Inlägg från: giz |Visa alla inlägg
  • giz

fodervärdsavtal

ngn som är duktig på att skriva ett fodervärdsavtal på hund?
    kontraktet ska gälla 2 år för att efter det året övergå till ett överlåtande.

arghhh är många år sen jag skrev födervärdsavtal och självklart har jag inte malarna kvar.... 

finns vissa saker som ska vara med men sen då..... ngt mer jag ska tänka på än namn på ägaren+ personnr, namn på mej + personnr
    chipnr på hunden + namn + födelsenr
    längden på avtalet (från datum- till datum)
    och mina små krav....

har jag missat ngt?

• Svar på tråden fodervärdsavtal
  • giz
    mm satt å titta på den men kändes så fodervärds aktig (med avel osv)
    så här fundra jag på:
    I dag den 21aug-05 lämnas hunden Laika  (chipnr: *************)

till:________________________________________
    Detta avtal löper fram till 070821 och kommer att automatiskt övergå till överlåtande av hunden Laika vid det datumet.
    Fodervärden bär då ansvaret att kontakta Ägaren för ägarbyte.

Laika får inte avlivas, lämnas på foder/ges bort eller säljas utan att ägaren kontaktas och godkänner alt tar tbx hunden.
    Parning är inte aktuellt och fodervärden förbinder sej att fullfölja att inga mera kullar tas från Laika.
    vid misstanke om vanvård/vantrivsel så har ägaren rätt att hämta hunden med 12 timmars varsel (undantag då det anses som en allvarlig situation, då gäller inget varsel)
    vet kostnader, mat och försäkring m.m. betalas av fodervärden.... allt ekonomiskt ansvar avsägs från ägaren under avtalets varande.
    är jag för hård? glömt ngt? helt pucko övriga krav?
  • giz
    känner att det känns bättre med ett foder avtal i början än att sälja/överlåta henne direkt....... troligen bara jag som är fjantig
  • giz
    jaaaaaa där var ordet jag menade med fodervärd...... tack bels
    *giz notera att aldrig skriva viktiga saker före kl 12 i fortsättningen*
Svar på tråden fodervärdsavtal