• Asak

Fullmåne = Förlossning?

Ja, just precis! Fullmåne på onsdag! Är det verkligen så att det kan "hjälpa till"? BM hävdar det, jag har ingen aning... Men man kan ju hoppas!

• Svar på tråden Fullmåne = Förlossning?
  • KlasStures mamma

När syrran födde så var det strax efter fullmåne. Hon frågade bm där och då fick hon till svar att om barnet var redo och det ändå skulle ha skett inom någon dag så sker det vi fullmåne. Det är väl inget som är bekräftat av forskare. Men de barnmorskorna var fullt och fast övertygade om detta!

• Asak

Aha! Då är det väl bara att hålla tummarna då! Trött på sega förvärkar nu... Går så sakta att öppna sej... =(

• S168

Hej,
    Japp stämmer bra! När jag var på BB så hade de tom ett schema på väggen över antalet förlossningar där det peekade vid varje fullmåne! Även jag fick då.

• Weeiii

Finns ju bevis för att månen påverkar vatten eftersom den styr tidvattnet, så det kanske har nåt med det att göra.
    så får väl hoppas att det påverkar dig så du får ut din bebis

• Asak

Jo, jag såg när jag var inne och blev stoppad förra veckan att månarna var markerade.... Tänkte det samma, varför inte oss när månen påverkar hela havet!

• emmsan123

Det låter ju bra att det kan påverka, jag såg att det är fullmåne en vecka innan mitt BF, på kusinens namnsdag dessutom. Jag håller tummarna för alla

Min finaste, Oskar 060329, lillebror Viktor väntas, BF 090614
  • Asak

Får väl meddela efteråt! =)

• emmsan123

Jag var inne och kollade i kalendern nu, för att se om det var fullmåne när sonen föddes, men det var faktiskt nymåne då! Så då går jag väl över tiden en vecka istället, om det ska upprepa sig

Min finaste, Oskar 060329, lillebror Viktor väntas, BF 090614
  • Asak

Tufft! Det var tydligen fullmåne den 25 januari 2005, dottern är född den 27:e! Hade jag inte ens tänkt på! Hoppas på repris....

• LinnIzabelle

Det har jag aldrig hört talas om förut! Men det ger mig lite hopp om att få föda på BF ;)

Min sambo har jämt sagt att han tror att vår bebis ska födas nu på onsdag och vi har beräknad födsel nu på torsdag, spännande ;)

Svar på tråden Fullmåne = Förlossning?