• Love2009

hepatos

har varit vaken hela natten pga extrem klåda och är nu rädd att jag fått Hepatos... kliar sticker lixom mest händer armar o fötter o ben...

hade Hepatos år 2000 då min dotter föddes samt 2005 när min andra dotter kom.. har FÖRTRÄNGT hur det är men har inte för mig att det kom såhär sent med nr 2 iaf?? Men vet inte.

Vad är det jag gör nu? Är i V.35 som tur är men orkar absolut inte gå 5v med sådan klåda kan verkligen inte somna - vad gör ni andra o hur snabbt kan man ta prover? Visst måste man vara fastande osv? *tänk hur fort man glömmer/förtränger*

• Love2009

Tar man fortf prover fastande? måste jag vänta t månd o ringa min BM för att få remiss el hur gör jag ? Det har kliat liite en vecka men som sagt inatt blev det ohållbart o nu när jag tror jag vet vad det är vill jag bara få det kollat direkt.

Någon som fått det sent som blivit igångsatt rätt omg? Imorg är jag i V.35+0 så det är ju turen i oturen att det kom så sent.... har varit rädd hela grav för att det ska komma.....nu när det är här har jag NOLL tålamod känner jag. Har haft ett sjukt illamående fram till v.25 sen foglossning o nu det här jag ORKAR INTE så är det

• Love2009

LindaPalm- va konstigt att du inte behövt vara fastande? Jag åkte in t Danderyd igår o dom tog prover men ville att jag skulle komma tillbaka imorg fastande o ta om dem. Verkar ju jätteskumt att det ska skilja så mellan sjukhusen. Eftersom man är uppe halva nätterna är det ju inte så det är helt problemfritt att va fastande även om man självklart ser till ova det. Frågan e bara varför det skiljer... Såg att ni bor i Märsta, vi bor i Uppl V-by så det är ju inte jättelångt mellan heller....

Ja vi får se va de säger imorg efter proverna e tagna, mitt järnvärde låg på 95 vilket inte e så bra heller så jag ska nog få järn imorg oxå... har legat hela helgen i sängen är sååååå trött

• Love2009

Mos- jag går oxå på spec MVC på danderyd och var o tog prover igår morse... det var jätteviktigt att vara fastande så visst är det konstigt att det kan skilja?

Dom sa att om man inte är fastande visar proverna felaktigt resultat.

Nu visade mina leverprover lätt förhöjt medan gallsyrorna var normala fick jag veta idag. däremot är mitt järnvärde 95 och sköldkörtelproverna hade blivit sämre... mår verkligen inte bra nu. Är jättehes (pga sköldkörteln säger dom) o trött o allmänt dålig:(

Hoppas verkligen på igångsättning!!! Är iof bara i V.35+2 så jag får väl gå minst 3v till....*suck*

• Love2009

hur länge ska man orka det här???? kliar o kliar kan absolut inte sova jag blir allvarligt talat galen snart........... o gallsyreproverna va tom normala men inte levervärdena, fast d r gallsyran som är helt vägledande sa doktorn

SUCK

• Love2009

iii83- var går du någonstans? Jag går på spec mvc danderyd.

Nu ringde min BM o sa att jag skulle ta EKG då min puls är på 120 hela tiden och även göra tillväxt UL. "någon" skulle höra av sig men nu är det ju valborg o 1a maj så det kanske blir nästa vecka o här ligger jag helt förstörd av kliande sömnbrist o hjärtklappning. VAD gör man?

Dessutom underproducerar min sköldkörtel så alla mina slemhinnor är svullna o det kliar i halsen så jag hostar oxå hela nätterna o är hes GALEN är vad jag blir snart ......*snyft*

• Love2009

iii83- jag är i V.35+3 så några veckor till får jag nog gå iaf..........

• Love2009

men gud va läskigt. vilka värden va det som var dåliga? gallsyror? mina gallsyror är normala (8) tyckte jag dom sa. ska dit idag nu men det för att ta EKG mm jag har sådan hjärtklappning hela tiden

Hur mådde lilla Lilja när hon föddes V35+2?

• Love2009

jag har haft hepatos vid båda mina tidigare graviditeter men fött i normal tid ändå, blev igångsatt sist BF+4

Nu har klådan bara varit här en vecka och jag har tagit prov 2ggr hittils, ska ta nya måndag + att jag ska dit idag o göra CTG sen UL

jag vet ju sedan tidigare att klådan inte går över innan bebis är ute så därför kanske jag får lite extra panik den här gången, bara vetskapen om att det kan vara såhär 4v-6v får mig att bli galen.........

men för dig är det ju ännu värre som får det så tidigt stackars dig!!!!

jag är ändå "glad" att det kom så sent som i V-35 för mig

får väl se vad de säger efter idag just nu är jag bara så himla trött då jag inte sovit på en vecka känns d som

• Love2009

LindaPalm- jag äter Levaxin men fick igår reda på att värdena trots det blivit sämre.
    Idag ska jag ringa för ställningstagande till ev igångsättning. Kom hem kl4 inatt från förlossningen där jag blev inlagd pga misstanke om propp i lungan.. vilket visade sig vara fel efter lungröntgen.

Svar på tråden hepatos