandra...när han har varit full...

Han är inte van att säga sånt...

Men märker att han blir mer och mer kärelksfull på andra sett....

Väntar bara på att han spontant ska säga... jag älskar dig....

Därför säger jag inte något heller...tokigt va....

Det är därför det är känns lite konstigt för mig att köpa 3 rosor till honom, som jag alltid har gjort förut i tidigare förhållanden.

Men jag älskar ju honom med, men det känns lite pinsamt eftersom jag ville at han skulle ge och säga det till mig först ju...ja att han skulle få ge mig en käleksförklaring först...

Förstår ni?....

• en vanlig jävla muffins

men.. tänk om han känner samma..
    Tänk om han väntar på att DU ska säga det först?

• Anonym (undrar)

Det känns lite förstort att ge röda rosor och skriva jag älskar dig i kortet...

När han aldrig gjort något sånt till mig ju....

Jag väntar fortfarande på lite uppvakning av honom ju...

Han vet inte hur man gör riktigt verkar det som...men jag tror han vill visa mig...

Det är därför jag inte vet hur han skulle tycka om han fick rosor av mig först innan han gett det till mig först... Jo...jag har fått en röd ros av honom när vi var på en fest/marknad....där dom sålde dom och det var nu i helgen som var....men det var en som kom fram och frågade honom om han ville köpa en till mig... :)

Men det känns ju ändo mer konstigt för mig om jag inte skulle ge honom rosor när han fylller jämt ju...

Så han får nog rosor av mig ändå...men jag vet att alla som kommer kommer läsa på kortet och så...

Därför hade jag uppskattat om det kändes mer naturligt för mig...nu känns det som jag är killen som ger komplimanger...och inte får några själv på någotvis....

Förstår ni?....

• Älskarlivet

Måste bara tillägga att tre röda rosor betyder inte "jag älskar dig" på blomspråk..... (bara en liten parantes...)

• hobnob

TS: Men det låter ju som om du beter dig precis exakt som din pojkvän. Ingen av er säger "jag älskar dig" eller ger blommor eller komplimanger.
    Varför väntar du??? Varför ska killen vara den som först säger att han älskar dig?
    Han kanske tycker lika om dig, att du har svårt för att uttrycka känslor, och därför håller han tillbaka.
    Det är verkligen "stenålders" att förvänta sig att mannen alltid ska uppvakta och smickra först.
    Försök lämna det där med vem som bör säga vad först, och var bara ärlig.
    Känner du att du älskar honom, så säg det då! Han blir antagligen jätteglad!

• mliten

Erm...ni bor ju ihop Jag tror nog att era vänner tycker det är ganska naturligt att det står så på kortet då
    Överraska honom! Vem vet vad som lossnar mellan er?

• Anonym (undrar)

Jo...han ska få tre röda rosor av mig...har jag bestämt nu... :)

Älskar livet: Men är det säkert att tre röda rosor inte betyder jag älskar dig?...
    Det har jag alltid trott ju....

Snälla någon mer som vet?....

Tack för alla era svar. :)

• saralways

Nej det är riktigt, det är sju blommor(rosor) som betyder Jag älskar dig!
    Däremot betyder själva rosen som blomma jag älskar dig..
    Lite krångligt kanske,

Här har ni lite mer info....

hem.passagen.se/annalarsson83/blomsterspraket.html

Jag och min sambo ger varandra blommor då och då, och alltid på födelsedagar, han fick en fin bukett med bla Gerbera i lördags när han fyllde år och blev jätteglad!

Tycker inte att det är något konstigt att ge sin pojkvän blommor, bara mysigt!!

• Älskarlivet

Japp, det är 7 blommor som betyder Jag älskar dig. Men 3 går lika bra tycker jag . Det var mest jag som skulle vara viktigt och informera !

1 En blomma Du är mitt allt
    2 Två blommor Låt oss resa bort tillsammans
    3 Tre blommor När får jag träffa dig igen?
    4 Fyra blommor Jag ser upp till dig och är dig tacksam
    5 Fem blommor Jag gör vad som helst för dig
    6 Sex blommor Jag tvivlar på ditt ord
    7 Sju blommor Jag älskar dig
    8 Åtta blommor Jag förblir dig trogen intill döden
    9 Nio blommor Jag vill vara ensam med dig
    10 Tio blommor Vill du gifta dig med mig?

• Anonym (undrar)

Jamen dom flesta som älskar varandra ger ju 3 röda rosor tillvarandra ju...
    Eller har jag galet fel?....

Nu fick jag något nytt att tänka på ...*ler*

Ser tomt ut med bara en ju...när han fyller år....

• Danbala

Just tre rosor är ju som snyggt. Blomspråk behöver man ju inte bekymra sig över sådär jättemycket, dels finns det ju olika definitioner på vad som betyder vad beroende på vilken källa man hittar, dels är det ju så många som inte vet, utan bara blir glada över de vackra blommorna.

• Anonym (undrar)

Men brukar ni ge tre eller en ros till era älsklingar för att visa eran kärlek...vad är mest vanligt då?...

Tre har jag alltid trott...och har gett / fått förut med... :)

*skrattar* nu fick jag verkligen något att tänka på.... :)

• hobnob

Om du vill ge honom tre röda rosor så gör det! Jag tror inte alla tänker på blomsterspråket när de får blommor.
    Om du sen skriver "Jag älskar Dig" i kortet så spelar det väl ingen roll vad det betyder på blomsterspråket?! Han blir antagligen jätteglad hur många eller hur få rosor det än blir.

Lycka till!

• Älskarlivet

Jag tycker absolut att du ska ge 3 rosor. Det är ju det "officiciella" JAG ÄLSKAR DIG .

Ibland ger jag 3 ibland ger jag en stor, ibland ger jag bukett. Beror på om det är spontant eller inte och hur det ser ut i plånboken

• HelleGbg

köp 20 röda rosor och skicka blommogram till hans jobb.....det kan han aldrig tvivla på att det betyder Jag älskar dej

• Anonym (undrar)

Han fick 3 röda rosor och han blev jätte glad. :)

Svar på tråden rosor till honom....