• Asak

Fullmåne = Förlossning?

Ja, just precis! Fullmåne på onsdag! Är det verkligen så att det kan "hjälpa till"? BM hävdar det, jag har ingen aning... Men man kan ju hoppas!

• Svar på tråden Fullmåne = Förlossning?
  • Asak

Aha! Då är det väl bara att hålla tummarna då! Trött på sega förvärkar nu... Går så sakta att öppna sej... =(

• Asak

Jo, jag såg när jag var inne och blev stoppad förra veckan att månarna var markerade.... Tänkte det samma, varför inte oss när månen påverkar hela havet!

• Asak

Får väl meddela efteråt! =)

• Asak

Tufft! Det var tydligen fullmåne den 25 januari 2005, dottern är född den 27:e! Hade jag inte ens tänkt på! Hoppas på repris....

• Asak

Nej, men man kan väl få hoppas! :)

• Asak
    Svea7208 skrev 2009-03-10 18:45:05 följande:
    Jag fick vårt förra barn vid fullmåne. Jag tror både att det är skrock och inte. Jg är väldigt känslig för fullmånen annars och det är ju inte så konstigt egentligen. Månens dragningskraft på vatten känner vi ju alla till och vi bär ju omkring på en massa vatten i våra kroppar. Och flera liter extra just nu ju.Jag har BF om 2 veckor så jag hoppas verkligen på månens inverkan på vattnet.Men man måste nog tro på månens inverkan för att det ska fungera också.Jag har även hört att barn födda vid fullmåne blir små vildar.....
    Hmmm.. Det där med vildar kan stämma! Dottern är fläckvis lite halvgalen (på ett positivt sätt!)
  • Asak

fullmånen ska vara i dag, den 11:e, enligt almanackan... Har haft teckenblödningar sedan i går morse, massa SD och allmänt ont.. Får väl se vad som händer!

• Asak

Dumma värkar som inte vill bli regelbundna.... =(

• Asak

Yes!!!
    Har just kommit hem efter att ha tagit lite semester på patienthotellet i Karlstad.
    Fick en liten son kl 11.18 den 12:e mars! Hade oregelbundna värkar under natten och framåt 4 så tyckte jag nog att jag ville in ändå. Var nere i Karlstad kl 6 och då var det i full gång! Han är född 38 +2!
    Kanske måste skicka ett litet tack till månen ändå? =)

Svar på tråden Fullmåne = Förlossning?