• Hanniz84

Hur länge sitter ev "träning/växtvärk" i hos hund?

Min hund har ju haltat sen i lördags....
    Vet inte om jag kan påstå att hon ser så mkt bättre ut nu, men inte heller sämre...

därför tänkte jag bara höra med er... om det nu är nån form av träningsvärk... hur länge brukar det sitta i då?
    borde det inte ha börjat avta redan?

har inte varit med om detta förut på nån av mina hundar...

Hon är jäkligt pigg o glad i övrigt, o verkar inte ha "ont" av haltandet... o det kommer inte riktigt i varje steg heller....

• Svar på tråden Hur länge sitter ev "träning/växtvärk" i hos hund?
  • linjes

Ingen aning,men finns det något som hunden skulle ha fått träningsvärk av?
    Jag skulle nog ringa vet

• linjes

Ingen aning,men finns det något som hunden skulle ha fått träningsvärk av?
    Jag skulle nog ringa vet

• mammajennifer

jag har st bernhard som brukade få växtvärk när hon växte upp och då gav jag henne en ipren på kvällen när vi gick och la oss så mådde hon hur bra som helst dagen efter... :)

• Hanniz84

jag har ringt vet o dom sa att vi skulle avvakta 1 v o sen fick jag ringa igen om hon inte blivit bättre...

vi va ute ngt för länge o söndags (skrev fel dag i inlägget) o hon busade rejält m 2 andra hundar... dumt av mej kanske att inte bryta tidigare, men gjort e gjort...

# 3 Hur märker man skillnad på "växtvärk/träningsvärk" o ngt allvarligare? lr det kanske endast en vet kan göra?

• Mistys Daisy

Hur gammal e hunden?!

Om det inte gått över helt på den veckan, åk till vet.
    Min hund haltade och dom trodde det va växtvärk, men det vart borrelia...så det är bra att kolla upp vovven tycker jag!

Lycka till!

• Drakfisk
    Svar på #5
    Borrelia är kanske lite osannolikt i mars?

Låt hunden vila en vecka, ring på nytt till veterinären om det inte blir bättre under veckan.
  • Hanniz84

hon är 8mån..

jo, självklart åker jag in om det inte släppt till nästa vecka.. jag ville eg åka in direkt... hatar att inte veta.., men vet. sa ju att jag skulle vänta 1v

• Hanniz84

va jag är rädd för är att det kanske är ngt fel m höfterna lr så?

hon är ju en rätt tung hund... väger 29kg redan.. blandis mellan amstaff/rottweiler..

• Mistys Daisy
    Drakfisk skrev 2009-03-10 13:08:42 följande:
    Borrelia är kanske lite osannolikt i mars? Låt hunden vila en vecka, ring på nytt till veterinären om det inte blir bättre under vecka
    Drakfisk skrev 2009-03-10 13:08:42 följande:
    Borrelia är kanske lite osannolikt i mars? Låt hunden vila en vecka, ring på nytt till veterinären om det inte blir bättre under veckan.
    Kanske, kanske inte. Min hund vart troligtvis smittad sommaren innan, och fick diagnosen tidig vår senare.
  • Drakfisk
    Svar på #8
    Man brukar ju inte röntga hundars höfter innan de fyllt ett år (vissa raser har åldersgränsen 18 mån), så sannolikheten för att det ska vara HD är ganska liten.

Dessutom uppstår HD (hip dysplasia) inte sådär bara efter en längre promenad, det krävs felaktig belastning under en längre tid för att höfterna ska bli dåliga.

Har du NÅGON aning om hurdana höfter föräldrarna har? Kanske du kunde ringa den person du köpte valpen av och snacka lite?
Svar på tråden Hur länge sitter ev "träning/växtvärk" i hos hund?