hepatos
Love2009 skrev 2009-05-02 11:04:45 följande:
somnade 22.30 igår kväll men vakna kl 00.00 av denna sjuka klåda över fötter ben händer o armar KLIADE ihjäl mig till kl.04.30 då jag somna om två timmar till 06.30 då treåringen vaknade.........zzzzzzzzz jag förstår inte hur jag ska orka många nätter till nu - hur mår ni andra??Jag sov 2 timmar varje motgon i 5 veckor innan jag ringde spec mvc och bara grät i telefon och sa att jag orkar inte mer och förklarade läget. Blev igånsatt 4 dagar senare.
När jag visste att det bara var 4 dagar kvar av plågan så var det lättare att stå ut.
Sedan blev jag då gravid igen, trots högre värden andra gången så tyckte jag inte klådan var så jobbig som första gången, däremot var det väldigt allvarligt då så jag blev igångsatt pga alltför höga gallsyror.
Tredje gången så var det jättekonstigt. När värderna gick ner så var klådan som mest jävlig, och ner dem höjdes så var klådan hanterbar.
Jag blev igångsatt mest för att gallan brakade samman totalt.
Tre täta graviditeter med hepatos var nog för den.
Nu frågar man sig om man skulle slippa skiten hepatos om man blev gravid med en fyra? Vad tror ni?
Jag tycker du ska berätta hur du mår och prata med dem på specen på Danderyd. Jag gick hos Lottie (hon beviljade min induktion första gången), vet inte om hon är kvar, men Dr Nyman är nog kvar. Prata med henne, det gjorde jag andra gången och hon var en ängel.