• aspie

två bi = regnbågsfamilj?

Alltså.
    Träffade min man på qx när han sökte pojkvän och jag sökte flickvän. Men men, det blev som det blev och nu lever vi i ett olikkönat förhållande.

Känner mig ganska osäker på om jag får "vara med" i regnbågstrådarna härinne (och därute) nu. Är ju fortfarande bi förstås men vårat förhållande är monogamt och tills döden skiljer oss åt.

Så? Hur gay får jag tyckas va då? Är vi en regnbågsfamilj?

• Svar på tråden två bi = regnbågsfamilj?
  • HäckHäxan

Jag har inte en susning... men de skulle ju vara förbaskat underligt om du och din kille inte skulle få vara med tycker jag, eftersom ni ändå är bi och man väljer ju liksom inte vilket kön man blir förälskad i då tycker jag.

There are 3 kinds of men:Small, Medium and OH MY GOD!
  • Anonym (Skeptisk)

Du får självklart skriva i regnbågstrådarna. Men att ni är en regnbågsfamilj vet i tusan... Men det är bara jag

• juliariiel

Nej, ni är inte en regnbågsfamilj då är ni inte samkönade. Ni är båda hbt personer. Men att vara med och skriva här i den gruppen är tillåtet till alla. Det är bara bra om det är mera personer i gruppen.

• aspie

inte ens lite regnbågstindrande i kanten då?

• Licens To Kiss

HBT-personer men inte en regnbågsfamilj.

• LadyWillow
    aspie skrev 2009-03-10 15:15:52 följande:
    inte ens lite regnbågstindrande i kanten då?
    Jo lite, tycker jag i alla fall
  • QrazyQuties

Jag och min fru (två kvinnor) lever som vilken annan heterosexuell Svensson-familj som helst... Gifta, tre barn, hus, bil etc etc. Kan vi räknas som hetero-familj då?? Nä, verkligen inte...

HBT-personer i all ära... Men Regnbågsfamilj - njae, inte ens lite tindrande i kanterna...

För att jag ska se en familj som regnbågsfamilj så ska de vara samkönade med gemensamma barn...

• Anonym (Flata)

FAst jag ser mig som en regnbågs familj. Jag (tjej) och min flickvän och min son sedan ett tidigare förhållande.
    Det behöver inte vara gemensamt barn tycker jag.

• juliariiel

Jag är ensamstående med två barn från tidigare hetero förhållande och jag kallar oss regnbågsfamilj. För att jag tycker att vi är en familj och jag kommer att träffa min kära kvinna nån gång. Undrar om en regnbågsfamilj separerar och barn bor hos båda föräldrar (ex. växelvisboende) blir de två familjerna regnbågsfamilj då? Vad jag menar är måste man verkligen ha sambo eller fru för att räknas som regnbågsfamilj? Räcker inte det att bara vara homosexuell med barn?

• Licens To Kiss

En regnbågsfamilj är jag även när jag är singel. Gemensamma barn eller inte spelar ingen roll.

Svar på tråden två bi = regnbågsfamilj?