Love2009 skrev 2009-04-30 20:57:36 följande:
Fröken Juni - i vilken vecka blev du igångsatt o hur gick det med förlossning o hur mådde bebis?Jag väntar besked om jag ska bli det är i V.35+4 idag
Med första blev jag igångsatt i v.37+4. Hade ett väldigt intensivt öppningsskede och ett långt utdrivningsskede. Bebisen mådde bra, men var gul och på gränsen till att sola. Åt dåligt och gick ner i vikt över 10%.
Andra blev jag akut igångsatt i v.36+3 och förlossningen gick strålande med ett lugnare värkarbete, men sedan gick det fort på slutet.
Bebisen var premarur så vi låg kvar på BB på obs. Gul och gräns till sol igen, var även blå och hade andningsuppehåll vid 2 tillfällen men alla prover såg bra ut men det gjorde att vi hade extra obs då och en plats på neo om det skulle behövas.Åt bra.
Tredje förlossningen så blev jag igångsatt i v.38+1, men då hade jag sådana kramper i gallan och mina värden pendlade upp och ner en massa.
Förlossningen gick bra men snabbt och jag tog för mycket lustag och mådde väldigt dåligt med stora minnesluckor. En rejäl krabat som mådde bra och gjorde sig hörd från start. Sov knappt på nätterna utan skrek konstant (kolik) åt på nätterna och skrek och sov på dagarna, Lite gul.
Mina hepatos har försvunnit direkt efter, fast med tvåan dröjde det 1 vecka innan jag var helt besvärsfri.