• Love2009

hepatos

iii83- ännu mer stackars dig!! Jag är ju iaf i V.36 så jag kan ju bli igångsatt om det är så. Lider med dig verkligen.

Själv åkte jag in igår kl.13 till spec MVC och efter många provtagningar o vändor blev jag "inlagd" på förlossningen (!) över natten o lungröntgen gjordes.. men sen inatt kl 3 blev jag hemskickad med rådet att sova o ringa idag för ev ställningstagande t igångsättning.

Dom undersökte mig innan jag åkte hem o jag va öppen 2cm o cervix nästan utplånad - har du några tips inför att jag ringer nu vad ska jag säga?? VILL bli igångsatt jag orkar inte mer nu:(

• Love2009

iii83- tack så mkt för info o råd jag ska ringa nu - återkommer om vad dom sa.....

• Love2009

Fröken Juni - i vilken vecka blev du igångsatt o hur gick det med förlossning o hur mådde bebis?

Jag väntar besked om jag ska bli det är i V.35+4 idag

• Love2009

jag trodde jag skulle bli igångsatt igår el idag men nu säger läkaren att dom tänker vänta.... för barnets skull då det bara är jag som mår dåligt just nu.

har ny tid måndag för provtagning, tisdag UL osv osv

dom vill helst vänta till v.37+0 då barnet är "klart"

*kli kli*

• Love2009

somnade 22.30 igår kväll men vakna kl 00.00 av denna sjuka klåda över fötter ben händer o armar KLIADE ihjäl mig till kl.04.30 då jag somna om två timmar till 06.30 då treåringen vaknade.........zzzzzzzzz

jag förstår inte hur jag ska orka många nätter till nu - hur mår ni andra??

• Love2009

Fröken juni - jag ska ta prover måndag morgon o sen till spec MVC Danderyd tisdag e.m. då de har börjat med att de vill ha svaren innan man kommer så man får ta dem dagen innan. Jag skulle träffa någon som hette Elisbeth tror jag, hon var tydligen den som tog alla "sådana här fall" som dom sa...hmm hoppas hon är bra

Jag trodde ju som sagt dom skulle sätta igång mig i torsdags... nu går jag in i V.36+0 imorg vilket betyder att om en vecka 37+0 räknar dom väl barnet som "fullgånget", brukar man få tid då måndagen efter el hur kan det då bli? Kan det bli när som helst på dagen el har dom ngn "praxis" om tid för induktion..??

• Love2009

När dom undersökte mig onsdag var jag öppen 2cm o tappen nästan utplånad... så det borde bli en lätt igångsättning sa dom!!! alltid nåt

• Love2009

Fröken juni - var du öppen när du blev igångsatt? Om jag kommer dit tisdag och är i V.36+2 tror du då hon kommer föreslå 37+ något alltså en vecka senare ca?

*griper efter halmstrån*

• Love2009

man ska ju ta proverna fastande men vad händer om man inte är fastande? vilket håll blir det fel svar åt?

• Love2009

eftersom jag bara sov några timmar inatt gick jag o la mig tidigt kl21 men SJÄLVKLART kliar det som värst när man lägger sig ner VARFÖR????

kan ju omöjligt sova, sitter o kliar på benen m en diskborste (ren..) PLEASE give me a break jag orkar inte!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! kommer ju inte sova den här natten heller :( *snyft*

• Love2009

sov iaf några timmar men va vaken mesta tiden av natten..............

idag är det v.36+0 vilket iaf betyder att jag är i V.37 och det känns iaf bra

ska ta proverna imorg men ska först till doktorn tisd då de vill ha svaren klara,,, märkligt, förut har jag tagit proverna på lab o gått upp direkt till spec MVC men då är ju inte nya proverna klara.... vill ju träffa doktorn imorg

• Love2009

Träffade doktorn idag ändå o leverproverna hade försämrats. Hon sa att hon tyckte det skulle va bra om det kom igång o gjorde en hinnsvepning...

Ska tillbax imorg på UL och på ons igen o träffa doktorn.

Idag fanns inga tider + att dom redan skickat hem tre som skulle sättas igång på Danderyd pga att det var fullt men annars lät det som hon skulle kunnat satt igång det redan idag............

Börjar bli orolig helt plötsligt för att det är för tidigt att föda, vill INTE att något ska bli fel m barnet ju:(

• Love2009

tack för lugnande kommentarer... idag ska jag göra tillväxt UL o imorg träffa läkaren igen så vem vet det kanske blir imorg?

på natten när det kliar som värst är jag beredd att bara åka in o tvinga dem att sätta igång fy fasiken va jobbigt det är att inte sova alltså!!!

på dagarna får jag ny kraft konstigt nog när det lugnar ner sig.... undra hur länge man kan fungera utan att sova mer än 2-4h per natt... jag antar att det går bara för man vill!

• Love2009

Har just kommit hem från ännu ett besök på spec MVC... leverproverna hade höjts sedan i måndags o nu var alat 6,49 och asat 3,60 - vet inte vad det betyder men...

Gallsyrorna låg i fredags på 8 i måndags på 11 och idag hann de ej komma

Doktorn sa att om JAG orkar vänta så sätter de igång måndag då jag är i V.37+1 för idag när jag är i V.36+3 är inte lungorna fullt utvecklade. Hmm... inte så lätt att säga emot bara att göra som dom tycker är bäst o hoppas det är rätt beslut.

• Love2009

ja jag får gå ut o hoppa lite på studsmattan o se om det sätter igång.........

annars har jag iaf ett slutdatum o det känns bättre än ingenting!!

skulle äta ursofalk nu det har jag inte fått tidgare, hon sa att det kunde lindra klådan

• Love2009

iii83- Jag blir igångsatt måndag men just nu känner jag inte att jag orkar en dag till. Sov INGENTING inatt.... inte ens en timme håller på att klia ihjäl mig:( har ringt spec MVC o dom ska ringa tillbaka men vad gör man... nu är det så mkt att jag inte vet vad som är vad snart... Hepatos, sköldkörtelrubbning, järnvärde nere på 90 + att dom nu ringde från min vårdcentral o sa att jag hade influensavirus i mina prover (hostar o har varit allmänt förkyld nu 5v)

orkar inte mer nu

• Love2009

Nerea- Jag går oxå på spec MVC på Danderyd och ska nu på måndag bli igångsatt i V.37+1 Mina värden var i onsdags alat 6,49 och asat 3,60, gallsyror normala (11)
    dom steg mkt på 2 dagar så dom är nog högre nu.

Jag tror dom baserar igångsättningen på flera faktorer och inte bara värdena, jag har tex sköldkörtelrubbning & anemi + kan inte sova då det kliar så mkt!!

Vid båda mina tidigare grav har jag själv nekat igångsättning med rädsla för att det inte är bra för barnet, den här gången orkar jag helt enkelt inte mer så jag tackar ja till igångsättning....

• Love2009

Vår älskade bebis är här!! Nova föddes den 11/5 kl.18.43. Blev igångsatt på dagen med att hinnorna togs o sen dropp... Gick långsamt i början men sedan öppnade jag mig från 2-8 cm på några timmar o efter en låååång krystfas på över 1 timme kom underverket!! 49cm o 3240g alla mår så bra o hon är världens goaste:)

Är hemma nu efter 2 nätter på BB

Allt KLI är bortblåst är det inte konstigt?

• Love2009

Tack för gratulationer!

Jag lägger in bild i galleriet på Nova :)

Svar på tråden hepatos